تحصیل در کشور فرانسه به زبان انگلیسی

انگلیسی، یک زبان بین‌المللی است که معمولا به عنوان زبان دوم توسط بسیاری از افراد غیرانگلیسی زبان انتخاب می‌شود. این زبان در ارتباطات بین‌المللی بسیار پرکاربرد است. به همین دلیل، امروزه تدریس به زبان انگلیسی در بسیاری از مراکز آموزشی جهان در اولویت قرار گرفته است.

فرانسه همانند سایر کشورهای اروپایی به دنبال جذب بیشتر دانشجویان بین‌المللی است. به همین دلیل، بعضی دانشگاه‌های این کشور دوره‌های خود را به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند. این موضوع باعث شده که امکان تحصیل در کشور فرانسه به زبان انگلیسی برای افرادی که با زبان فرانسوی آشنا نیستند، فراهم شود.

مزایای تحصیل در فرانسه

فرانسه، یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است که بعد از آلمان دومین کشور پرجمعیت این قاره محسوب می‌شود. این کشور در شرق با سوئیس، ایتالیا و آلمان و در شمال شرقی با بلژیک همسایه است. پایتخت فرانسه شهر پاریس و واحد پول آن یورو است. آمارها نشان می‌دهد که جمعیت این کشور حدود 67 میلیون نفر است. فرانسه، یکی از کشورهای پردرآمد در صنعت توریسم به شمار می‌رود. به طوریکه سالانه میلیون‌ها نفر از موزه‌های این کشور از جمله موزه لوور و کاخ ورسای دیدن می‌کنند.

امروزه دانشجویان زیادی از سراسر دنیا برای تحصیل جذب دانشگاه‌های فرانسه می‌شوند. در فرانسه دانشگاه‌های زیادی وجود دارد که نام بعضی از آن‌ها در میان هزار دانشگاه برتر جهان دیده می‌شود.

از جمله مزایای تحصیل در این کشور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود دانشگاه‌های معتبر
  • کیفیت بالای آموزش
  • پایین بودن هزینه تحصیل در مقایسه با سایر کشورهای پرطرفدار مثل آمریکا، انگلستان و استرالیا
  • عدم تبعیض آموزشی بین دانشجویان داخلی و دانشجویان بین‌المللی
  • بیمه درمانی دانشجویی رایگان
  • برخورداری از محیط مناسب برای شکوفایی استعدادها و کارآفرینی
  • وجود صنایع پیشرفته و پیشرو در این کشور
  • کسب رتبه 6 جهانی در زمینه تحقیق و توسعه
  • فراهم شدن فرصتی برای یادگیری زبان فرانسوی

 

شرایط لازم برای تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی

فرانسه، یکی از اولین کشورهای غیرانگلیسی زبان در اروپا است که دوره‌های دانشگاهی خود را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. طبق قانون نظام آموزشی فرانسه، مراکز آموزشی این کشور از سال 2015 توانستند در تمام مقاطع دوره‌هایی را به زبان انگلیسی برگزار کنند. این طرح باعث افزایش تعداد دانشجویان بین‌المللی در کشور فرانسه شد.

2

متقاضیان تحصیل در کشور فرانسه به زبان انگلیسی باید مدارک تافل (TOEFL) یا  آیلتس (IELTS) داشته باشند. حداقل نمره زبان برای تحصیل در این کشور به نوع دانشگاه و نوع دوره انتخابی بستگی دارد. بنابراین، اگر می‌خواهید در فرانسه به زبان انگلیسی تحصیل کنید، باید به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید. معمولا در سایت دانشگاه‌ها اطلاعات کافی در مورد شرایط تحصیل و حداقل نمره زبان وجود دارد. همچنین می‌توانید در مورد طریقه خرید ملک در فرانسه نیز اطلاعاتی را از سایت‌های معتبر در این زمینه به دست آورید.

ذکر این نکته ضروری است که تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی شما را از یادگیری زبان فرانسوی بی‌نیاز نمی‌کند. چون برای برقراری ارتباط با مردم این کشور و یافتن شغل مناسب در حین یا بعد از اتمام تحصیل باید با زبان فرانسوی آشنا باشید.

مردم این کشور به زنده نگه داشتن زبان فرانسوی اهمیت زیادی می‌دهند. بنابراین، خیلی کم پیش می‌آید که در فرانسه به زبان انگلیسی صحبت کرده و جواب کاملی به انگلیسی دریافت کنید. این موضوع به خصوص برای شهرهای کوچک فرانسه، بیشتر صدق می‌کند. در شهرهای کوچک این کشور دسترسی به افرادی که به زبان انگلیسی صحبت کنند، سخت‎‌تر است.

