بازتاب آخرین اخبار سیاسی ایران و جهان از منابع معتبر داخلی

دنیای سیاست دنیایی پر از اخبار و اتفاقات متعدد است و به نحوی که در هر ثانیه در روی این سیاره خاکی شاهد تحلیل‌های مختلف سیاستمداران و یا اجرایتصمیمات جدید سیاسی در زمینه‌های های مختلف می‌باشیم.

تصمیمات سیاسی که می‌تواند بر وضعیت مردم آن مملکت، کشورهای همسایه و فراتر از آن، سایر کشورهای دنیا تأثیر بسزایی داشته باشد.

اهمیت پوشش اخبار سیاسی در رسانه‌ها

با دقت به پیشگفتار‌ای که ارائه شد و نیز تأثیر تصمیمات سیاسی در معاش تک تک شهروندان هر کشور، لزوم پرداختن به آخرین اخبار سیاسی از منابع و سایت های داخلی را بیش‌ از پیش نمایان می‌کند در دنیای امروز تحلیل، نقد و بررسی تصمیمات سیاسی اتخاذ شده توسط کارشاناسان و رسانه‌های داخلی و خارجی به روالی عادی و معمول تبدیل شده است. بطوریکه قسمت اخبار سیاسی در رسانه‌ها، یکی جذاب‌ترین و پر مخاطب‌ترین قسمت‌ها محسوب می‌شود.

مشکلات پیگیری آخرین اخبار سیاسی در کلیه رسانه‌های دارای اعتبار

همان گونه که اشاره کردیم حوزه سیاست برای بخش کثیری از رسانه‌ها، موضوع جذابی می‌باشد. و همچنین اخبار حوزه سیاست با توجه به حساسیت و اهمیت بالای آن تبدیل به یک عرصه خبری جذاب برای رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی تبدیل شده است.

به جهت استقبال بالای اخبار سیاسی توسط مخاطبان و کاربران وب، روزنامه نگاران، خبرنگاران، تحلیلگران و مفسرین اقتصادی و سیاسی جامعه نسبتاً بزرگی را تشکیل می‌دهند. از طرفی سالانه اغلب فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف علوم انسانی در دانشگاه‌ها نیز به دلیل پر مخاطب بودن این حوزه به جامعه تحلیلگری، روزنامه و خبرنگاری می‌پیوندند.

بدین ترتیب نرخ تولید محتوای سیاسی و قطعاً،‌ انعکاس آن در رسانه‌ها رقم بالایی می‌باشد. بصورت روزانه صدها خبر از حوزه سیاست داخلی و خارجی همراه با نقدها و آنالیز‌هایی که برای هرکدام ارائه می‌شود در صفحه اصلی و ویترین رسانه‌های مکتوب و آنلاین را قرار می‌گیرد که پیگیری آحاد آنها کاری طاقت فرسا و غالباً برای مخاطبین یا حتی فعالین حوزه رسانه کاری ناممکن است.

خبرخوان تجمیع اخبار در یک رسانه پویا

برای جواب به این نیاز و معضلی که در قسمت قبل به آن پرداختیم و نیز سهولت آگاهی از آخرین و بازدیدترین خبر‌های روز، خبرخوان‌ به یاری مخاطبین می‌آید. خبرخوان‌ سامانه‌ای مبتنی بر تکنولوژی است که آخرین بروز رسانی اخبار سیاسی را از تمامی رسانه‌های معتبر جمع آوری کرده و آن‌ها را بصورت دسته بندی شده و منسجم در دست کاربران و مخاطبین این حوزه قرار می‌دهد. این مورد باعث می‌شود تا مخاطب بتواند در یک نگاه به تمامی خبرهای سیاسی روز در یک کادر دسترسی داشته باشد.

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی در یک خبرخوان

با تمرکز به سیاست‌های عملکردی خبرخوان‌ها می‌توان اذعان کرد که قسمت مرتبط با پر طرفدار‌ترین اخبار سیاسی، اقتصادی، ورزشی یا حوادث در یک خبرخوان، تابلوی آنلاین و بروزی می‌باشد که پرطرفردارترین خبرهای سیاسی میان همگی رسانه‌ها را به نمایش می‌گذارد.

