بدترین سقوط اقتصادی در میان کشورهای اروپایی

مؤسسه رتبه‌بندی مودیز، اعلام کرد انگلیس بدترین سقوط اقتصادی را طی سال جاری نسبت به دیگر کشورها تجربه خواهد کرد و بحران شیوع کرونا در این کشور به افزایش 25 درصدی نسبت بدهی این کشور به تولید ناخالص داخلی آن منجر خواهد شد.

اخبار اقتصادی- مودیز اعلام کرد که بسته 38 میلیارد دلاری محرک اقتصادی دولت انگلیس که این هفته اعلام شد به تدریج به بهبود اوضاع اقتصادی این کشور کمک خواهد کرد اما اوضاع مالی این کشور را از نظر افزایش بدهی هم تحت فشار قرار خواهد داد.

کارشناسان مودیز در گزارش خود نوشته‌اند که نسبت بدهی عمومی این کشور به تولید ناخالص داخلی آن نسبت به سال 2019 معادل 24 درصد و یا حتی بیشتر افزایش خواهد یافت و به 109 درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید.

در گزارش مودیز آمده است ما پیش‌بینی می‌کنیم تولید ناخالص داخلی انگلیس برای سال جاری 10.1 درصد سقوط کرده اما با کاهش محدودیت‌های کرونایی طی سال آینده 7.1 درصد آن جبران خواهد شد.

اواخر روز گذشته هم مؤسسه رتبه‌بندی فیچ، گفته بود که پیش‌بینی می‌کند که اقتصاد انگلیس برای سال جاری 9 درصد سقوط کند و کسری بودجه این کشور به 17 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور برسد.