تحصیل در کشور فرانسه به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های مطرح این کشور

بسیاری از متقاضیان تحصیل در فرانسه به زبان فرانسوی مسلط نیستند. خوشبختانه حدود 600 دوره تخصصی در مراکز آموزشی فرانسه وجود دارد که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.

علاوه بر دانشگاه‌های فرانسه که دروس خود را به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند، دانشگاه‌های بین‌المللی هم در این کشور تاسیس شده‌اند که برنامه‌های آموزشی خود را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، در دانشگاه آمریکایی پاریس امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد.

بعضی دانشگاه‌های معتبر این کشور که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را مهیا کرده‌اند، عبارتند از:

دانشگاه گرونوبل آلپ

گرونوبل آلپ، یک دانشگاه تحقیقاتی است که در شهر گرونوبل فرانسه قرار دارد. این مرکز آموزشی که در نزدیکی کوه‌های آلپ واقع شده، یکی از زیباترین دانشگاه‌های دنیا به شمار می‌رود.

دانشگاه گرونوبل آلپ فرانسه بیشتر روی اقتصاد، علوم سیاسی و انسانی، زبان‌شناسی و علوم طبیعی و مهندسی تمرکز دارد. از معروف‌ترین رشته‌های این دانشگاه که به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند می‌توان به رشته‌های مهندسی زلزله و زلزله‌شناسی اشاره کرد. این دانشگاه در مقطع کارشناسی برای دوره‌های مدیریت، فیزیک و ... امکان تحصیل به زبان انگلیسی را فراهم کرده است.

3

دانشگاه ساینس پو

یکی از مطرح‌ترین دانشگاه‌های فرانسه در زمینه علوم اجتماعی است که در سال 1872 تاسیس شده است. این دانشگاه که یک مرکز تحقیق محور است از هفت پردیس جداگانه تشکیل شده است.

دانشگاه ساینس پو حدود 14 هزار دانشجو دارد که نیمی از آن‌ها دانشجویان بین‌المللی هستند. در این دانشگاه رشته‌هایی مثل امنیت بین‌الملل، توسعه بین‌الملل، انرژی بین‌الملل، ارتباطات، حقوق اقتصادی، روزنامه‌نگاری و اقتصاد به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.

دانشگاه نانت

این مرکز، قطب اصلی آموزش و تحقیق در غرب کشور فرانسه محسوب می‌شود. در این دانشگاه 16 دوره مختلف به زبان انگلیسی ارائه می‌شود که بیشتر آن‌ها به رشته‌های فنی و مهندسی مربوط می‌شوند. از این رشته‌ها می‌توان به رباتیک پیشرفته، هیدرومکانیک در مهندسی اقیانوس، بیوانفورماتیک برای زیست‌شناسان، مدیریت پروژه سیستم‌های اطلاعاتی و ... اشاره کرد.

دانشگاه بوردو

دانشگاه بوردو که یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های این کشور است در سال 1441 میلادی تاسیس شده است. در این دانشگاه رشته‌های زیادی در مقاطع مختلف تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. از در مقطع کارشناسی این دانشگاه امکان تحصیل به زبان انگلیسی در رشته‌های حقوق، علوم سیاسی، اقتصاد، مدیریت و علوم بهداشتی وجود دارد. در مقطع کارشناسی ارشد هم رشته‌های اقتصاد، مدیریت بازرگانی، کشاورزی، شیمی و ... به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.

دانشگاه سوربن

سوربن، یک مرکز تحقیق محور است. این دانشگاه که رتبه 77 را در بین دانشگاه‌های جهان کسب کرده طیف وسیعی از رشته‌ها را ارائه می‌دهد. در دانشگاه سوربن رشته‌هایی مثل زیست‌شناسی، علوم اعصاب، ایمونولوژی، محیط زیست دریایی و بیولوژی سیستم‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. علاوه بر این، در دوره کارشناسی ارشد ریاضیات کاربردی با همکاری دانشگاه بن آلمان و دانشگاه اتونومای اسپانیا به زبان انگلیسی ارائه می‌شود.

اینوسپات می‌تواند راهنمایی‌های جامعی را به افرادی که قصد خرید کسب و کار در کشور مد نظر خود را دارند، ارائه دهد. جهت کسب اطللاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.