شکایت وانت بار‌ها از دخالت شهرداری در صدور پلاک وانت بار
داوود محمدی رئیس اتحادیه صنف حمل و نقل بار سبُک شهری و پیک موتوری در رابطه با جریمه طرح ترافیک برای وانت بار‌ها اظهار کرد: نحوه محاسبه جریمه طرح ترافیک در سال ۹۶ به صورت کلی در طول سال ۶۰۰ هزار تومان محاسبه می‌شد، اما در حال حاضر با سیستم جدید شارژی طرح ترافیک، جریمه‌ها بالغ بر ۵ میلیون تومان رسیده است.
 
اخبار اقتصادی- وی افزود: این جریمه‌ها از سوی شهرداری و معاونت حمل و نقل سازمان طرح ترافیک اعمال می‌شود.
رئیس اتحادیه صنف حمل و نقل بار سبک شهری و پیک موتوری با ذکر این مطلب که جریمه عوارض‌های ناشی از ورود به محدوده طرح ترافیک گا‌ها از ۵۰۰ هزار تومان تا ۷ میلیون محاسبه می‌شوند بیان کرد: این جریمه‌ها از سمت سازمان ترافیک اعمال می‌شود حتی با توجه به اینکه دیوان عدالت اداری این را غیرقانونی دانسته، اما شهرداری همچنان در مواضع خودش پافشاری می‌کند.
 
محمدی با اشاره به مشکلات پیش رویی فعالان صنف حمل و نقل ادامه داد: کمبود و گرانی قطعات ماشین، وجود قطعات غیر اصل در بازار و کمبود و یا در دسترس نبودن لاستیک ماشین‌ها از مشکلات بزرگی است که تقریبا تمام رانندگان با آن‌ها مواجه اند.
 
وی تصریح کرد: تمام این مشکلات در نهایت موجب افزایش هزینه‌های رانندگان می‌شود که این موضوع اخیرا باعث شده تا بسیاری از این افراد از شغل و درآمد‌های ناشی از آن رضایت نداشته باشند.​
رئیس اتحادیه صنف حمل و نقل بار سبک شهری و پیک موتوری مطرح کرد: صدور و فک پلاک عمومی برای وانت بارها، پیک موتوری و چرخی‌های بازار از سال ۱۳۶۰ جزو حیطه اختیارات اتحادیه بوده، اما حدود ۳ سال است که شهرداری به این موضوع ورود کرده و این فرآیند باعث ایجاد آشفته بازاری در روند صدور و فک پلاک‌ها شده است.

محمدی با ذکر این مطلب که صدور پروانه فعالیت از سوی شهرداری یک نوع دخالت مستقیم در امور داخلی اتحادیه است، ابراز کرد: پروانه فعالیت طبق کارشناسی و بررسی‌های متعدد تنها برای کسانی که فعال صنفی در آن حوزه هستند باید صادر شود و برای همه رانندگان وانت این اقدام صورت نمی‌گیرد یعنی تفکیک رانندگان باید بر اساس ضوابط اتحادیه صورت گیرد.

وی در پایان اظهار کرد: شهرداری باید هرچه سریعتر دست خود را از فعالیت‌هایی که مربوط به اتحادیه است کوتاه کند تا روند صدور پروانه فعالیت سریع‌تر و دقیق‌تر از سوی اتحادیه انجام گیرد.