قیمت مرغ در بازار ثابت ماند

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی  از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۲ هزار تا ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۸ هزار تومان است.

اخبار اقتصادی- وی افزود: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که اگر در خصوص تامین نهاده اتفاق خاصی نیفتد، ثبات قیمت مرغ در بازار حفظ  ‌شود.

اسداله نژاد قیمت فعلی مرغ در بازار را منطقی دانست و گفت: نرخ فعلی مرغ منافع تولیدکننده و مصرف کننده را حفظ می‌کند.

نایب رئیس انجمن کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه مرغداران در تامین نهاده‌های دامی با مشکلات متعددی روبرو هستند، بیان کرد: بنابر آمار میزان ذخایر کنجاله سویا برای مرغداران نگران کننده است، اما با این وجود جوجه ریزی در حال انجام است.

وی ادامه داد: با وجود آنکه دولت متعهد شده که نهاده با نرخ مصوب را تامین‌ و توزیع کند، اما متاسفانه دولت در هر ۲ بخش ضعیف عمل می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مشکلی در جوجه ریزی نداریم، اظهار کرد: بنابر آمار ماهیانه ۱۰۵ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که با این وجود ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود که این میزان جوابگوی نیاز داخل است.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه جوجه یکروزه نداریم، تصریح کرد: با توجه به بحران صنعت مرغداری در ماه‌های اخیر، ذخایر مناسبی توسط دولت و بخش خصوصی جمع آوری شده که با وجود تولید مناسب مرغ مشکلی در عرضه نداریم.