ادامه تولید در کارخانه قند کرج

ایرج موفق روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: دراین خصوص نامه ای به وزارت صنعت، معدن وتجارت نوشته و به وزارت جهادکشاورزی نیز منعکس شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه واردات شکر خام از وزارت جهاد کشاورزی دنبال می شود موضوع از این طریق در حال پیگیری است و با آن ها جلساتی برگزار شده تا هرچه زودتر مشکل رفع شود.

موفق خاطرنشان کرد: مشکل این واحد واردات شکر خام است که این مهم باید بالانس شود و شکر مورد نیاز بین کارخانه هایی که مصرف خوراک اولیه دارند، تقسیم شود.

وی گفت: اکنون درحال پیگری موضوع با جهاد کشاورزی هستیم تا مشکل کارخانه قند کرج را هرچه سریع تر حل کنیم.

استاندار البرز نیز پیش تر درخصوص وضعیت کارخانه قند کرج گفته بود که کارخانه قند کرج از ابتدای تاسیس با فرایند تصفیه چغندر قند کار خود را آغاز کرده که به مرور ماهیت کارخانه به تصفیه شکر خام تبدیل می شود.

سید حمیدطهایی افزود: همین باعث شده شکر خام در کشور توسط کارخانجات تصفیه شود و برای این منظور باید شکر خام تامین می شد. شکر وارداتی بخشی از خوراک کارخانجات تصفیه کننده است.

استاندار البرز گفت: سیاست وزارت جهادکشاورزی این است که کارخانه هایی که اکنون از چغندر قند، شکر تولید می کنند مجوز واردات به آنها داده شود و طبیعی است کارخانه هایی همانند کارخانه قند کرج با بیش از 84 سال سابقه در این روند دچار مشکل شود.

وی افزود: پیگیری های لازم را انجام داده ایم، سال گذشته مقداری شکر خام در اختیار این شرکت قرار گرفت و اما در سال جاری نیز مانند سال گذشته دچار مشکل شد، هم اکنون پیگیری ها برای حل مشکل این کارخانه در حال انجام است، البته خود کارخانه نیز باید تلاش کند تا در کشورهای همسایه بازاریابی کرده، شکر خام را وارد، تصفیه و صادر کند.

وی افزود: اگر قرار باشد شکر مازاد تولید شود خود به خود به تولیدکنندگان و کشاورزان تولید چغندر لطمه وارد می کند.