تسهیلات کرونایی به رانندگان ناوگان حمل و نقل با مانع تراشی برخی بانک‌ها میسر نمی شود

داریوش باقر جوان در خصوص آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات کرونایی به رانندگان ن اوگان حمل و نقل مسافری اظهار کرد: از مجموع ۱۱۳ هزار و ۵۱ راننده تاکنون ۱۰۳ هزار نفر که در لیست بیمه شدگان تامین اجتماعی قرار دارند ثبت نام خود را تکمیل کردند.

اخبار اقتصادی- وی افزود: حدود ۱۰ هزار نفر از رانندگان نیز در لیست بیمه‌های عشایری و روستایی قرار دارند که با توجه به ملاحظات وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی ثبت نام آن‌ها با مشکلاتی روبرو بود که در حال حاضر مشکلات در این زمینه رفع شده و این رانندگان نیز به تدریج ثبت نام خود را انجام می‌دهند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: بحث ورود اطلاعات تقریبا به اتمام رسیده است منتهی طبق قولی که وزارت کار داده است باید تا ابتدای تیرماه مبلغ ۶ میلیون تومان به رانندگان پرداخت می شد که متاسفانه روند ارائه تسهیلات به کندی انجام می‌شود.

باقرجوان با بیان اینکه برخی از بانک‌ها در زمینه ارائه تسهیلات مشکلاتی را ایجاد کرده اند گفت: براساس توافقات صورت گرفته تنها تضمین برای ارائه تسهیلات ارائه چک یا صفته بوده است، اما برخی از بانک‌ها برای تضمین سند ملک، سند خودرو یا ضامن می‌خواهند که براساس توافق و ایجاد خط اعتباری معقول و منطقی نیست.

وی افزود: این موضوع را از طریق وزارت کار پیگیر هستیم که امیدواریم هرچه سریعتر رفع شود و روند ارائه تسهیلات سرعت بگیرد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به کاهش شدید فعالیت در حوزه حمل و نقل مسافری گفت: خسارات جبران ناپذیری به این بخش وارد شده است و امیدواریم در زمینه تسهیلات که در حال حاضر رانندگان شدید به آن نیاز دارند مانع تراشی صورت نگیرد.

باقرجوان تصریح کرد: اغلب رانندگان از شیوه‌های پرداخت تسهیلات گله‌مند هستند.

وی در زمینه آمار پرداخت تسهیلات کرونایی به رانندگان حمل و نقل برون شهری گفت: پرداخت تسهیلات عده‌ای از رانندگان صورت گرفته که وزارت کار می‌تواند آمار دقیق را ارائه دهد.

گفتنی است چندی پیش معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی پرداخت وام ۶ میلیون تومانی به ۱۱۳ هزار و ۵۱ راننده خبر داده بود.

سود این وام ۱۲ درصد و تنفس ۴ ماهه برای بازپرداخت اقساط آن در نظر گرفته شده است.

مقرر شد به جای چک از راننده‌ها سفته دریافت شود و فقط ارائه مدرک احراز هویت ضرورت دارد و بدین ترتیب تسهیلات ۶۰ میلیون ریالی برای راننده‌ها واریز شود، اما برخی از رانندگان از مانع ترااشی برخی از بانک‌ها در این زمینه گله‌مند هستند.