بهترین روش ترک سیگار

روش های مختلفی برای ترک سیگار ارائه شده است که بر روی جسم و ذهن فرد مصرف کننده کار می کنند. بدون شک اراده شخص مصرف کننده برای ترک سیگار بسیار مهم و ضروری است. علاوه بر این موارد، مصرف بعضی از مواد خوراکی نیز بی تاثیر نمی باشد و می تواند شخص مصرف کننده را در امر ترک سیگار یاری دهد. در این مقاله قصد داریم هم به روش های ذهنی ترک اعتیاد و هم به مواد طبیعی قابل استفاده در این مهم اشاره نماییم.

توصیه های مهم برای ترک سیگار

همان طور که در بخش قبل ذکر شد ذهن نقش مهمی در ترک سیگار دارد. باید با امور مختلف ذهن خود را برای پرهیز از سیگار آماده سازید. ابتدا برای خود یک شخص همراه را انتخاب نمایید تا شما را در تمام مراحل ترک سیگار یاری دهد بهتر است که برنامه ریزی قبلی خود را بر روی کاغذ بیاورید تا در میانه راه سر در گم نشوید.

الکل ننوشید

از نوشیدن الکل پرهیز کنید زیرا علاوه بر آسیب های جدی تمایل به کشیدن سیگار را نیز افزایش می دهد به جای الکل سعی کنید از آب و آب میوه های طبیعی بیشتر استفاده نمایید.

دوستان

دوستان و اطرافیانی که سیگار می کشند را ملاقات نکنید. سعی کنید در کانال ها و گروه های ترک دسته جمعی سیگار عضو شوید تا انرژی مثبت دیگران را دریافت کنید. با دوستان خود به پباده روی و کوهنوردی بروید و در هنگام وسوسه شدن به مصرف سیگار به ضررهای آن فکر کنید و به آرامی آب بنوشیدف ادامس بجوید یا آب نبات های مختلف استفاده کنید.

سیگار1

زمان مناسب ترک سیگار

سعی کنید بهترین زمان را برای ترک سیگار انتخاب نمایید؛ به این صورت که از لحاظ جسمی، روحی و روانی آمادگی کامل داشته باشید. اگر شخص شرایط خوبی برای ترک سیگار نداشته باشد بدون شک در میانه راه به دلیل فشارهای متعددی که به فرد وارد می شود کم می اورد و ادامه نمی دهد.

درمان های خانگی ترک سیگار

همیشه برای امور مختلف و مشکلات جسمی درمان های خانگی متعددی وجود داشته است که ترک سیگار نیز از این روش ها استفاده می کند. در این مقاله به معرفی چند روش خانگی ترک سیگار می پردازیم:

فلفل قرمز

ادویه جات بیشتری در رژیم غذایی خود جای دهید و در این بین از فلفل قرمز به مقدار بیشتری استفاده کنید. فلفل قرمز میزان حساسیت سیستم تنفسی به مواد اعتیاد آور را کاهش می دهد و تمایل به سیگار کشیدن به مرور پایین می آید.

زنجبیل

از آن جا که افراد سگاری هنگام ترک سیگار دچار سر درد و حالت تهوع می شوند باید این مشکل را نیز برطرف نمایند. زنجیل یک ماده طبیعی است که در منازل پیدا می شود و برای رفع حالت تهوع بسیار کارساز می باشد.

انگور

انگور یک ماده طبیعی مفید در تسریع ترک سیگار می باشد. اسید موجود در آب انگور میزان نیکوتین بدن را به شکل قابل قبولی کاهش می دهد و علاوه بر این دانه های انگور قسمت های آسیب دیده ریه را ترمیم می کنند.

مولتی ویتامین

با توجه به این که بدن در دوران مصرف سیگار آسیب های جدی می بیند و ویتامین های متعددی از قبیل A،  C و E را از دست می دهد. مصرف ویتامین های مختلف در دوران ترک سیگار کمک می کند که بدن از نیروی بیشتری برای تحمل سختی ترک سیگار بهره مند گردد.

ترک اعتیاد در موسسه ندای سلامت

موسسه ندای سلامت با سابقه فعالیت حدود ۸ سال موفق، در ترک سیگار بیش از ۸ هزار نفر و برگزاری کلاس های رایگان پیشگیری از دخانیات و مواد مخدر برای سازمان ها و نهادهای دولتی و بیمارستان ها وخانه های سلامت ومدارس و شرکت های خودروسازی مانند سایپا پارس خودرو مگاموتور ایران خودرو کمک فنر زر و غیره. تا کنون برای 12 هزار نفر کارگاه پیشگیری تشکیل داده است. دارای دو مرکز فعال در تهران و کرج