5 فاکتور مهم برای خرید لوله و اتصالات جوشی

خرید لوله و اتصالات جوشی

قدمت و تاریخچه مشخصی برای صنعت پایپ و لوله کشی به شکل امروزی در دسترس نمی باشد که بتوان به آن استناد نمود اما تاریخ دانان با کشف  اولین شبکه آبرسانی در نزدیکی رودخانه سیمره تاریخچه این فناوری را به بیش از 5 هزار سال پیش و دوره ساسانیان نسبت داده اند، که از آن زمان تا کنون با پیشرفت های بسیار زیادی در زمینه انواع لوله و اتصالات مشابه آن همراه بوده است. فناوری تولید انواع لوله و اتصالات جوشی همواره در حال رشد و پیشرفت می باشد و چرخه تولید این محصولات را می توان به ترتیب از ساخت اولین لوله های سفالی و سیمانی به سمت متریالی همچون مس، آهن، فولاد، استیل و غیره گسترش داد، البته صنعت پایپینگ در شمار پویاترین صنایع زیرساختی می باشد، که همواره در تلاش است با استفاده از متریال مختلف و باکیفیت بهترین لوله و اتصالات را با دوام بسیار بالا و قیمت بسیار مناسب ارائه دهد برای مثال می توان به انواع لوله و اتصالات پلیمری اشاره کرد، که از نظر ویژگی های کیفیتی و تولیدی با اتصالات فلزی تفاوت هایی دارند که البته توصیف آن ها در این مقاله نمی گنجد. تمامی لوله و اتصالات فلزی از استحکام و مقاومت نسبتا خوبی در برابر حرارت، فشار و ضربه برخوردار هستند و  اغلب به روش های جوشی متفاوت به یکدیگر متصل می شوند به همین دلیل است، که به آن ها لوله و اتصالات جوشی نیز می گویند. با توجه به تنوع تولیدات این محصول گاها مشتریان  در هنگام انتخاب دچار سردرگمی می شوند، در این مقاله 5 فاکتور مهم برای خرید لوله و اتصالات جوشی وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

لوله و اتصالات

انواع لوله و اتصالات جوشی

 روش ها و فناوری های تولید لوله و اتصالات فلزی متنوع می باشد، و بر همین اساس است که انواع لوله و اتصالات جوشی را در دسته های لوله و اتصالات بدون درز مانیسمان، لوله و اتصالات سیاه درزدار و لوله و اتصالات گالوانیزه قرار می دهند که هر کدام از آن ها دارای ویژگی ها و خصوصیات خاص خود هستند که این ویژگی ها علاوه بر کیفیت و دوام آن ها در قیمت لوله و اتصالات جوشی نیز تاثیری مستقیم دارد. لوله و اتصالات مانیسمان در رده اول و از باکیفیت ترین نوع لوله و اتصالات جوشی قرار دارند که با استفاده از روش های مختلف همچون شلیک ساچمه فولادی طراحی و تولید می شوند، این نوع از لوله ها بر روی بدنه خود هیچ گونه جای درز و جوشی ندارند و ساختار یکپارچه و منسجمی دارند که در دوام و ماندگاری آن ها بسیار تاثیر گذار است. بعد از اتصالات مانیسمان در رده دوم کیفیتی اتصالات سیاه درزدار وجود دارند، که در تولید آن ها  انواع روق های فولادی، استیل و غیره به صورت استوانه با استفاده از فرایند جوشکاری شکل می گیرند، انواع لوله و اتصالات سیاه درزدار هم از کیفیت بسیار مطلوب و قابل قبولی برخوردار هستند. در سپس نوبت به اتصالات گالوانیزه می رسد این دست از اتصالات دارای رنگ بسیار روشن و درخشانی هستند که حاصل ترکیب روی با آهن می باشد، سطح گالوانیزه این نوع از لوله ها در برابر عوامل فیزیکی و شیمیایی محیط مانند خوردگی فلزات به خوبی از آن ها محافظت می کند و در نهایت نوبت به اتصالات فشار قوی می رسد، که در دو نوع اتصالات دنده ای و ساکت ولد تولید و عرضه می شوند. قیمت لوله و اتصالات جوشی در هر کدام از این گروه ها متفاوت است، بنابراین شناخت درست آن ها را می توان اولین گام از 5 فاکتور مهم برای خرید لوله و اتصالات جوشی دانست.

