عرضه اولیه بورسی در راه است!

 کل سهام قابل عرضه ۶۰۰ میلیون سهم معادل ۱۵ درصد از کل سهام شرکت و تعداد سهام قابل عرضه به عموم در روز عرضه اولیه ۵۶۰ میلیون است. حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی ۳۰۰ سهم بوده و روز چهارشنبه مطابق با پیام ناظر ثبت سفارش می‌شود. دامنه قیمت ثبت سفارش از ۳۹۰ تا ۴۱۰ تومان است. تعداد سهام قابل عرضه به صندوق‌ نیز در روز پس از عرضه اولیه ۴۰ میلیون سهم است.

اخبار اقتصادی- بر این اساس، امیرحسن اسلامی- مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پویا- در هفتادوهفتمین نشست خبری یک دیدار یک عرضه در آستانه عرضه اولیه ۱۵ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری پویا به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: موضوع فعالیت اصلی این شرکت سرمایه‌گذاری در سهام، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها یا ‌سایر اوراق بهادار دارای حق رأی شرکت‌ها، موسسات یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. ‌همچنین سرمایه‌گذاری در سایر اوراق بهادار که به طور معمول دارای حق رأی نیست و توانایی انتخاب مدیر یا کنترل ناشر را به ‌مالک اوراق بهادار نمی‌دهد، از دیگر فعالیت‌های اصلی شرکت سرمایه‌گذاری پویا به شمار می‌آید. ‌

وی با بیان اینکه سرمایه ‌شرکت سرمایه‌گذاری پویا در اردیبهشت‌ماه سال جاری از ۲۰۰ میلیارد به ۴۰۰ میلیارد تومان افرایش پیدا کرد، ادامه داد: پرتفو وپویا شامل سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت و بلندمدت است که پرتفو بورسی این شرکت بیش از ۲۰ صنعت و ۵۰ سهم متنوع را شامل می‌شود. سرمایه‌گذاری بیش از ۸۰ درصدی در سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده در سازمان بورس و اوراق بهادار، سرمایه‌گذاری ۵ درصدی در سکه‌ها و صندوق‌های طلا و همچنین سرمایه‌گذاری ۵ تا ۱۰ درصدی در دارایی‌های با درآمد ثابت و سپرده‌های بانکی، خط مشی این شرکت است.

به گفته اسلامی بازده پرتفو بورسی سرمایه‌گذاری پویا در چهارماهه منتهی به ۳۱ خردادماه امسال ۱۴۷ درصد بوده و خالص ارزش دارایی‌های وپویا به ازای هر سهم بر اساس پرتفو شرکت در تاریخ ۳۱ خردادماه و قیمت‌های ۲ تیرماه جاری بالغ بر ۶۰۰۰ ریال است.