در مورد ثبت شرکت و برند چه می دانید؟

ثبت شرکت و همچنین ثبت برند یک موضوع بسیار مهم و قابل توجه برای صاحبان کسب و کارها و مشاغل مختلف هستند که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده و می خواهند با مرور زمان ابعاد شغل و حرفه خود را گسترش دهند. ثبت شرکت نیز مانند هر پروسه اداری دیگری دارای یک سری مراحل و قوانین خاص خود می باشد که ما در ادامه این مقاله سعی می‌کنیم راجع به مهمترین آنها اطلاعات مناسبی در اختیار شما قرار دهیم:

مشخص کردن نوع شرکت و تعیین سهامداران

هر شخص و یا گروهی که قصد راه اندازی و ایجاد یک شرکت را دارد باید از میان شرکت ‌های مختلف که امکان ثبت آنها وجود دارد نوع شرکتی که با امکانات، شرایط و همچنین هدف های مورد نظر مطابقت داشته را انتخاب نماید. از جمله بیشترین انواع شرکت هایی که در کشور عزیزمان ایران به ثبت می رسند می توان به شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تعاونی، شرکت سهامی خاص و همچنین شرکت تضامنی اشاره نمود. بعد از انتخاب نوع شرکت باید شرکا و سهامداران برگزیده شوند. این مرحله یک مرحله بسیار تاثیرگذار و مهم و در عین حال ساده می ‌باشد چرا که اگر سهامداران به صورت درست مشخص نگردند و مسئولیت آنها مشخص نشود شرکت به درستی نمی تواند مسیر خود را پیدا کند.

مشخص نمودن میزان سرمایه برای ثبت شرکت

در قانون ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها آمده است که کمترین میزان سرمایه برای به ثبت رساندن یک شرکت مبلغ یک میلیون ریال معادل ۱۰۰ هزار تومان می باشد. هر گروه و شخصی که قصد ثبت شرکت را دارد باید مشخص کند که میزان سرمایه را می‌خواهد به عنوان سرمایه شرکت وارد چرخه نماید. همچنین نوع سرمایه که می‌تواند وجوه نقد و یا غیر نقد باشد نیز باید تعیین گردد. در صورتی که سرمایه شرکت به صورت غیر نقدی باشد لازم است که کارشناس رسمی ارزش آنها را تعیین کرده و به عنوان سرمایه غیر نقدی به حساب آورده شوند.

مشخص کردن موضوع فعالیت شرکت

گام بعدی در بحث ثبت شرکت بحث مشخص نمودن موضوع فعالیت شرکت مورد نظر می باشد. لازم است تا در این مرحله دقت لازم را مبذول نمایید. همچنین در صورتی که موضوع  فعالیت شرکت به درستی و به صورت اصولی مشخص نگردد ممکن است شرکت مورد نظر به ثبت نرسیده و همچنین اگر به ثبت برسد در طی مسیر خود با مشکلات مختلفی مواجه شود. همچنین بعد از آنکه فعالیت شرکت مورد نظر برای ثبت شرکت مشخص شد لازم است تا یک نام مناسب و جذاب برای شرکت مورد نظر در نظر گرفته شود که معمولاً نامی چند سیلابی در نظر گرفته می شود که به خوبی آوازه شرکت مورد نظر را بیان می نماید.

گردآوری مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت

ثبت شرکت و برندی که میخواهد فعالیت خود را آغاز نماید سمت‌های مختلفی را به خود می بیند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، رئیس هیئت مدیره و معاون هیئت مدیره و غیره اشاره نمود. همچنین با توجه به نوع شرکت مورد نظر ممکن است اعضای دیگری مانند بازرس که از نوع اصلی و علی‌البدل نیز وجود داشته باشد. بعد از آن که نام شرکت مورد تایید قرار گرفت باید مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت به صورت تمام و کمال تهیه شده و تمامی شرکت‌ ها و سهامداران شرکت و اعضای هیئت مدیره شرکت نسبت به امضا نمودن این مدارک اقدام کنند تا به صورت کامل آنها گردآوری شده و جهت طی نمودن مراحل اداری به اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد. مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت ها با توجه به نوع شرکت مورد نظر دارای تفاوت با یکدیگر می باشد که بهتر است شما بعد از آنکه شرکت مورد نظر و نوع آن را مشخص کردید نسبت به جمع آوری آنها اقدام نمایید.

71

ثبت شرکت

ارسال مدارک و چاپ آگهی در روزنامه های کثیرالانتشار

 بعد از آنکه تمامی مدارک مورد نظر تهیه و به امضای اعضا و شرکا رسید لازم است تا مراحل مورد نظر در سامانه اداره ثبت شرکت ها به صورت گام به گام پشت سر گذاشته شود و مدارک مورد نظر از طریق شرکت اداره پست برای شرکت مورد نظر ارسال گردد. بعد از آنکه مدارک ارسال شوند ممکن است حالتی پیش بیاید. اولین مورد این است که پرونده مورد نظر پذیرفته شود که در این مورد لازم است تا شخص مورد نظر وکیل قانونی او به صورت حضوری به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کرده و بعد از پرداخت هزینه های قانونی مدارک مورد نظر در مورد شرکت ثبت شده خود را دریافت کنند.

72

ثبت شرکت و برند

مورد بعدی وجود نقص در پرونده می‌باشد که در چنین مواردی لازم است بازه زمانی مشخص فرد درخواست دهنده ایرادات مورد نظر را برطرف کرده و حالت سومی وجود دارد و آن این است که پرونده به صورت کامل رد شود که در این صورت مدارک مورد نظر به آدرس اولیه باز پس داده میشود و لازم است تا تمام این مراحل به صورت مجدد از سر گرفته شود. گام بعدی نیز ثبت یک آگهی در یک روزنامه رسمی می باشد که برای این کار لازم است تا به سایت روزنامه رسمی مراجعه کرده و هزینه انتشار آگهی رسمی برای ثبت شرکت پرداخت شده و بعد از آن که آگهی مورد نظر به ثبت رسید آگهی مورد نظر را به همراه روزنامه برای اداره ثبت شرکتها ارسال نمایید.

ثبت تغییرات شرکت

 موضوع ثبت تغییرات شرکت معمولاً در مواردی که قصد تغییر آدرس برای ایجاد تغییر در اساسنامه شرکت و یا تغییر در موضوع شرکت و حق امضا شرکت را داشته باشیم پیش می آید. از دیگر مواردی که به ثبت تغییرات شرکت مربوط می ‌شود می‌توان به کاهش یا افزایش سرمایه شرکت، تبدیل سهام شرکت به بی نام و با نام، تغییر و یا تمدید سمت اعضای هیئت مدیره شرکت و همچنین تغییر نوع شرکت و یا انحلال شرکت اشاره نمود. در صورتی که قصد انجام هر یک از موارد نام برده شده داشته باشد باید موارد مورد نظر را از طریق مراجع قانونی پیگیری نمایید. همچنین کارشناسان ما در گروه ایران ثبت نیز آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در مورد موضوعات مختلف مربوط به ثبت شرکت و یا ثبت تغییرات شرکت می باشند.

هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت برند و شرکت با توجه به نوع شرکت رقم متغیری خواهد بود و در صورتی که شما عزیزان و مخاطبین گرامی قصد ثبت شرکت را داشته می توانید با کارشناسان ما در گروه ایران ثبت ارتباط برقرار کرده و تمامی سوال ها و ابهامات خود را از کارشناسان ما جویا شوید و با پرداخت هزینه بسیار معقول و به صرفه نسبت به ثبت شرکت مورد نظر خود اقدام نمایید.