دولت طی امسال 1 ریال هم به بانک مرکزی وابستگی نداشت

فرهاد دژپسند در گفتگو با برنامه رهیافت رادیو اقتصاد با اشاره به حواشی های بسیار و بی اساس در خصوص کسری بودجه و برداشت دولت از بانک مرکزی خاطر نشان کرد: دولت در 6 ماهه نخست سال حتی یک ریال به بانک مرکزی وابستگی نداشت.

وی افزود: از اقدامات مهم دولت برای جایگزینی تامین مالی می توان به صرفه جویی هزینه ها، عرضه دارایی های دولتی بصورت فراگیر، فروش اوراق و نیز وصول مالیات اشاره کرد.

دژپسند از تلاش دولت برای رونق اقتصادی با مشارکت بازار سرمایه خبر داد.

وزیر اقتصاد اشاعه فرهنگ مصرف و تولید داخلی را از راهکارهای مقابله با فشارهای تحریم های دشمنان دانست و گفت: در حال حاضر استعمارگران از طرق مختلف همچون بستن مبادی ارز خارجی، صدور کالا و خدمات و محدود کردن عملکرد فعالان تجارت خارجی سعی بر فشار حداکثری بر مردم و کشور را دارند که می توان با مصرف تولیدات داخلی مانند ایستادگی و مقاومت زمان جنگ این حلقه را بشکنیم.

دژپسند صادرکنندگان و فعالان بخش خصوصی را به مثابه بازیگران اصلی دفاع اقتصاد دانست و افزود: امروزه دشمن با بهره گیری از ابزار های پلیدانه تمام مبادلات ما را مورد هدف قرار داده و امید است که با همیاری بخش خصوصی و با صادرات غیر نفتی بتوانیم ارزهای حاصل از صادرات بیشتری را برای کشور تامین کنیم.

وی با اشاره به ایستادگی ملت در 8 سال جنگ تحمیلی و نیز جنگ اقتصادی کنونی متذکر شد: مردم با همدلی و عزم ملی در برابر تمام توطئه های استعمارگران ایستاده اند.

دژپسند در پایان گفت:مقاومت مردم ایران درسی به دشمنان انقلاب بود که این انقلاب سرنگون نمی شود و به اهداف پلید خود نخواهند رسید.