کمتر از ۱۰ درصد جمعیت استان ایلام تحت حمایت کمیته امداد است

سید ضیاالدین رضایی امروز در نشست خبری اظهار داشت: همه ما مدیون شهدا و ایثارگری‌های شهدا هستیم اگر ما اکنون با آسایش و آرامش زندگی می‌کنیم همه این آسایش و امنیت را مدیون خون شهدا هستیم.

وی افزود: امروز در بیشتر نقاط دنیا و منطقه و کشورهای همسایه شاهد ناامنی‌های متعددی هستیم و دشمنان نیز در صدد ناامن کردن سرزمین ما هستند و برای سلب آسایش ما در حال نقشه کشید هستند اما این نقشه به لطف خداوند و اقتدار نظام و حضور پررنگ و همیشگی مردم در صحنه نقش بر آب شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام با بیان اینکه ما باید قدر این دو نعمت سلامت و امنیت را بدانیم عنوان کرد: امیدوارم در سال تحصیلی جدید شاهد تربیت نخبگانی باشیم که مایه خیر و برکت کشور شوند.

وی با بیان اینکه بهترین راه برای رساندن اخبار خدمات و تلاش‌های نظام به مردم رسانه‌ها هستند خاطرنشان کرد: سال گذشته در استان یک برنامه ورزشی برگزار شد که مشکل اسکان داشتند و کمیته امداد متولی پذیرش اسکان این عزیزان شرکت کننده بود.

رضایی عنوان کرد: هر باری برزمین بیافتد باید کمیته امداد امام خمینی (ره) آن را بر دوش بکشد.

وی با بیان اینکه در استان امروز در خدمت 22700 خانوار با جمعیت 53500 نفر هستیم تصریح کرد: کمیته امداد دومین نهادی بود که به دستور حضرت امام خمینی (ره) شروع فعالیت خود را در اسفند ماه 57 آغاز کرد و تنها نهادی است که امام اجازه دادند این نهاد به نام مبارک خودشان مزین شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام خاطرنشان کرد: کمتر از 10 درصد جمعیت استان ایلام را تحت حمایت خود داریم و ما خانواده‌ها را بعد از توانمندی‌سازی از تحت پوشش خارج می‌کنیم و اگر نه هرگز به دنبال افتخار آماری نیستیم.

وی گفت: در حوزه بهداشت و درمان کودکان زیر 5 سال که دارای سو تغذیه هستند را تحت پوشش خود داریم که باید این سو تغذیه از نظر پزشکی و وضعیتی ابتدا مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی قرار بگیرد، 5 درصد از 2310 کودک زیر 5 سال تحت حمایت ما هستند که در قالب سبد غذایی تأیید شده پزشکی آنها را حمایت می‌کنیم.

رضایی عنوان کرد: افراد تحت حمایت ما در شهرهای بالای 20 هزار نفر تحت حمایت مستقیم بیمه تأمین اجتماعی و خدمات این نهاد هستند و در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد خانوارهای بیمه شده زنان سرپرست خانوار  4216 نفر است افزود: شروع فعالیت بیمه‌ای ما سال 86 بود که بیمه این افراد را کمیته امداد با دفترچه تأمین اجتماعی پرداخت می‌کند. این افراد از شروع سال دهم مستمری بگیر خواهند بود یعنی مستمری بازنشستگی به آنها تعلق می‌گیرد و بازنشسته طرح ما خواهند بود.