موتورسیکلت هارلی دیویدسون که به صدای غرشش معروف است +عکس

شرکت H-D یا هارلی، یک تولید کننده موتور سیکلت است که در سال ۱۹۰۳ در میلواکی ویسکانسین تأسیس شد. این شرکت یکی از دو تولید کننده موتور سیکلت بزرگ است که رکود تولید موتور سیکلت را زده است.

اخبار اقتصادیهارلی دیویدسون یکی از قدیمی‌ترین و بهترین برندهای موتور سیکلت در جهان است که کار خود را با ساخت موتورهای موتوردار آغاز کرد.

این برند، نمادین‌ترین برند تولید موتور سیکلت‌ است و مردم بسیاری در سراسر جهان با آن خاطره دارند. هارلی برای هر سلیقه‌ای یک موتور سیکلت دارد. واقعا که این کمپانی داستانی پر فراز و نشیب دارد و بارها مرگ را به چشم دیده است! هارلی دیویدسون تنها مشهورترین شرکت موتور سیکلت نیست بلکه یکی از افسانه‌ترین و محبوب‌ترین مارک‌های تاریخ بشر است.

معرفی موتور

این موتور به صدای غول آسایش مشهور است و اصولا صدای موتور هارلی دیویدسون مشخص است. در حالی که بسته به تنظیم لوله اگزوز می‌توان صدا را کاهش یا افزایش داد، اما منشأ آن به طراحی موتور بستگی دارد. پیستون‌های موتور به گونه‌ای زمان بندی شده اند که یکی از آن‌ها به یک انقلاب میل لنگ و دیگری به آتش سوزی در انقلاب بعدی می‌رسد.

مشخصات هارلی دیویدسون این خودرو در یک جمله کامل می شود، که شامل موتور CC ۷۴۹.۰ سی سی، مسافت پیموده شده ۱۷ کیلومتر، حداکثر توان ۵۳.۰۰ اسب بخار، حداکثر گشتاور ۵۹.۰۰ نیوتن متر و شروع مکانیسم خود شروع است. 

معرفی موتور

موتورسیکلت‌های هارلی دیویدسون نیز به خوبی ساخته شده اند. آن‌ها برای ماندگاری ساخته شده و هنگامی که یک یا دو بخش نیاز به جایگزینی دارند، ساخته می‌شوند تا روی آن‌ها کار شود. آن‌ها همچنین به عنوان مسافر متقابل شهرت صادقانه‌ای کسب کرده اند. هارلی‌ها موتورهای سنگین وزنی هستند و چرخ‌های طولانی و قدرتمندی نیز  دارند.

صدایی که از این موتور خارج می شود محصولی از طراحی موتور است. موتور‌های هارلی دیویدسون از میل لنگ تک پین استفاده می‌کنند که به آن صدای پاپ-پاپ می‌دهد. طراحی میل لنگ هیچ ارتباطی با صدایی که یک موتور ایجاد می‌کند ندارد. با لوله‌های مناسب امکان داشتن هارلی دیویدسون بسیار آرام (یا هر دوقلوی v- برای آن موضوع) وجود دارد.