چند ایده بسته بندی مهم و کاربردی مورد استفاده در مجتمع چاپ آریا هنر!

ایده بسته بندی اولین و مهمترین عامل در میزان فروش یک محصول است. در واقع شرکت هایی فروش بیشتر خواهند داشت و قادر خواهند بود از رقبای خود سبقت بگیرند که ایده های خلاقانه و جذاب برای بسته بندی محصول خود داشته باشند. در این مطلب چند نمونه از آنها را مثال زده ایم.

با چند نمونه از ایده بسته بندی بسیار کاربردی و جذاب آشنا شوید

امروزه ایده بسته بندی نقش بسیار مهمتری در فروش محصول، حتی در مقایسه با ویژگی ها و مزایای رقابتی محصول نسبت به رقبا دارد. در واقع بسته بندی محصولات که در انواع شکل، سایز و متریال و رنگ، طراحی و تولید می گردد اولین چیزی است که مشتری در فروشگاه ها با آن روبرو می شود. 

برخلاف طراحی در سایر زمینه ها، طراحی بسته بندی محصول چیزی است که کاملا قابل لمس بوده و حمل کردنی است و ارتباط بسیار سریع و مؤثرتری با بیننده برقرار می کند. پس اگر ایده بسته بندی خلاقانه نداشته باشید، هر چقدر هم محصول با کیفیت تری داشته باشید، شکست خواهید خورد. در ادامه به چند مورد از این ایده ها همراه با تصویر اشاره می کنیم:

  • آبمیوه ها را جذابتر کنید: هر چقدر ظاهر یک غذا جذابتر باشد، خوشمزه تر به نظر می رسد پس در بسته بندی آبمیوه هم از همین ایده استفاده کنید. بسته بندی آبمیوه ها به شکل تکه های هر میوه و با رنگ و ظاهر مشابه آنها قطعا جذاب خواهد بود.

ایده بسته بندی عامل اصلی فروش

  • ادعای خود را به شکلی خلاقانه ثابت کنید: شرکت های سازنده امروزی نه تنها خلاقیت و نبوغ بالایی از لحاظ ایده بسته بندی محصولات دارند بلکه خودشان را متمایز هم می کنند. مثلا شرکت ساعت سازی Festina ساعت ضد آب تولید می کند و ساعت های خود را درون پاکت آب قرار داده و به فروش می رساند! با چنین بسته بندی هیچ جای شک و تردیدی باقی نمی ماند حتی اگر یک برند نوپا باشید. همچنین می توانید با کلیک بر روی این لینک نمونه کارتن بسته بندی طراحی و چاپ شده توسط آریا هنر را مشاهده کنید.
  • حس هیجان ایجاد کنید: بسته بندی های جالب و خلاقانه همراه با چاشنی حس هیجان در بیننده قطعا تأثیرگذار خواهد بود. تا به حال بسته بندی و فرم چای کیسه ای هیچ تنوعی نداشته پس با این همه تشابه باید کاری کنید که مشتری ترغیب به خرید محصول شما شود. مثلا قسمت مقوایی یا کاغذی چای کیسه ای که شکل تکراری دارد این بار شبیه به پروانه ای شده باشد که لبه فنجان شما نشسته است! و یا میتوان با ساخت جعبه کادو اختصاصی، هیجان باز کردن کادو را دو چندان کنید!
  • از خود مواد غذایی الهام بگیرید: مثلا برای بسته بندی پسته می توان فرم بسته بندی را شبیه به خود این ماده غذایی خوشمزه طراحی کرد که حالت باز شدن آن هم دقیقا مشابه با باز کردن پسته باشد.

