معضل سگ های ولگرد هم چنان گریبان گیر اهالی شهرستان فردیس است + عکس

معضل سگ های ولگرد در بخش های مختلف شهرستان فردیس به ویژه در بخش مشکین دشت که بارها از طرف اهالی این شهر مورد اعتراض قرار گرفته  به عنوان یک معضل اجتماعی و زیست محیطی وجود دارد اما این معضل تنها به مشکین دشت محدود نمی شود معضل سگ های ولگرد این بارگریبانگیر اهالی شهرک وحدت شد  تا بار دیگر مردم این شهر متوجه محروم بودن از ساده ترین حقوق شهروندی  خود نماید.

در حالی که برخی از مناطق شهرستان فردیس از جمله بخش مشکین دشت در قُرُق سگ های ولگرد قرار گرفته اماعلی رغم گزارش های مسئولین مبنی بر جمع آوری سگ های ولگرد تغییر محسوسی در جهت کاهش جمعیت آنها مشاهده نمی شود.

پیام های مردم حاکی از این  است که این مشکل هم چنان در این بخش وجود دارد و اقدامات مسئولین نتوانسته این معضل را کاهش دهد.

اگر در ساعات پایانی شب و ساعات اولیه صبح چرخی در سطح شهر بزنید، به وضوح شاهد حرکت دسته‌ای و بعضاً انفرادی سگ‌های ولگرد در خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌های شهر خواهید بود.

بدون شک مسأله بهداشت یکی از مهمترین مسائل جهانی است که دولت‌ها سالانه برای ارتقاء سطح سلامت جامعه، هزینه‌های کلانی صرف آن می‌کنند.

خطر جدی و غیربهداشتی سگ‌های ولگرد یکی از معضلات جدید شهروندان شهرستان فردیس است که

این روزها مردم این شهرستان  را با پدیده‌ای جدید به نام “سگ‌های ولگرد” مواجه نموده ست که درحال تبدیل شدن به یک خطر بهداشتی در سطح شهر می‌شود.

ازجمله مشکلات بهداشتی که می توان از حضور سگ های ولگرد در سطح شهر به ان اشار ه کرد کیست هیداتیک می باشد.

کیست هیداتیک نوعی انگل است که در روده سگ زندگی می کند و تخم ریزی آن از طریق مدفوع حیوان به سبزیجات انتقال می یابد.

این انگل اگر وارد بدن انسان شود در اندام هایی همچون قلب، کلیه و مغز رشد خواهد کرد و تا ۹ کیلوگرم هم بزرگ خواهد شد البته رشد این انگل در مغز بسیار خطرناک بوده و ممکن است منجر به مرگ شود.

هاری یکی دیگر از بیماری هایی است که می تواند از سگ به انسان انتقال یابد و علاوه بر اینکه راه درمانی ندارد در صورتیکه تا حداکثر ۴ ساعت پس از گزیدگی به مراکز درمانی مراجعه نشود ۱۰۰ درصد کشنده خواهد بود.

علاوه بر مشکلات بهداشتی و زیست محیطی جولان سگ‌های ولگرد در کوچه و خیابان‌ها باعث ایجاد رعب و وحشت در کودکان و سلب آسایش شهروندان برخی از خیابان‌های شهر شده است.

پارس های شبانگاهی گله ای از سگ ها که موجب سلب آسایش از اهالی محل می شود نیز باید به این موارد اضافه کرد.

امروز حضور آزاد سگ های بدون صاحب در هیچ نقطه ای حتی در دوره افتاده ترین مناطق شهرها و روستاها امری پذیرفتنی نیست بنابراین لازم است تا اقدامات اساسی  در خصوص کنترل اصولی این حیوانات به عمل آید واز شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی جلوگیری شود و جمع اوری حیوانات،مزاحم و ولگرد  در دستور کار مسئولین ذیربط قرار گیرد تا امنیت جانی و بهداشتی مردم این شهرستان تامین شود.

 

انتهای پیام/

  • 11
  • 11
  • 11