هدف از طراحی سیستم پایپینگ

هدف از طراحی سیستم پایپینگ از مهمترین مراحل اجرای سیستم لوله کشی می باشد، در این مرحله است که با توجه به وسعت پروژه و بررسی میزان فشار و حرارت موجود در لوله ها انتخاب انواع لوله و اتصالات جوشی و برآورد هزینه ها با توجه به حساسیت پروژه انجام می شود. در هر سیستم لوله کشی، استفاده از انواع فلنج جوشی در انواع داخلی و خارجی مانند فلنج مشهد بسیار لازم و ضروری است و می توان آن را در شمار اساسی ترین و ضروری ترین اجزاء در تمامی سیستم های لوله کشی دانست که ابعاد و اندازه آن ها به تناسب نوع سیستم  تغییر می کند، البته نوع و تناسب کیفیت  اتصالات جوشی در سیستم های خانگی و صنعتی بسیار متفاوت است، و باید به این مسئله به عنوان یک اصل مهم در طراحی سیستم پایپینگ توجه شود.

اتصالات جوشی

 سایز و ابعاد لوله و اتصالات جوشی

از دیگر فاکتور های مهم خرید لوله و اتصالات جوشی می توان به سایز و ابعاد آن ها اشاره کرد، در سیستم لوله کشی خانگی و صنعتی باید به تناسب سایز و ابعاد لوله و اتصالات جوشی دقت کرد، تا در هنگام نصب و پیاده سازی با مشکل مواجه نشد، البته در برخی موارد می توان با استفاده از تبدبلی لوله های غیر هم سایز را به یکدیگر متصل نمود. تمامی لوله های فلزی دارای ابعاد مشخص و استانداردی می باشد و به تناسب طول شاخه، ضخامت، وزن و رده یا کلاس تولیدی دسته بندی می شوند، برای مثال انواع لوله های مانیسمان را می توان در رده های 40، 80، 160 و غیره قرار داد، و به تناسب حساسیت و نوع پروژه بهترین آنها را انتخاب کرد. در مورد انواع اتصالات جوشی هم سایز و قطر دهانه اتصالات باید متناسب با نوع لوله انتخاب شود، تا کیفیت و استحکام سیستم را بتوان تضمین نمود. سایز و ابعاد لوله و اتصالات جوشی با توجه به استاندارد های مصوب تعیین می شود، و برای هر لوله ای می توان از اتصالات متناسب با آن استفاده کرد.

انواع اتصالات جوشی

کیفیت، زیبایی، استحکام، مدیریت و سازماندهی در تمامی سیستم های پایپینگ صنعتی و خانگی به کمک انواع اتصالات جوشی  امکان پذیر است. با استفاده از این اتصالات به راحتی    می توان مسیر حرکت لوله ها و سیالات درون آن ها را تغییر داد، مسدود کرد، و یا گرفتن انشعاب از آن ها، البته این موارد تنها چند نمونه از کاربرد های انواع اتصالات جوشی می باشد. انواع زانو 45 و 90 درجه، فلنج جوشی، سه راهی تبدیلی، سه راهی مساوی، مهره و ماسوره، چهارراه، کپ، بوشن، انواع شیرآلات کنترلی، برنجی و چدنی، شیلنگ شیلان ، لرزه گیر ارتعاشات صنعتی که در انواع لرزه گیر آکاردئونی، لاستیکی و صنعتی و بسیاری موارد دیگر را می توان از جمله انواع اتصالات جوشی برای مدیریت سیستم پایپنگ در پروژه های بزرگ صنعتی و خانگی دانست که بسته به نیاز مشتری مورد استفاده قرار می گیرد تا یک سیستم بی عیب و نقص را طراحی و به مرحله اجرا برساند.

شیلنگ شیلان

قیمت لوله و اتصالات جوشی

قیمت لوله و اتصالات جوشی هم مانند تمامی محصولات تولیدی با توجه به کیفیت محصولات، رده تولیدی، ضخامت، قطر لوله و برند سازنده محاسبه و تعیین می شود، و متقاضیان خرید انواع لوله و اتصالات جوشی با توجه به نیاز و اهداف پروژه و همین طور  بوجه در دسترس می توانند انتخابی شایسته و درست داشته باشند. فروشگاه آنلاین لوله و اتصالات صنعت پایپ از جمله مراکز معتبر فروش انواع لوله و اتصالات جوشی در برند های معتبر داخلی و خارجی همراه با گارانتی اصالت کالا می باشد، با مراجعه به آدرس الکترونیکی این فروشگاه معتبر می توان تمامی محصولات مورد نظر خود را متناسب با لیست قیمت لوله و اتصالات جوشی و به نرخ نمایندگی خریداری کرد، و در کوتاه ترین زمان ممکن درب منزل یا محل کار خود آن ها را تحویل گرفت.

برای خرید انواع اتصالات جوشی ، لوله و اتصالات ، فلنج جوشی ، لرزه گیر های ارتعاشات صنعتی ، شیلنگ های شیلان و غیره به وب سایت https://sanatpipe.com مراجعه نمایید.