قیمت جهانی طلا در 20 شهریور 99

در حالی که ارزش دلار تضعیف شده است قیمت طلا که در معاملات دیروز به بالاترین رقم یک هفته گذشته رسیده بود، امروز به دلیل احتیاط سرمایه گذاران نسبت به انجام خریدهای بیشتر در آستانه نشست بانک مرکزی اروپا اندکی افت داشت.

اخبار اقتصادی- بر اساس این گزارش، قیمت هر  اونس طلا  پس از رسیدن به رقم 1950 دلار و 51 سنت در روز چهارشنبه، امروز با 0.04 درصد کاهش به 1946 دلار و 3 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر نیز با 0.06 درصد کاهش به 1953 دلار و 80 سنت رسید.

ارزش سهام در بازارهای آسیایی امروز شاهد افزایش بود و به طولانی ترین دوره کاهشی خود از ماه فوریه پایان داد. دیروز نیز شاخص بورس وال استریت شاهد افزایش بود. این در حالی است که شاخص ارزش دلار نسبت به بالاترین رقم های 4 هفته گذشته اندکی کاهش یافته و موجب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شده است که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند.

ایلیا اسپیواک تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «نشست امروز بانک مرکزی اروپا یک عامل مهم تعیین کننده برای قیمت طلاست... بازار طلا منتشر این نشست و همچنین نشست فدرال رزرو آمریکا در هفته آینده است.»

به احتمال فراوان بانک مرکزی اروپا در این نشست سیاست پولی خود را تغییری نخواهد داد.

بانک های مرکزی بزرگ جهان سیاست های انبساطی بی سابقه ای را طی ماه های گذشته به اجرا گذاشته و موجب رسیدن قیمت طلا به ارقامی بی سابقه شده اند.

به گفته تحلیلگران موسسه ای ان زد، عرضه بالای پول، نرخ پایین بهره و پشم انداز نامشخص اقتصادی موجب تقویت سرمایه گذاری در بازار طلا شده است. به علاوه، تقاضای فیزیکی برای طلا نیز رو به ترمیم است و ما انتظار داریم  قیمت طلا  در سال آینده میلادی به 2300 دلار برسد.