تقاطع غیرهم‌سطح برای کاهش ترافیک در فلکه پنجم فردیس احداث می‌شود

سرهنگ سیدهمایون شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج با اشاره به افتتاح فاز 2 پل حصارک اظهار داشت: جمعیت بسیار زیادی در محدوده حصارک، خرم دشت، پیشاهنگ، قزلحصار، کمال شهر و سهیلیه ساکن هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز با بیان اینکه این جمعیت روزانه برای مراجعه به تهران مجبور به عبور از پل حصارک هستند، افزود: پلی که در قبل مورد استفاده قرار می‌گرفته است، دارای ظرفیت محدود و جوابگوی ترافیک نبود.

وی با اشاره به اینکه به سبب محدود بودن ظرفیت پل حصارک همیشه ترافیک روی پل و محدوده‌های منتهی به آن وجود داشت، گفت: شهرداری و شورای شهر در این راستا با  اختصاص بودجه قابل توجهی اقدام خوبی برای پل حصارک انجام دادند.

شریفی با بیان اینکه همه جریان‌ها در این پل دیده شده است، ادامه داد: با افتتاح این پل مشکل ترافیکی حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید سفرهای غیر ضروری شهروندان حذف شود، گفت: در چند سال آینده با اضافه شدن جمعیت و تعداد خودروها باز هم دچار معضلات کنونی ترافیک می‌شویم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز با بیان اینکه باید انجام امور اداری از طریق فضای مجازی برای مردم ایجاد شود تا نیاز به مراجعه حضوری نباشد، افزود: از طرفی هم باید ناوگان عمومی تقویت شود.

شریفی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فلکه پنجم فردیس، اظهار داشت: همیشه در فلکه پنجم فردیس معضل ترافیکی وجود داشته و هنوز هم دارد.

وی با بیان اینکه برای رفع این معضل یک طرح بلند مدت در نظر گرفته شده است، افزود: این طرح ایجاد تقاطع غیر هم سطح در این منطقه است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز با اشاره به اینکه در حال حاضر به عنوان یک عملکرد موقت، چراغ‌های زمان‌دار نصب شده است، گفت: برخی از ایستگاه‌های موجود در فلکه برای رفع مشکل ترافیک جابجا شده‌اند.

وی با بیان اینکه طرح‌های مختلف در قالب اقدامات اصلاحی و مهندسی ـ ترافیکی وجود دارد، افزود: این طرح‌ها بعد از تصویب در شورای اداری شهرستان اجرا می‌شود.

شریفی گفت: چراغ‌های راهنمایی و رانندگی کار گذاشته در فلکه تا پایان ماه جاری فعال می‌شوند.