فقر فرهنگی، رفاهی و امنیتی گریبانگیر مسکن مهر نظرآباد است

سرهنگ سلیمانی در گفتگو با تصویر البرز در تشریح مسائل مربوط به مسکن مهر اظهار داشت: مسکن مهر نظرآباد که دارای جمعیت بسیار زیادی است از نظر مسائل امنیتی و انتظامی جزو حوزه ی پاسگاه انتظامی نجم آباد می باشد که این شهرک مسافت بسیاری هم با مقر انتظامی نجم آباد دارد.

وی ادامه داد: مسکن مهرنظرآباد تقریبا ۲هزار نفر جمعیت دارد  و یکی از اصلی ترین دلایل جمعیت بالای این شهرک کم بودن قیمت منازل است که متاسفانه موجب شده  تا بعضی از افراد دارای سوابق متعدد هم در آن محله ساکن شوند که این مهم مزید بر علت شد تا توجه پلیس به مسکن مهر افزایش یابد و موجب دستگیری ها و کشفیاتی در این منطقه شدیم.

فرمانده انتظامی نظرآباد در خصوص اینکه مسکن مهر نیازمند فعالیت های فرهنگی است بیان کرد: آنچه که حائز اهمیت است نیاز مبرم مسکن مهر به فعالیت های فرهنگی بسیار در این منطقه همچون حضور مشاوران مذهبی است تا بلکه بتوانند در جهت آگاهی بخشی به ساکنان این منطقه مثمر ثمر واقع شوند.

سلیمانی با اشاره به همکاری و تعامل خوب میان پلیس و اهالی مسکن مهر نظرآبادگفت: مستمر در مسجد مسکن مهر با حضور اهالی این شهرک و کارشناسان انتظامی جلساتی برگزار می شود که  با استقبال بسیار خوبی روبروست و هدف از انجام چنین کاری توسط نیروی انتظامی این است که با آموزش های پلیس، دانش و آگاهی افراد در ابعاد مختلف افزایش یافته و امتیاز مثبت دیگر آن شناخت و آشنایی اهالی آن منطقه از هم می باشد که این موضوع به نوعی شناخت اجتماعی ساکنان از هم محسوب شده و موجب می شود افراد نسبت به هم آشنایی پیدا کرده و در قبال هم و شهرک محل سکونت خود احساس مسولیت کنند که این مهم بسیار ثمربخش می باشد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: پلیس معتقد است که امنیت مسکن مهر با همکاری و مشارکت همگانی مسولین شهرستان و اهالی مسکن مهر محقق خواهد شد و لازم به یادآوری است که نیروی انتظامی هم بطور مداوم در حال گشت زنی های آشکار و پنهان در آن محدوده است تا وضعیت امنیتی شهرک بهبود یافته و پلیس با تمام توان با افرادی که قصد هنجارشکنی و برهم زدن آرامش عمومی را دارند برخورد قانونی خواهد کرد.

سلیمانی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی اشراف اطلاعاتی کامل به مسکن مهر دارد افزود: عمده تخلفاتی که در مسکن مهر رخ می دهد شامل سرقت های مختلف، درگیری و تعدد مصرف کننده های مواد مخدر در این شهرک می باشد.

وی یادآور شد: در حال پیگیری راه اندازی یک ایستگاه انتظامی در مسکن مهر نظرآباد هستیم که در این باره فرماندار نظرآباد با مسولین استانی مکاتبه کرده و منتظر نتیجه هستیم.

فرمانده انتظامی در پایان مصاحبه ی خود با تصویر البرز گفت: یکی از مقوله هایی که باید حین ساخت مسکن مهر انجام می شد این است که باید شرایط ارتکاب جرم در این منطقه را با حضور وجود نگهبان ، حصارکشی دورتا دور شهرک و تعبیه ی ورودی و خروجی مشخص به حداقل می رساندند که متاسفانه هیچ یک از این عوامل انجام نشده است.

وی با ابراز تاسف ادامه داد: متاسفانه مسکن مهر نظرآباد از لحاظ فرهنگی، رفاهی و امنیتی فقر بسیاری دارد بطور مثال در بعد فرهنگی همچون نبود کتابخانه، ورزشگاه و…، در بعد رفاهی نبود شهربازی کودکان،پارک و فضای سبز و …. و از بعد امنیتی هم نبود نگهبان و حصارکشی یا دیوارکشی دور این محدوه مسکونی از معضلات بسیار مهم و اساسی است که در وضعیت حادی قرار داشته و موجب سلب آرامش و امنیت ساکنان شده است.

 

گفتنی است حجت الاسلام وثوقی امام جمعه سابق نظرآباد در آخرین خطبه خود در نماز عید فطر با انتقاد شدید از شورای تامین نظرآباد با اشاره به برخی جرائم مسکن مهر نظرآباد را فتنه گاه خوانده بود.