افزایش سهم بازار نفت با دور زدن توافق اوپک پلاس
حسن اکبری با اشاره به افزایش قیمت نفت در روز‌های گذشته اظهار کرد: قیمت نفت پس از رکود حاصله از شیوع کرونا با تاثیر پذیری از نشست اخیر اوپک پلاس افزایش مناسبی داشته باشد.

اخبار اقتصادی- این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: افزایش قیمت نفت در سایه تلاش اعضای اوپک پلاس صورت گرفته و در صورت عدم توافق قیمت‌ها با کاهش وحشتناکی مواجه می‌شد.

وی افزود: با وجود اینکه قیمت نفت هنوز به سطح توقع تولیدکنندگان نرسیده است، اما روند صعودی قیمت می‌تواند پیام مثبتی را برای آینده بازار نفت مخابره کند.

 


 

بیشتر بخوانید: افزایش تولیدات بدون توجه به تحریم های ظالمانه


 
اکبری بیان کرد: روند صعودی نفت طی سه هفته گذشته با نوسانات فراوانی مواجه بوده که این موضوع ناشی از مشکلات شیوع دوباره کرونا است و ترس از موج دوم بیماری، جریان افزایش قیمت نفت را با اختلالات فراوانی همراه کرده است.

این کارشناس حوزه انرژی بیان کرد: افزایش قیمت نفت برخی از کشور‌های تولیدکننده را برای دست یابی به بازار‌های بیشتر به سمت افزایش تولید سوق داده است این موضوع می‌تواند قیمت نفت را تحت تاثیر قرار دهد.

وی ادامه داد: توافق اخیر اوپک پلاس زمانی می‌تواند موافق باشد که همه اعضا نسبت به اجرای آن متعهد باشند و کم کاری برخی از کشور‌ها مانند عراق می‌تواند زمینه ساز کاهش تعهد کشور‌های دیگر نیز شود.

اکبری بیان کرد: بازار تا پایان سال به دلیل رکورد اقتصاد با مازاد عرضه مواجه است و در این بازار خریداران دست بالایی دارند.

این کارشناس حوزه انرژی عنوان کرد: در این شرایط بسیاری از کشور‌ها برای فروش محصولات خود ناچار به تخفیف‌های بیشتر و دریافت‌های مدت دار هستند، اما این وضعیت همیشگی نخواهد بود.

وی افزود: در این شرایط استفاده از دیپلماسی انرژی برای حفظ بازار‌های نفتی اهمیت ویژه‌ای دارد و می توان با عبور از بحران‌های نفتی زمینه را برای حفظ بازار و افزایش صادرات فراهم کرد.