تمدید اجرای طرح تسهیل تسویه بدهکاران شبکه بانکی به گره‌گشایی از فعالان اقتصادی کمک می‌کند

 محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 18 شهریور) پس از جلسه این کمیسیون که عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی  در آن  حضور داشت در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: امروز یکی از جلسات نظارتی کمیسون اقتصادی به منظور بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح تسهیل تسویه بدهی شبکه بانکی بود.

اخبار سیاسی-وی در این راستا افزود:‌ این طرح سال گذشته تصویب شده بود ولی به دلیل اختلافات بین مجلس و شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده بود و در نهایت مجمع هم نظر مجلس شورای اسلامی را پذیرفت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد:‌گزارشات میدانی ما از فعالیت‌های اقتصادی کشور نشان می‌داد به دلایل مختلف این قانون به صورت کامل اجرایی نشده است. اما امروز نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با رئیس کل بانک مرکزی و معاونین آن برای بررسی این موضوع برگزار شد.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کشور و شیوع کرونا و محدودیت‌های خدمات بانکی در چند ماهه ابتدایی سال جاری امکان استفاده همه افرادی که مشمول این قانون مذکور بودند وجود نداشته و آنها نتوانستند از این ظرفیت استفاده کنند. ولی مراجعات زیادی هم در این باره به مجلس داشتیم. 

وی گفت: امروز نماینده اتاق بازرگانی که متولی بخش خصوصی کشور هستند در جلسه کمیسیون اقتصادی حضور داشته و اظهارات او را هم در این باره شنیدیم. 

نماینده کرمان در مجلس گفت: خوشبختانه با نظر موافق رئیس کل بانک مرکزی و همچنین موافقت اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس مقرر شد یک کار مشترک انجام شود و مجوزهای لازم را از مراجع قانونی و ذیربط درباره تمدید اجرای این طرح تا پایان سال جاری داشته باشیم.

پورابراهیمی در توضیح این تمدید گفت: این اقدام به حل مشکلات تولیدکنندگان کمک می‌کند تا دغدغه‌های فعالان اقتصادی کمتر شود که امیدواریم خروجی این کار از نظام اقتصادی کشور گره گشایی کند.