تامین کالا‌های اساسی و مواد اولیه کارخانه‌ها از اولیت های دولت

حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت در ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: مقوله بازار برای مردم  و دولت بسیار مهم است، زیرا امنیت بازار باعث ایجاد آرامش روانی برای مردم می شود.

اخبار اقتصادی- او افزود: کسبه از مردم هستند و بیشتر دغدغه  آرامش بازار را دارند و در دوران کرونا ثابت کردند که در هر شرایطی هوای مردم را دارند .

مدرس خیابانی افزود: دولت تحت هر شرایطی کالاهای اساسی و مواد اولیه کارخانه ها را تامین می کند و اقدامات خوبی هم برای ترخیص کالاهای اساسی از بنادر در حال انجام است و به آن شتاب داده شده است و آمارهای سه ماهه  واحدهای تولیدی تماما افزایشی بوده است.

او افزود: ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر و گمرکات کشور است و تامین این کالا‌های مستمر ادامه دارد.

سرپرست وزارت صمت گفت: با تناسب تشدید تحریم ها، نظارت‌ها روی بازار تشدید پیدا می‌کند و جز اولویت‌ها است.

مدرس خیابانی بیان کرد: به رغم تکانه‌های اقتصادی که دلیل اصلی آن تحریم‌ها است، نظارت بر روی بازار کاهش پیدا نمی‌کند و دولت تمام کالا‌های اساسی را تامین می‌کند.

او ادامه داد: سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده ، سازمان تعزیرات حکومتی و دادستانی‌ها و اتحادیه‌ها مسئول نظارت بر روی بازار هستند و طرح تشدید نظارت بر بازار از طریق اعلام کالا‌های اولویت دار اجرا می‌شود.

سرپرست وزارت صمت گفت: تشکیل ستاد مقابله با احتکار توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده اقدام خوبی است که در این دوران از مصرف کننده‌ها حمایت می‌کند.