به ذکر دیگر در یک خبرخوان به روزترین خبرهای سیاسی، اقتصادی و ... از رسانه‌های متفاوت جمع آوری می‌گردند. وقتی‌که یک خبر به این ویترین باارزش راه پیدا می‌نماید در واقع به‌این معناست که دربین جامعه مخاطبین و کاربران آن خبرخوان، نسبت به بقیه اخبار اهمیت و جذابیت بیشتری داشته است. لذا این قسمت از خبرخوان در واقع بازتاب کننده سلیقه مخاطبین در لحظه است.

ضرورت انتخاب منابع خبری دارای اعتبار و قانونی برای یک خبرخوان

با توجه به اینکه که منشأ و صحت خبرها در دنیای رسانه‌ای امروز می‌بایست بیش‌ از هرچیز مورد توجه قرار گیرد بنابراین تعیین منابع دارای اعتبار خبری هر حوزه (سیاست، اقتصاد، ورزش، حوادث و ...) در یک خبرخوان یک اصل مهم و لازم است.

بر اساس موقعیت مالی حاکم بر خبرخوان‌ها، ممکن است یک خبرخوان برای پوشش اخبار حوضه‌های گوناگون برای مثال سیاست یا تکنولوژی، منابعی را انتخاب نماید که حاضرند برای پوشش اخبارشان هزینه‌های ماهیانه پرداخت کنند. که انجام این عمل بر روی کیفیت خبرخوان و میزان رضایت مخاطبین از آن تاثیرگذار خواهد بود. مثلاً در حالتی که خبرگزاری‌های قانونی و داخلی را از پوشش اخبار سیاسی‌شان محروم نماید یا این که منابع خبری ضعیف‌تر و آن‌هایی که تولیدی از خویش ندارند (و صرفاً به انعکاس اخبار بقیه منابع مبادرت می‌نمایند را) جایگزین منابع دارای اعتبار نمایند، در واقع موجب کاهش کیفیت محتوای خود در آن حوزه گردیده است.

پاتوق خبر یک خبرخوان با رعایت اصول حرفه‌ای و با محوریت مخاطب

با حس چنین خلعی در فضای رسانه‌ای مملکت و کمرنگ شدن رعایت اصول حرفه‌ای و انتخاب منابع دارای اعتبار در خبرخوان‌های درحال حاضر، پاتوق خبر تحت عنوان اولین خبرخوان حرفه‌ای، خود را به مخاطبین معرفی نموده است.

پوشش لحظه‌ای اخبار سیاسی و بقیه حوزه‌‌های خبری از منابع دارای اعتبار داخلی که در هر حوزه معتبر و دارنده تولیدات روزانه و اختصاصی می‌باشند این سامانه را به یک تجمیع کننده حقیقی اخبار در وب فارسی بدل نموده است.

استفادهاز هوش تصنعی در دسته بندی و پالایش اخبار، متکی بودن به تعداد بازدید یک خبر برای اکران آن در بخش پربازدیدها (و نه گزینش دستی به وسیله مدیران سامانه) و پوشش زنده اخبار به طور همزمان با نشر آن در منابع اصلی.

حوزه‌‌های خبری در پاتوق خبر

اخباریکه در ارتباطبا آن‌ها صحبت کردیم در دسته بندی‌های خرد و کلان تقسیم بندی می‌گردند بطوری که اخبار سیاسی، اخبار اقتصادی، اخبار ورزشی، اخبار اجتماعی، اخبار بین المللی و اخبار خودرو زمینه‌های کلان و اخبار پرسپولیس، اخبار استقلال، اخبار بورس و ... حوزه‌های خرد را شامل می‌شوند. مخاطبین می‌توانند با انتخاب هر کدام از دسته‌بندی‌های مورد نظر خود به خبر‌های آن دسترسی داشته باشند.

دسترسی به پاتوق خبر

برای دسترسی به پاتوق خبر کافیست نشانی www.patoghekhabar.com

را در مرورگر گوشی یا کامپیوتر خود وارد نموده و وارد وبسایت شوید.

در صفحه اصلی وبسایت می‌توانید به قسمت پر بازدید‌ترین اخبار اقتصادی، سیاسی، ورزشی و کلاً زمینه‌های کلان مراجعه و آخرین اخبار چند ساعت اخیر را ملاحظه کنید و در صفحه مربوط به هر طبقه ‌بندی شما همواره به آخرین اخبار و نیز پربیننده‌ترین آن‌ها در ۲۴ ساعت گذشته دسترسی خواهید داشت.