3 هزار و 552 واحد مسکونی زلزله‌زده در آذربایجان تعمیر شدند

حافظ باباپور  درخصوص آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله زده استان آذربایجان غربی گفت: بالغ بر ۶ هزار و ۵۵۲ واحد مسکونی براثر زلزله آبان ۹۸ خسارت دیده است که از این تعداد ۳ هزار واحد احداثی و ۳ هزار و ۵۵۲ واحدی تعمیری بوده است.

 اخبار اقتصادی- مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: نتایج ارزیابی‌ها حاکی از آن است که هزار و ۷۹۷ واحد آسیب دیده شهری و ۴ هزار و ۷۵۵ واحد آسیب دیده روستایی بوده است.

وی افزود: تا ۲۲ شهریورماه حدود ۱۱ هزار و ۲۱۰ واحد با احتساب تسهیلات احداث واحد‌های دامی و تسهیلات معیشتی به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۲۴۰ قرارداد منعقد شد.

باباپور با بیان اینکه کار تعمیر تمام واحد شهری و روستایی به اتمام رسیده است گفت: تا تاریخ ۲۲ شهریور۹۹ آواربرداری ۳ هزار و ۸۴۲ واحد مسکونی و دامی انجام شده است و ۳ هزار و ۷۲۵ واحد پی کنی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی اظهار کرد: ۳ هزار و ۴۵۲ واحد در مرحله اجرای فوندانسیون قرار دارد و اجرای اسکلت ۳ هزار و ۴۲ واحد به اتمام رسیده است.

وی در ادامه تاکید کرد: ۲ هزارو ۴۲۳ واحد مسکونی و دامی در مرحله اجرای سقف قرار دارد و عملیات ساختمانی هزار و ۲۲۲ واحد مسکونی به اتمام رسیده است.