خرید گاوصندوق بدون توجه به این سه فاکتور ممنوع!

ما نیاز داریم خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم پناهگاه و محل امنی برای ما باشد تا در آن آرامش داشته باشیم و خانواده ما در برابر تهدید هر خطری ایمنی و امنیت داشته باشند. همه ما وسیله‌های مهمی مانند مدارک و زیورآلات در محل زندگی و کار خود داریم که مکان نگهداری آنها نیز باید از هر خطری به دور باشد. با داشتن وسیله‌ای مطمئن و خرید گاوصندوق خیال ما بابت حفظ وسایل آسوده خواهد شد. این اطمینان خاطر هم برای زمانی است که در خانه نباشیم و هم برای زمانی است که احتمالاً خانه یا محل کار دچار حوادثی شبیه زلزله و یا آتش سوزی شده باشد.

محل مراقبت و حفظ وسایل و اسناد خیلی با اهمیت است و برای جلوگیری از به سرقت رفتن احتمالی و یا محافظت در برابر حریق و آتش‌سوزی، افراد از گذشته راه‌های مختلفی برای آن در نظر گرفته‌اند. امروزه جعبه‌های نگهدارنده‌ای برای این کار وجود دارد. خرید گاوصندوق برای نگهداری از وسایل گران‌بهایی مانند طلا و مدارک به یکی از مهم‌ترین وسایل محافظتی تبدیل شده است. صندوق نسوز که قابلیت قفل شدگی دارد و این امکان را به‌ همراه دارد تا بدون هیچ نگرانی و دغدغه‌ای وسایل مهم و ارزشمند را در آن جای داد. با  نصب گاوصندوق در محل زندگی و یا محل کار می‌توانیم با خیالی آسوده مسافرت داشته باشیم. خرید گاوصندوق با توجه به سه فاکتور، نوع استفاده، ابعاد و قابلیت جابجایی متفاوت است که در ادامه به ویژگی‌های مختلف آن خواهیم پرداخت.

انواع گاوصندوق 

گاوصندوق‌ها در طرح‌های گوناگون و مدل‌های مختلف تولید می‌شوند. نوع آلیاژها و فلزهای بکار رفته در بدنه آن باعث شده است که این دستگاه بدنه‌ای سخت داشته و در برابر هر گونه شکستگی و یا سوختگی مجهز بوده و امنیت بالایی داشته باشد و همین باعث شده است که وزن آن نیز بسیار سنگین شود. برای سهولت در حمل و نقل و جابجا نمودن پس از خرید گاوصندوق، برای ابعاد بزرگ‌تر آنها چرخ‌هایی تعبیه می‌کنند تا براحتی به هر مکانی که قابلیت داشته باشد منتقل نمایند.

انواع صندوق نسوز در کاربری‌های خانگی و یا کاری متفاوت است. برخی از آنها ابعاد کوچک‌تری داشته و وزن سبکی دارند، مانند گاوصندوق‌های مدل کتابی که به‌ علت ارزانی و جابجایی آسان و جای‌گذاری در هر مکانی از منزل یا محل کار متقاضیان زیادی در بین خریداران دارد. نوع قفل گاوصندوق که به سادگی قابلیت شکنندگی و بازشدگی ندارد باعث بالا بردن امنیت آن می‌شود. این قفل‌ها ضد سرقت بوده و حتی در مدل‌های شخصی‌سازی شده، برای باز کردن آن می‌توان اثر انگشت یا چهره را تعریف کرد.

برخی مزیت‌ها برای مدل‌هایی وجود دارد که قبل از خرید گاوصندوق بهتر است با آن آشنایی داشته باشیم. مزیت‌هایی از قبیل داشتن سیستم قفلی مکانیکی، دیجیتالی، اثرانگشت و یا تشخیص چهره که باعث شده است دیگر دغدغه‌ای برای پنهان کردن و یا همراه داشتن کلید قفل وجود نداشته باشد و براحتی می‌توان بدون آنکه رمز در اختیار کسی قرار بگیرد، درب گاوصندوق را باز کرد.

