پرمعامله‌ترین نمادهای بورسی در  28 مرداد 99

امروز سه شنبه ۲۸ مرداد بازار سرمایه در شروع معاملات با رشد ۲۳ هزار واحدی شاخص کل رو به رو بود. 

اخبار اقتصادی- بازار امروز با افزایش تقاضا آغاز بکار کرد.

در گروه خودرویی‌ها شاهد شکل گیری صف خرید بیش از ۴۷۳ میلیونی بروی نماد خساپا هستیم.خودرو نیز در قیمت ۴۸۷ تومان تومان با رشد حداکثری قیمت همراه است. خگستر رشد ۲ درصد دارد و در قیمت ۸۹۵ تومان در حال داد و ستد است.

در گروه بانکی‌ها نماد محبوب این روز‌ها وپارس با صف خرید بیش از ۵۱۰ میلیون سهمی در قیمت ۵۷۷ تومان همراه است.وبصادر در قیمت ۳۸۳ تومان با رشد بیش از ۴ درصد همراه است. وتجارت رشد ۳ درصدی دارد و در قیمت ۳۴۲ تومان در حال داد و ستد است.

نماد معاملاتی سیتا به علت تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت متوقف شد.

در گروه معدنی‌ها کگل با رشد ۳ درصدی قیمت همراه است.کاما در قیمت بالای ۲۴ تومان با رشد ۴ درصد در حال داد و ستد است.کروی دارایی صف خرید است.

محصولات شیمیایی امروز معاملاتی پر تقاضا را تجربه می‌کنند.پترول، شیران، تاپیکو، فارس، نوری، شکلر، شاراک، کرماشا، وپترو و شلعاب ازجمله نماد‌های مورد توجه اند. شدوص متعادل است.

در ساعت ۹:۳۵ جمع صف‌های خرید به حدود چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید و ارزش کل صف‌های فروش هزار میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

 تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید وپارس، وآیند و ونیکی به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک پارسیان ۲۸۴ میلیارد تومان تقاضای خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش وگردشح، ثشاهد و کیسون در نوبت انتظار است.

 ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان (۴۰ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر ۷۰۰ میلیارد تومان (۶۹ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۸۰ نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۸ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف داروسازی تولید دارو (دتولید) به نزدیک چهار درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 "بانک‌ها و مؤسسات اعتباری" محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای ۸۵۰ میلیارد تومان است و پس از آن گروه "محصولات شیمیایی" قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن ۴۳۰ میلیارد تومان می‌شود. از سویی دیگر گروه کوچک "ساخت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی" با فشار فروش ۶۰ میلیارد تومانی همراه است.

شاخص کل در نیمه اول معاملات با رشد بیش از ۳۹ هزار واحد در بالاتر از سطح ۱ میلیون و ۸۵۵ هزار واحد قرار گرفت. در ساعت ۹:۴۵ نماد‌های فارس، تاپیکو، اخابر وحکشتی بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص داشته اند.

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش ۲۸ مرداد در بازار سهام

ده نماد با بیشترین ارزش معاملات