به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، آخرین روزکاری هفته جاری و نخستین ماه سال جدید در حالی امروز برای بورسبازان به پایان رسید که لغو سخنرانی شب گذشته رئیس جمهور و احتمال تعویق اجرای مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها موجب شد تا سرمایه گذاران حقوقی و حقیقی با نگاهی کوتاه مدت بار دیگر اقدام به خرید سهام شرکتهای آینده دار کنند، چرا که هر چند تداوم ابهام در این مقوله با اهمیت برای بورس خوشایند نیست اما گروهی از فعالان بازار با در نظر گرفتن تجربه تعویق چند ماهه اجرای مرحله اول هدفمند سازی یارانهها ، بر این باورند نباید از فرصت های کوتاه مدت موجود در خرید و فروش سهام غافل بود.

شاخص بورس در آخرین روز کاری از نخستین ماه سال و با تعویق مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها با ۷۴ واحد رشد به ثبت رسید.

این تفکر باعثشد تا سهام اکثر شرکت های بزرگ از همان شروع معاملات با رشد قیمت داد و ستد شود و شاخص بورس هم متاثر از این موضوع و همچنین اعلام موافقت مجلس با اختصاص مابه‌ التفاوت فروش ارز در بازار آزاد به یارانه تولید تا حوالی ساعت ۱۱ با ۹۶ پله رشد به ثبت برسد، اما در یک ساعت باقی مانده زمان معاملات، افت بهای سهام و اثر منفی ۱۴ و ۱۰ واحدی بانک ملت و سایپا موجب شد تا مقداری از ارقام شاخص کاسته شود.

به هرحال در نتیجه رشد سهام و نقش مثبت ۱۹ تا ۵ واحدی شرکت های فولاد خوزستان، کشتیرانی، خدمات انفورماتیک، سرمایه گذاری غدیر، مخابرات، پتروشیمی کرمانشاه، فولاد مبارکه و پتروشیمی شازند، شاخص بورس در اخرین روز از چهارمین هفته سال را با ۷۴ واحد رشد و قرار گرفتن در عدد ۲۷ هزار و ۲۵۹ واحدی پشت سر بگذارد.

آمار پایانی معاملات هم نشان می دهد رغبت سهامداران برای خرید سهام شرکت ها نسبت به دو روز گذشته بیشتر شده است، چرا که امروز بیش از ۲۳۰ میلیون سهم به ارزش ۶۵.۱ میلیارد تومان داد و ستد شد. بالاترین حجم هم به شرکت های سرمایه گذاری سپه، توسعه معادن فلزات و سرمایه گذاری ملت با بیش از ۴۴.۶ ، ۳۵ و ۱۰ میلیون سهم اختصاص یافت.