از دیگر مواردی که در خرید گاوصندوق باید به آن توجه کرد و اهمیت داد، جنس فلز گاوصندوق است. بدنه گاوصندوق‌ها طوری ساخته شده‌اند که ضدخش بوده و مقاومت بالایی تا تحمل درجه حرارت 1000 درجه سانتیگراد را نیز دارا می‌باشند و همین ویژگی باعث شده است که در آتش سوزی‌های گسترده‌ای که زمان زیادی برای خاموش کردن آن نیاز است، اسناد و مدارک و پول و زیورآلات از ایمنی بالایی برخوردار باشند. مقاومت بدنه گاوصندوق به خاطر استفاده از بتن مسلح یا بتن آرمه در ساخت آن می‌باشد که ترکیبی از شن، ماسه، سیمان و میلگرد است و به علت اینکه این نوع بتن خاصیت کششی بسیار بالایی دارد در مقابل هرگونه ضربه و یا انفجاری مقاومت بالایی داشته و احتمال شکستن بدنه آن بسیار پایین خواهد بود.

از دیگر ویژگی‌هایی که می‌توان در دانستنی‌های قبل از خرید گاوصندوق، مورد نظر قرار داد قابلیت نصب سیستم‌های دزدگیر و هشداردهنده است که از این گاوصندوق‌ها برای طلافروشی‌ها، بانک‌ها و یا مجتمع‌های تجاری و یا اداره‌هایی که طبقه بندی و دسترسی بالایی دارند استفاده می‌کنند.

بالطبع ویژگی‌های عنوان شده فوق در انواع مدل، طرح، شکل، اندازه و مقاومت بدنه و نیز مقاومت آن در برابر حرارت در تعیین قیمت در زمان خرید گاوصندوق تأثیرگذار است و بنا بر نوع استفاده و محل کاربری که در ابعاد مختلفی ساخته شده‌اند، قیمت‌های کمتر و بیشتری در نظر گرفته‌اند و هرچه ضریب امنیت گاوصندوق و صندوق نسوز بالا باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

یکی از نکات مهمی که همه کاربرای و استفاده کنندگان از گاوصندوق باید در نظر داشته باشند، خرید گاوصندوق از مکان و فروشگاه معتبر است. اگر احیاناً رمز گاوصندوق فراموش شد یا کلید آن گم شده باشد، باید به شخص مورد اطمینان و متخصص در این حرفه مراجعه کرد زیرا نوع قفل گاوصندوق دارای ظرافت‌های خاصی است که اگر به اشتباه آسیب ببیند، دیگر قابلیت استفاده نخواهد داشت.

با توجه به موارد گفته شده فوق ویژگی‌هایی که در خرید گاوصندوق باید مد نظر قرار داد به شرح ذیل می‌توان برشمرد:

1- ابعاد و اندازه آن متناسب با نوع نگهداری وسایل و محل استفاده از گاوصندوق باشد.

2- با داشتن وزن کم، امکان جایجایی و حمل آسان را فراهم کرده و برای عدم اشغال فضای اتاق و نیز مخفی نگه داشتن در برابر دیده شدن، قابلیت جای‌گذاری در کمد نیز داشته باشد.

3- نوع قفل گاوصندوق و رمزگذاری آن ساده نباشد که به راحتی برای افراد متفرقه مورد استفاده قرار بگیرد.

4- برای محیط‌هایی نظیر بانک‌ها، طلافروشی‌ها و ساختمان‌های تجاری و یا اداری مهم، مجهز به سیستم‌های امنیتی و دزدگیر باشد که امن‌ترین و قدرتمندترین نوع گاوصندوق، گاو صندوق نسوز است.

5- مقاومت بالایی در برابر هر گونه ضربه و یا انفجار و یا آتش سوزی‌های گسترده داشته باشد.

6- فاکتور خرید و جزئیات کامل نحوه استفاده از گاوصندوق را از فروشنده در خواست کرده و آموزش لازم و کافی دیده شود.

7- برای اطمینان از خرید گاوصندوق، محصول خریداری شده دارای ضمانت و خدمات پس از فروش باشد.

فروشگاه سعدین (https://sadinsafe.com) با بیش از 40 سال سابقه فعالیت تخصصی در حوضه گاوصندوق در زمینه واردات گاوصندوق در ایران با نمایندگی گاوصندوق ژاپنی ایکو به صورت حرفه‌ای جزو اولین واردکنندگان گاوصندوق خارجی و گاوصندوق کره‌ای در ایران بوده که در حال حاضر به عنوان نماینده گاوصندوق دیپلمات در ایران مشغول به فعالیت می‌باشد. این فروشگاه در حوزه‌ی واردات گاوصندوق، فروش گاوصندوق و نمایندگی گاوصندوق‌های خارجی فعالیت می‌کند و در حال حاضر با یکی از معتبرترین شرکت خارجی یعنی شرکت دیپلمات کره در حال همکاری و ارایه خدمات است.