رونق بازار سرمایه چگونه میسر می‌شود؟

فرزین آقا بزرگی کارشناس بازار سرمایه در خصوص نامه منتشر شده از سوی ۲۵ اقتصاددان در فضای مجازی اظهار کرد: بنده با اظهارنظر این ۲۵ اقتصاددان تا حدودی موافق هستم زیرا نتیجه روند بازارهای موازی قابل سرایت به بورس است. نمی توانیم بگوییم که این روند به هیچ وجه بر بازار تاثیر نمی گذارد،  بلکه به شکل کامل از هم تاثیر می‌پذیرند به عنوان مثال بالا و پایین شدن  قیمت دلار به طور کامل بر روی بازار سرمایه تاثیر می گذارد. 

 اخبار اقتصادی- او افزود:در حال حاضر افزایش ارزش افزوده کالاها بدون تناسب منطقی و اقتصادی صورت می‌گیرد که اگر این روال ادامه پیدا کند باید در آینده بازهم شاهد رشد تورم در سطح کشور باشیم،این رشد ناهمگون در بازار سرمایه به تدریج به سایر بازار‌ها تسری می‌یابد. افزایش سطح عمومی قیمت‌ها و انتظار تورمی به وجود آمده در افرادی اقدام به سرمایه گذاری در بورس کرده اند به دلیل کاهش ارزش پول آنها انجام شده است.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص صندوق تثبیت سرمایه که از روز شنبه ۲۲ شهریور وارد بازار سرمایه شد،گفت: عنوان یا نام این صندوق‌ها اهمیت ندارد بلکه در زمان سرمایه گذاری محتوا، رویکرد و نحوه به کار بردن منابع موجود در این صندوق‌ ها مهم است زیرا صندوق های سرمایه گذاری می توانند روند بازار را دگرگون کنند.

آقا بزرگی بیان کرد: هرکدام از منابعی که شکل می‌گیرند  به افزایش کفه تقاضا کمک  می‌کنند و سبب ارتقاء قیمت سهام‌ها و تغییر شاخص می شود. در حال حاضر مسئولان اقتصادی در تلاش هستند که روند قیمت‌ها را مانند چند ماه گذشته صعودی کنند که این کار قطعا به ضرر بازار است.

او تصریح کرد:تا زمانی که نتوانیم جریان نقدینگی را هدایت کنیم، اصلاح بازار ادامه خواهد داشت، اما اگر بتوانیم میزان عرضه و تقاضا را کنترل و حجم نقدینگی متعادل را کنیم، قطع به یقین بازار تا یک ماه آینده به روند سه ماه گذشته باز می‌گردد و موجب رونق بورس می شود.