برنامه جدید "اکتشاف" هدف اصلی سرمایه گذاری در نقاط مرزی
 بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو )، خداداد غریب پور به مناسبت روز صنعت و معدن سخن با بیان اینکه این سازمان نگاه ویژه‌ای به مناطق کم برخوردار و محروم کشور دارد، اظهار کرد: ایمیدرو به عنوان تنها نهاد توسعه‌ای بخش معدن و صنایع معدنی کشور، تاکنون از ۱۰۸ شهرستان کم برخوردار و کمتر توسعه یافته، در ۸۲ شهرستان اقدام به سرمایه گذاری در قالب دو استراتژی کلان " توسعه و توانمندسازی" کرده است.
اخبار اقتصادی- به گفته وی، از آمار فوق در ۴۸ شهرستان سرمایه گذاری توسعه‌ای و زیرساختی انجام شده که با احتساب انجام فعالیت‌های اکتشافی در ۴۱ ناحیه کمتر توسعه یافته، در مجموع ۸۲ درصد شهرستان تحت فعالیت‌های ایمیدرو و شرکت‌های تابعه قرار گرفته اند.
غریب پور همچنین به اقدامات جدید ایمیدرو اشاره کرد و گفت: این سازمان در سال‌های اخیر با تعریف و اجرای پروژه‌ای اکتشافی، مناطق جدیدی از کشور را تحت فعالیت‌های "توسعه‌ای و توانمندسازی"‌قرار داده است. بخش توسعه‌ای مربوط به سرمایه گذاری در ظرفیت سازی در تولید، اشتغال و با هدف توسعه صادرات است و بخش توانمندسازی حوزه‌های "اکتشاف"، "زیرساخت"، "آموزش، پژوهش و فناوری"، "بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی" و همچنین "توسعه مناطق ویژه اقتصادی" از جمله خلیج فارس، لامرد، پارسیان و کاشان را در برگرفته است.

سرمایه گذاری در نقاط مرزی با برنامه جدید "اکتشاف"

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار کرد: یکی از اقدامات سال‌های اخیر ایمیدرو، سرمایه گذاری در بخش اکتشاف نقاط مرزی کشور از جمله سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی و نیز استان‌هایی همچون کردستان، هرمزگان و ... به عنوان نقاط کم برخوردار کشورمان بوده است، از طرفی طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک نیز عمدتا در نقاط کم برخوردار متمرکز شده است استان‌هایی نظیر کهگیلویه و بویراحمد، سه استان ناحیه خراسان، هرمزگان، آذربایجان غربی، بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان و جنوب کرمان از جمله مناطقی هستند که در طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک قرار گرفته‌اند.