پیشنهاد وزیر نیرو به مشترکان برق برای کاهش هزینه‌ها

رضا اردکانیان وزیر نیرو با اشاره به افزایش قبوض آب و برق برخی از مشترکان گفت: شهروندان می‌توانند با شماره‌گیری سامانه ۱۲۱ سوالات خود را در زمینه برق  و با شماره‌گیری سامانه ۱۲۲ مشکلات خود را در خصوص آب مطرح کنند، همکاران ما این موضوعات را رصد و پیگیری می‌کنند.

اخبار اقتصادیاین مقام مسئول اظهار کرد: به طور کلی ما باید در خصوص ساده سازی تعرفه‌های آب و برق کار بیشتری انجام دهیم تا مردم در جریان باشند و زمانی که تعرفه‌ها در بخش‌هایی پلکانی هستند مهم است که مردم بدانند، به چه صورت و به چه میزان از آب و برق استفاده می‌کنند.


بیشتر بخوانید: برق چه کسانی مجانی می شود؟


 

وزیر نیرو بیان کرد: در واقع یکی از محور‌های اصلی طرح برق امید که اخیرا در دولت تصویب شده،  این است که یک سیستم ساده برای مردم در نظر گرفته شود تا مردم بیش از پیش در جریان میزان مصرف خود قرار بگیرند.

اردکانیان اضافه کرد: شهروندان ما باید بدانند چه میزان برق در منزل خود به واسطه وسیله‌های مختلف برقی استفاده می‌کنند، یعنی افراد باید قبل از خرید هر وسیله‌ای در وهله اول  مصرف برق  آن را بسنجند و این موضوع باید الگوی زندگی مردم قرار گیرد،  به طور کلی تمامی این پاداش‌ها و تعرفه‌ها همه به این خاطر است که مصرف ما به صورت بهینه باشد.  

اردکانیان در خصوص پلکانی حساب شدن فاضلاب در قبوض آب  تصریح کرد: در حال حاضر ما در خصوص  فاضلاب  نسبت به موضوع آب جلو نرفته ایم و به دنبال ایجاد حق انشعاب، طرح‌های جمع آوری فاضلاب و احداث تصفیه خانه‌ها هستیم تا برسیم به آنجایی که فاضلاب هم به عنوان یک منبع آب با رنگ متفاوت تلقی شود و در این چرخه قرار بگیرد.