ویپ؛ دستگاهی برای ترک سیگار

سیگار کشیدن و به طور کلی دخانیات ، عادتی مضر است که تقریبا بیش از یک میلیارد نفر در سر تا سر دنیا به آن دچار هستند. همانطور که می دانید ، سیگار و به طور کلی دخانیات چیزیست که سال هاست به عنوان عامل اصلی سرطان و بیماری های دیگری از جمله ذات الریه و بیماری های قلبی شناخته می شود و ترک آن ، گام مفیدی در کمک به سلامت عمومی شما خواهد بود. البته ترک سیگار کار چندان ساده ای نیست و برای ترک آن ، محصولات و پکیج های بسیار متنوعی وجود دارند ؛ که البته تعداد اندکی از آن ها واقعا به مصرف کننده کمک می کنند.

مزایای ترک سیگار و اثراتی که بر بدن شما دارد ، بسته به مدت زمانی که سیگار مصرف کرده اید و سنی که دارید ، متغیر است. همچنین ، مدت زمانی که از کشیدن آخرین نخ سیگار شما می گذرد نیز بر نوع و میزان این تغییرات اثر گذار است. به طور کلی ، این اثرات از اولین لحظه ای که دیگر سیگار نمی کشید آغاز می شوند و بسته به طول زمانی که از سیگار استفاده نکنید ، تغییر می کنند و بدن شما شروع به باز سازی آسیب های وارد شده می کند. ترک سیگار ، به معنی ترک یک عادت است ، یعنی ذهنتان را متقاعد کنید که دیگر به نیکوتین وابسته نباشد و از همین روش ، دیگر از سیگار استفاده نکنید. البته ، امروزه با پیشرفت تکنولوژی ، به مرحله ای رسیده ایم که یک جایگزین بسیار سالم تر به همراه نیکوتین ، به نام ویپ برای کمک به ترک سیگار ساخته شده است .

این ابزار ، یکی از دستاورد های پیشرفت تکنولوژی در حوزه سلامت و بهداشت است و حدود ۱۰ سال از اختراع آن می گذرد. شواهد پزشکی و آزمایشگاهی ، نشان می دهد که این دستگاه ، هیچ یک از مواد سمی موجود در سیگار را در خود ندارد و مایع مصرفی آن یعنی جویس ویپ ، حاوی مقدار مشخصی نیکوتین است. در کل ، علت اصلی ضرر و زیان سیگار به نیکوتین مربوط نیست، بلکه به مواد سمی مثل منوکسید کربن ، قطران ، گوگرد و هزاران ماده ی سمی دیگر مربوط می شود که هیچ یک از آن ها ، در ویپ یافت نمی شوند.

خرید ویپ

مزایای ترک سیگار در گذر زمان

برخی از مزایای خروج از عادت سیگار ، به سرعت نمایان می شوند. تقریبا یک ساعت پس از آخرین نخ سیگار ، این اثرات در بدن شما شروع به شکل گرفتن می کنند. اما برخی دیگر ، ماه ها و حتی سال ها زمان بر هستند تا بدن شما بتواند خود را ریکاور و باز سازی کند. هر چه سریع تر که سیگار را ترک کنید ، به همان سرعت از سرطان ، بیماری های قلبی ریوی و سایر بیماری های خطرناک فاصله می گیرید.

یک ساعت بعد

در کمتر از بیست دقیقه پس از آخرین نخ سیگاری که کشیدید ، نرخ ضربان قلب شما پایین آمده و به دنبال آن ، فشار خونتان کمی افت می کند و تقریبا به جای اول خود باز می گردد.

۱۲ ساعت بعد

سیگار دارای تعداد بسیار زیادی سم های شناخته شده و خطرناک است. یکی از همین سموم ، گاز منوکسید کربن است که در دود حاصل از سوختن سیگار ، در مقدار زیادی مشاهده می شود.

این گاز در دوز بالا ، می تواند آسیب های زیادی به ریه و قلب وارد کند و عملکرد آن ، به شکلی است که از ورود اکسیژن به ریه و خون جلوگیری می نماید. وقتی در زمانی کوتاه و در دوز بالایی وارد ریه شود ، مانع از ورود اکسیژن به ریه و خون و در نتیجه سلول ها شده و حالتی شبیه به تنگی نفس به شما دست می دهد. پس از ۱۲ ساعت بدون سیگار ، بدن شروع به پاکسازی گاز منوکسید کربن می کند و سطح اکسیژن خون تقریبا به سطح عادی باز می گردد.

۱ روز بعد

یک روز پس از ترک سیگار ، ریسک حمله ی قلبی کاهش می یابد.

سیگار کشیدن ریسک ایجاد بیماری کرونری قلبی را با کاهش سطح کلسترول های مفید در خون ، افزایش می دهد. کاهش کلسترول های خوب در خون ، فعالیت سالم قلب را سخت تر می کند. مصرف دخانیات همچنین باعث افزایش فشار خون می شود که در نتیجه ، احتمال افزایش لخته های خونی بالا می روند. در کمتر از ۲۴ ساعت بدون سیگار ، فشار خون کاهش یافته و ریسک حمله ی قلبی نیز کم می شود.

۲ روز بعد

سیگار کشیدن ، به عصب هایی که به حس بویایی و چشایی مربوط هستند ، آسیب فراوانی وارد می کند. در حدود ۲ روز بدون سیگار کشیدن ، بدن شما به طور ذاتی شروع به باز سازی این عصب ها می کند. بنابراین پس از حدود ۴۸ ساعت ، حس بویایی و چشایی شما به طور چشمگیری بهبود می یابد.

۱ ماه بعد

کمتر از ۳۰ روز پس از آخرین سیگار ، عملکرد ریه کم کم بهبود پیدا می کند و ظرفیت آن افزایش می یابد. پس از گذر زمان ، افرادی که قبلا سیگار می کشیده اند حالا حس می کنند که احساس راحت تری حین نفس کشیدن دارند و سرفه ها ، کاهش پیدا می کنند.

۱ تا ۳ ماه بعد

۱ تا ۳ ماه پس از ترک سیگار ، دیواره ی عروق خونی بدن شما شروع به بهبود یافتن می کنند.

۹ ماه بعد

پس از گذشت ۹ ماه ، عملکرد ریه بسیار بهتر شده و پرز های مو مانندی که در ریه قرار دارند ، باز سازی می شوند. این مو ها در ابتدا مواد سمی سیگار را دفع می کرده اند که در مدت بسیار کوتاهی پس از شروع سیگار کشیدن ، آسیب دیده اند. اکنون این مو ها ، دوباره باز سازی می شوند.

خرید پاد و سالت نیکوتین

همانطور که در قسمت های بالاتر به آن اشاره کردیم ، سیگار کشیدن آسیب های فراوانی به بدن وارد می کند و ترک آن ، به سلامت عمومی بدن کمک فراوانی می کند. امروزه دستگاه های پاد به همراه سالت نیکوتین ، که از زیر مجموعه ی دستگاه های ویپ به حساب می آیند ، به عنوان یک جایگزین بسیار سالم تر ، نسبت به سیگار و دخانیات هستند که نرخ موفقیت آن ها ، بسیار بالا است.