رکود تاریخی مصرف برق در روز گذشته / دو ثبت رکورد در یک روز

هفته گذشته با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی مبنی بر ادامه ثبات گرما و افزایش آن در هفته جاری، نگرانی هایی از ثبت رکوردهای جدید مصرف برق و فشار به شبکه برق وجود داشت که این نگرانی ها اکنون به واقعیت پیوسته است.

اخبار اقتصادی- طبق اعلام رسمی شرکت توانیر ، روز گذشته با گرمتر شدن دمای هوا، رکورد تاریخی مصرف برق شکست و بیش از یک نیروگاه 300مگاواتی از مصرف سال گذشته بالاتر رفت.

براساس این گزارش، پیک مصرف روزانه برق از مرز 58 هزار مگاوات عبور کرده و به 58 هزار و 14 رسیده است که این میزان 333  مگاوات از پیک سال گذشته بیشتر و بالاترین میزان مصرف ثبت شده در تاریخ صنعت برق بوده، اما این رکورد تاریخی، بار دیگر در شب گذشته شکست.

طبق آمار رسمی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، پیک شبانه مصرف برق در 24 ساعت گذشته به 51 هزار و 168 مگاوات رسید که از پیک روزانه 24 ساعت گذشته نیز پیشی گرفته و این رقم بیشترین میزان مصرف ثبت شده در تاریخ صنعت برق کشور است.

اینکه در اوج روزهای گرم تابستان که بیشترین مقدار مصرف برق ، سهم وسایل سرمایشی است، رکورد شبانه از رکورد روزانه سبقت بگیرد و مصرف شبانه برق، رکورد مصرف برق در تاریخ صنعت برق را جابه جا کند، اتفاق عجیبی است که بدون شک استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اولیه شب، یکی از دلایل اصلی بروز این رخداد عجیب است.