بسته بندی خلاقانه پسته

گاهی اوقات برای ایده بسته بندی باید از فرم خود مواد غذایی الهام گرفت

  • از محل استفاده محصول خود برای بسته بندی الهام بگیرید: یکی دیگر از بسته بندی های جالب و خلاقانه و در عین حال بسیار ساده، بسته بندی است که به فرم محل استفاده آن باشد. مثلا بسته بندی کفش نایک که داخل آن شبیه به استادیوم همراه با زمین چمن و درب آن هم به شکل آسمان طراحی شده است نمونه ای از این مثال است. یا مثلا بسته بندی توپ بسکتبال به شکل زمین و تور بسکتبال نمونه دیگری از چنین ایده بسته بندی است.

گاهی اوقات برای ایده بسته بندی کافیست به محل و کاربرد محصولتان فکر کنید

  • بسته بندی خود را پویا و تغییر پذیر طراحی کنید: تا به حال به این فکر افتاده اید که بسته بندی محصول می تواند با استفاده از آن تغییر کند و جذاب باشد. مثلا به بسته بندی آب انار زیر دقت کنید. با خوردن آب انار، فرم و رنگ بسته بندی هم تغییر می کند.
  •  
  • گاهی اوقات اجازه بدید مشتری داخل بسته بندی را ببیند: مواد خوراکی تا جایی که امکان دارند باید درون بسته بندی دیده شوند تا مشتریان نسبت به فرم و سالم بودن آن مطمئن شوند. مثلا می توانید بخشی از بسته بندی را با طلق شیشه ای شفاف طراحی کنید تا داخل آن مشخص باشد. این کار نمونه ای از یک ایده بسته بندی مفید و در عین حال جالب توجه برای مشتریان است.
  • از اغراق کردن هراس نداشته باشید: بسته به نوع محصولی که دارید اگر امکانش هست در ایده بسته بندی خود اغراق هم بکار ببرید. این اغراق می تواند برای شکل، رنگ، کاراکترها، طعم و غیره باشد. مثلا در بسته بندی زیر از کاراکتر خرس برای خوردن این خوراکی ها که طعم عسلی دارند استفاده شده طوری که انگار نسبت به خودِ عسل واقعی طعم آنها را بیشتر دوست دارد.

ایده بسته بندی عطر

اغراق در ایده بسته بندی اگر در جای درست استفاده شود جذابیت زیادی ایجاد خواهد کرد

  • به جای توضیحات روی محصول از ایده دیگری استفاده کنید: همیشه لازم نیست برای اینکه به مشتریان بفهمانید محصول خود را از چه چیزی ساخته اید روی بسته بندی توضیحات زیادی بنویسید. گاهی اوقات کافیست ایده بسته بندی خود را طوری در نظر بگیرید که گویای همه چیز باشد. مثلا عطر برند Zen رایحه محصولات خود را از درخت بامبو می گیرد پس طراحی ظاهری آن را شبیه به درخت بامبو کرده است و هیچ توضیح و متن خاصی هم ندارد.

مجتمع چاپ و بسته بندی آریا هنر با ایده های خلاقانه در کنار شماست

ایده بسته بندی در میزان فروش تأثیر به مراتب بهتری نسبت به کیفیت و خلاقیت در تولید محصول دارد چون محصول شما در فروشگاه قابل استفاده و بررسی نیست تا مشتری بتواند آن را تست کند. پس اولین و مهمترین عامل در جذب مشتری برای فروش، بسته بندی است.

مجتمع چاپ آریا هنر با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه طراحی، تولید و بسته بندی و خدمات پس از چاپ تجربه و ایده های زیادی برای به اشتراک گذاری با کسب و کارهایی که می خواهند یونیک باشند در اختیار دارد. اگر به دنبال گزینه مناسب و نمونه شرکت بسته بندی در تهران هستید که تمامی مراحل کار از طراحی تا تولید را با کادری حرفه ای و متخصص بر عهده بگیرد، آریا هنر بهترین انتخاب شماست. به عنوان نمونه می توانید ایده های دستمال کاغذی اختصاصی آریا هنر را مشاهده کنید که در انواع فانتزی، جیبی و ماشین، 200 برگ و 300 برگ تولید می شوند.