حمله سگ های ولگرد به یک نوجوان سرکانی

چندی پیش به علت اعتراض اهالی شهر سرکان مبنی بر حضور سگ های ولگرد و احتمال حمله آن ها به انسان و رعب و وحشتی که در دل کودکان ایجاد می کنند، عده ای در شهرداری سرکان جمع می شوند، به گفته یکی از اعضای شورای شهر با تصمیم مردمی و شورای شهر گفته می شودکه سگ های ولگرد که برای انسان خطرآفرین هستند کشته شوند.

چند روز پس از این ماجرا می گذرد و هنوز یکی دو تا از سگ های ولگرد کشته نشدند، که داد عده ای دیگر از شهروندان سرکانی به آسمان بر می خیزد و واسفا به راه می اندازند، به طوری که در برخی از کانال های این شهر مطلب ذیل آمده است:" یکی به داد این سگ های بدبخت که گیر ما انسان های وحشی افتاده اند برسد!"

 

و دست به اعتراض می زنند که چرا سگ ها را می کشید؟!

«ناهید اسکندری» عضو شورای شهر سرکان در این باره به خبرنگار رودآور، گفت: ما هم که نمی خواهیم این سگ های ولگرد کشته شوند حالا به شهرداری شکایت کرده اند، اما برای زنده گیری هر یک قلاده سگ 70 هزار تومان نیاز است.

وی اظهار کرد: تعداد سگ های ولگرد بسیار است و شهرداری هم این همه هزینه ندارد که برای زنده گیری سگ ها بدهد.

 

 عضو شورای شهر سرکان افزود: از آن طرف هم امروز بر اثر حمله یکی از این سگ های ولگرد به نوجوانی دست او مجروح شده است، حالا باید چه کار انجام دهیم؟ از یک طرف مردم می گویند چرا کسی به داد ما نمی رسد و سگ ها را جمع آوری نمی کنند و از طرف دیگر زمانی که سگ ها کشته می شوند می گویند که سگ ها چه گناهی دارند؟

اسکندری تصریح کرد: ما هم انسان هستیم و مخالف کشتن حیوانات، ولی شهرداری سرکان که منبع درآمدی ندارد که برای جمع آوری هر قلاده سگ 70 هزارتومان هزینه کند و به نظر جمع آوری این سگ ها بر عهده شهرداری ها نیست.

یکی همشهریان سرکانی هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: من نمی گویم که سگ ها را بکشند، ولی فرزندان من در این شهر آسوده نیستند، افرادی که خود حامی محیط زیست می دانند خودشان بیایند و کمک شهرداری چاره ای بیاندیشند هم بد نیست، مگر آنان نمی گویند که سگ ها را نباید کشت ما هم موافق هستیم که کشته نشوند ولی شهرداری که پولی ندارد، پس لطفا این افراد حامی محیط زیست بیایند و هزینه های زنده گیری را بدهند.

 

شهروند دیگری هم عنوان کرد: امروز باید همان افرادی که معترض به سگ کشی بودند و نمی خواستند و این حیوانات جمع آوری شوند پاسخ بدهند که چرا جلوی اقدامات شهرداری را گرفتند، ما نگران فرزندان خود هستیم و از مسئولان و حامیان محیط زیست و حامیان حیوانات می خواهیم تا با همفکری هم چاره ای برای معظل تعدد سگ های ولگرد در شهر سرکان بیاندیشند.