داغ‌ترین خبرهای بورسی هفته در شهرخبر

به گزارش اخبار اقتصادی شهر خبر، کارشناس بازار سرمایه درباره عملکرد شرکت‌های بورسی بعد از مذاکرات برجام می‌گوید: بعد از مذاکرات برجام شرکت‌های خارجی تا زمان تثبیت شرایط برجام برای ورود به بازارهای ایران دست به عصا عمل می‌کنند.

دومین خبر پربازدید در خصوص ورود دلارهایی است که با بورس وارد کشور می‌شوند. شرکت‌های بورسی با راهکارهایی همچون افزایش تولید، بهبود کیفیت محصولات و رقابت در بازارهای جهانی می‌توانند ارزآوری مناسبی برای کشور داشته باشند.

افت نرخ سود بین بانکی در اواخر سال 98 و ابتدای سال 99 باعث ورود سنگین نقدینگی به بازار سهام شد. در طی یکی دو ماه ورق در ظام بانکی برگشت و نرخ سود بین بانکی به 19 درصد افزایش یافت.  در ادامه از تیر ماه شاهد شروع روند نزولی بازار سهام بودیم. این خبر نیز با بازدید زیادی روبرو شد.

دیگر خبر پربازدید در خصوص قیمت خودرو بود.احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به عملکرد شورای رقابت و قیمت گذاری این شورا برای خودرو، گفت: شورای رقابت متاسفانه به تعهدات خود عمل نکرده است، سال گذشته بنا شد که هر سه ماه یکبار افزایش قیمت داشته باشیم، اما برای سه ماه چهارم سال با توجه به افزایش ۱۴ درصدی تورم، اما هیچ افزایش قیمتی در نظر گرفته نشد.

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل بورس با سه هزار واحد مثبت در محدوده یک میلیون و ۱۰۹ هزار واحد قرار گرفت. سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت هم نسبت به روز گذشته به دلیل روند مثبت نمادهای حاضر در این سبد روندی افزایشی را داشت. ارزش سبد سهام عدالت امروز به ۹ میلیون و ۸۹۲ هزار تومان رسید. این رقم نسبت به دیروز ۷۱ هزار تومان افزایش و ۰٫۷۲ درصد رشد داشته است. این خبر نیز از دیگر خبرهای پربازدید بود.

شهر خبر، یک سایت خبرخوان ایرانی است و به دسته‌بندی و بازنشر اخبار مهم سایت‌های خبری ایران می‌‌پردازد. بسیاری از علاقه‌مندان به اخبار گوناگون، به دلیل سهولت دسترسی به اخبار این حوزه از طریق سایت شهرخبر، روزانه بارها به آن سر می‌زنند.