قیمت جهانی طلا در 17 مرداد/ نرخ طلا همچنان رکورد می‌زند

به دنبال تقویت احتمال اقدامات محرک اقتصادی بیشتر و در حالی که تداوم شیوع کرونا همچنان اقتصاد آمریکا را با بحران مواجه کرده است، قیمت طلا روز جمعه همچنان به رکوردشکنی و افزایش قیمت خود ادامه داد.

اخبار اقتصادی - بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.22 درصد افزایش به رقم 2068 دلار و 3 سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر نیز با 0.42 درصد رشد به 2078 دلار رسید. دیروز بعد از ظهر قیمت طلا به رقم بی سابقه 2069 دلار و 21 سنت رسیده بود.

جفری کریستین تحلیلگر گروه سی پی ام در این باره گفت: «سیگنال های ضد و نقیضی وجود دارد مبنی بر اینکه از یک سو اقتصاد آمریکا در حال ترمیم است و از سوی دیگر این ترمیم نسبتا سطحی است...تا رسیدن به یک ترمیم اقتصادی واقعی راه بسیار طولانی ای در راه است.»

آمارها نشان می دهد نرخ بیکاری در هفته گذشته کاهش یافته اما بر اساس گزارش های دولتی در اواسط ماه جولای حدود 31.3 میلیون نفر چک های مقرری بیکاری دریافت کرده اند که نشان دهنده سیل عظیم بیکاران در اقتصاد آمریکاست.

طلا که یک سرمایه گذاری امن در مواقع بحرانی به شمار می رود و سرمایه گذاران برای حفظ دارایی های خود از گزند تبعات تورمی اقدامات محرک اقتصادی بانک های مرکزی جهان به این بازار پناه آورده اند از ابتدای امسال تاکنون بیش از 35 درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

در حالی که مقامات کاخ سفید و رهبران حزب دموکرات در کنگره آمریکا سرگرم مذاکره بر سر بسته بعدی محرک مالی اند، بازارها در انتظار تصمیمات پولی روزهای آینده هستند. به رغم کاهش اختلافات بر سر جزئیات این بسته همچنان اختلافات عمیقی بین طرفین باقی است.