محرک های افزایش قیمت ورق گالوانیزه

از عرضه کنندگان معتبر مقاطع فولادی مختلف در کشور آهن آلات آهن پخش می باشد که در بستر اینترنت نیز فعالیت های بسیاری انجام می دهد. آهن پخش همواره در تلاش است تا سطح اطلاعات کاربران سایت و مشتریان خود را در زمینه انواع مقاطع فولادی افزایش دهد در همین راستا علاوه بر فروش مقاطع فولادی، مقالات متعدد و متنوعی درباره مسائل مرتبط با آهن آلات منتشر می کند.

قیمت ورق گالوانیزه با توجه به بازار جهانی آهن، همواره دستخوش تغییرات است. این تغییرات به طور کلی به دلایل زیادی اتفاق می افتد که تیم آهن پخش تمامی تلاش خود را کرده تا بتواند این دلایل را برای شما توضیح دهد. به دلیل این که در کشور ما قیمت ها به صورت روزانه بالا و پایین می روند این مطلب به طور کلی دلایل و محرک های  افزایش قیمت ورق گالوانیزه را برای شما بیان خواهد نموده و هیچ مبلغ دقیقی را بیان نخواهد کرد.  

2

دلایل تاثیر گذار روی قیمت ورق گالوانیزه

اولین عاملی که باعث افزایش قیمت ورق گالوانیزه می شود، رشد قیمت دلار است. دومین عامل افزایش قیمت مواد اولیه آهنی است که باعث می شود قیمت ورق های تولیدی بالا برود. این دو موضوع ارتباط نزدیکی با هم دارند. در سال جاری یکی از دلایلی که روی قیمت تاثیر بسزایی گذاشته است اپیدمی کرونا و تحریم های همچنان پابرجای کشور آمریکاست. کشور ایران با کمبود منابع ارزی مواجه شده است، از بین رفتن سرمایه مردم در بورس و پایین آمدن ارزش ریال و بالا رفتن نرخ ارز باعث افزایش روز افزون قیمت در حوزه های فولادی شده است. یکی دیگر از مواردی که روی قیمت تاثیر می گذارد بالا و پایین رفتن هزینه اسلب و قیمت شمش فولادی است. نوسانات موجود در تقاضا برای ماده اولیه ورق های فولادی یا همان اسلب باعث می شود بازار آهن افزایش یا کاهش قیمت را مشاهده کند. وقتی تقاضا بالا برود قیمت ها نیز افزایش پیدا خواهند کرد. از دیگر دلایلی که رشد قیمت محصولات آهنی را بوجود می آورد عملکرد وزارت صمت (صنعت–معدن-تجارت) است، از آن جایی که این وزارت خانه برای تعیین قیمت ها به صورت قاطعانه تصمیم گیری نکرده و حتی برای نوسانات حد بالا و پایین مشخصی اعلام ننموده است، افزایش قیمت و روند صعودی آن در بازار آهن مشاهده می شود.

شما می توانید برای اطلاع از آخرین قیمت ورق های گالوانیزه به سایت آهن پخش مراجعه کرده و قیمت ورق های کارخانجات مختلف را بررسی کنید. همچنین در این سایت برای هر محصول، می توانید تغییرات قیمت را در بازه های 15 روزه مشاهده نمایید تا برای خرید، بررسی و تحلیل وضعیت بازار، دید بهتری نسبت به شرایط داشته باشید.

Untitled

تغییر قیمت ورق گالوانیزه در بازار جهانی

نکته ای که حائز اهمیت است، افزایش قیمت ورق های گالوانیزه و محصولات آهنی در بازار بین المللی می باشد. افزایش قیمت و پا گرفتن بورس ورق گالوانیزه نه تنها در ایران، بلکه در کشورهای عربی زبان، هند و چین نیز قابل مشاهده می باشد. کاهش قیمت لیر در ابتدای سال 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا در ترکیه باعث شده است که قیمت ورق گالوانیزه و آهن آلات در این کشور افت داشته باشد اما در اواخر همین سال (2020) قیمت لیر، رشد صعودی داشت به همین دلیل تا به امروز ورق های گالوانیزه دوباره در حال افزایش قیمت در بازار این کشور هستند.

یکی از کشورهایی که با شروع سال 2021 افزایش عمده ای در صادرات آهن خود مشاهده کرد، چین است. هم اکنون با واکسینه شدن مردم این کشور در برابر ویروس کرونا، وضعیت اقتصاد چین رو به بهبود است و صنایع این کشور در حال فعالیت ثابت هستند. این موضوع به خصوص با رکود اقتصادی دیگر کشورهای آسیایی، بیشتر خود را نشان داد.

3

پیش بینی تغییرات قیمت ورق گالوانیزه در سال 1400

سالی که گذشت همراه با افت و خیزها و تجربیاتی از آن که در پیش روی  ماست از تاریک ترین سال ها برای کشور بود. اپیدمی کرونا، بیکاری، فشارهای اقتصادی و تحریم های آمریکا همه دست در دست هم دادند تا سالی پر از سختی برای ما بسازند. این سال نه تنها وضعیت مالی بسیاری از مردم را دستخوش تغییرات کرد بلکه روی بازار آهن به گونه ای تاثیر گذاشت که از ابتدا تا انتهای سال ما رشد قیمت دو نیم برابری محصولات آهنی را مشاهده کردیم. همان طور که گفته شد تغییر قیمت دلار تاثیر بسزایی روی قیمت آهن آلات دارد اما در سال 1399 ما دیدیم که بعضی افراد در بازار آهن با کاهش قیمت دلار، قیمت کالاهای خود را کم نکردند که این موضوع باعث گله و شکایت های زیادی شد.

با توجه به بررسی های انجام شده به دلیل پایین آمدن قیمت دلار، کاهش قیمت ها در بازار آهن دور از انتظار نیست اما این کاهش تا زمان تثبیت قیمت دلار، جزئی خواهد بود همچنین عملکرد و نوسانات بورس در سال جدید، روی قیمت ورق های گالوانیزه تاثیر گذار خواهد بود. البته باید توجه داشته باشید که این تغییرات هیچگاه ثابت نخواهد بود و همیشه ممکن است دچار نوسان بشود. تصمیمات رئیس جمهور جدید آمریکا برای ادامه تحریم، نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایران و ... همگی روی قیمت آهن در سال 1400 تاثیر می گذارند.  

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ورق گالوانیزه و مشاهده آخرین تغییرات قیمت به سایت آهن پخش مراجعه کرده و یا با کارشناسان مجرب گروه آهن پخش، تماس حاصل فرمایید.