بررسی و مقایسه مشخصات فنی جک J5 بخریم و برلیانس H330

یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار،  برلیانس H330 با جک J5است. این ۲ خودرو به دلیل شباهت ظاهری متقاضیان یکسانی دارند، اما بسیاری از افراد برای انتخاب یکی از این ۲ خودرو دو دل هستند. در این گزارش قصد داریم مشخصات فنی هر ۲ خودرو را بیان کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید داشته باشید.

برلیانس H330 چه امکاناتی دارد؟

اخبار اقتصادی- برلیانس H330 خودرو چینی بوده که چند سالی می شود وارد بازار کشور شده است. این خودرو با توجه به قیمتی که دارد امکانات خوبی را داراست که از جمله این امکانات می توان به رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی، شیشه‌های بالابر برقی، تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو، باز شدن خودکار قفل درب‌ها هنگام تصادف اشاره کرد.

جک J5

این خودرو در 2 نوع دستی و اتوماتیک عرضه می شود که در مدل اتوماتیک به علاوه امکانات بالا دارای سیستم تهویه مطبوع خودکار، سانروف ، سنسور دنده عقب، بسته شدن پنجره‌ها با ریموت، قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت، آینه‌های جانبی برقی، چراغ مه شکن جلو، سیستم ورود بدون کلید و دکمه استارت و روکش چرمی غربیلک فرمان و دکمه تنظیم صدا است.

 برلیانس H330

جک جی ۵  و امکاناتش

خودرو بعدی مورد مقایسه جک جی ۵ است که همچون برلیانس ساخت کشور چین بوده و از امکانات زیادی نیز برخوردار است. از جمله امکانات این خودرو می توان به استاندارد آلایندگی یورو ۴ ، گیربکس ۵ سرعته دستی، رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی ، فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع ،  سیستم تهویه مطبوع خودکار و دریچه کولر برای سرنشینان عقب اشاره کرد.

جک J5

همچنین این خودرو دارای گرمن شیشه عقب، سنسور دنده عقب، روکش چرمی شصندلی‌ها و فرمان، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، چراغ‌های عقب LED و آینه‌های جانبی برقی همراه با چراغ راهنما و گرمکن است.از لحاظ آپشن و امکانات رفاهی کمتر خودرویی در رده قیمتی جک جی ۵ می‌تواند با آن رقابت کند و یکی از بزرگ‌ترین مزایای j۵ در برابر رقبا نیز همین آپشن‌های بالای آن است.

جک J5

جک J۵ با دو پیشرانه ۱.۵ و ۱.۸ لیتری به بازار ایران آمد که البته نمونه ۱.۸ لیتری به واسطه قدرت بیشتر و برخورداری از گیربکس اتوماتیک، توانست مشتریان بیشتری را به سوی خود جلب کند. پیشرانه‌های مورد استفاده در این خودرو توسط شرکت میتسوبیشی ساخته شده‌اند و به همین علت از کیفیت و راندمان بالایی برخوردار هستند.

جک J5

پیشرانه ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر این خودرو می‌تواند ۱۴۰ اسب بخار قدرت در ۶۵۰۰ دور در دقیقه و ۱۶۵ نیوتن متر گشتاور در ۵۰۰۰ دور در دقیقه را تولید کند. یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک نیز وظیفه انتقال نیرو این پیشرانه به چرخ‌های جلو را برعهده دارد.

خودرو
برلیانس H330 جک J5

کشور سازنده

چین
چین

سال (طراحی)

1394 2011

موتور

4 سیلندر 16 سوپاپ 4 سیلندر 16 سوپاپ

حجم موتور

1498سی سی 1499سی سی

حداکثر قدرت

103 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه 111 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

138 نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه 146 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه

جعبه دنده

4 سرعته خودکار یا 5 سرعته دستی 5 دنده دستی

حداکثر سرعت

170 کیلومتر در ساعت 175 کیلومتر در ساعت

وزن

1250 کیلوگرم 1315 کیلوگرم

اندازه (میلیمتر)

4510 طول - 1758 عرض - 1460 ارتفاع 4590 طول - 1465 عرض - 1465 ارتفاع

فاصله بین دو محور

2580 میلیمتر 2710 میلیمتر

مصرف سوخت ترکیبی

6.7 لیتر در هر صد کیلومتر 6.6 لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک

55 لیتر 55 لیتر

استاندارد آلایندگی

یورو 5 یورو 4

ترمز و پایداری

ترمزهای جلو و عقب دیسکی (در مدل دستی ترمز عقب کاسه ای است) – ABS - EBD جلو دیسک دوجداره با قابلیت تهویه و خنک شونده - ABS - EBD

کیسه هوا

کیسه هوای سرنشینان جلو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

سیستم صوتی

قابلیت پخش MP3 – ورودی USB – 4 عدد بلندگو در مدل دستی و 6 عدد بلندگو در مدل اتوماتیک قابلیت پخش MP3، CD و ورودی USB همراه با 4 بلندگو

دیگر تجهیزات

رینگ 15 اینچی آلومینیومی – شیشه های بالابر برقی – تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو – باز شدن خودکار قفل دربها هنگام تصادف
مدل اتوماتیک به علاوه امکانات بالا: سیستم تهویه مطبوع خودکار – سانروف – سنسور دنده عقب – بسته شدن پنجره ها با ریموت – قابلیت تنظیم صندلی راننده در 8 جهت – آینه های جانبی برقی – چراغ مه شکن جلو – سیستم ورود بدون کلید و دکمه استارت – روکش چرمی غربیلک فرمان و دکمه تنظیم صدا
استاندارد آلایندگی یورو 4 - گیربکس 5 سرعته دستی - رینگ 16 اینچی آلومینیومی - فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع - سیستم تهویه مطبوع خودکار - دریچه کولر برای سرنشینان عقب - گرمن شیشه عقب - سنسور دنده عقب - روکش چرمی صندلی‌ها و فرمان - چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب - قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو - چراغ‌های عقب LED - آینه‌های جانبی برقی همراه با چراغ راهنما و گرمکن