10 گیاه مناسب برای آشپزخانه

موافقید که افزودن گیاه به هر قسمت از خانه و محل کارتان می‌تواند تجربه‌ای عالی و دلچسب باشد؟ افکار نیوز این بار به سراغ بنیس فلاور که یک مجموعه گل و گیاه خوش نام و با تجربه می‌باشد، رفته است. در این مطلب بنیس با توجه به تجربه و سابقه‌اش برایتان از 10 گیاهی می‌گوید که می‌توانید از آنها در آشپزخانه نگهداری کنید. خرید گل برای آشپزخانه، در عین آنکه زیبایی و طراوت را با خود به ارمغان می‌آورند، می‌توانند هوا را تصفیه کنند، بوی بد غذاها را از بین برده و هوای سالم و تمیز را برایتان به ارمغان بیاورد.

 

۱- پیچک انگلیسی

به گزارش افکار نیوز، پاپیتال یا پیچک انگلیسی از جمله گیاهان زیبا و پرفایده‌ای است که می‌توانید از آن در آشپزخانه خود نگهداری کنید. مهم‌ترین نیاز این گیاه نور است و اگر جای مناسبی در پشت پنجره برایش پیدا کنید، می‌تواند به خوبی قد بکشد و زیبا شود. قبل از آبیاری مجدد گیاه پیچک انگلیسی، حتما چک کنید که خاک آن خشک شده باشد و بعد آن‌را با آبی که چند روز مانده آبیاری کنید. برای سفارش گلدان آپارتمانی، در فروشگاه آنلاین گل و گیاه بنیس فلاور همراه‌تان خواهد بود.

 

۲- گلدان آلوئه‌ورا

یک گیاه مناسب آشپزخانه می‌خواهید؟ از گلدان آلوئه‌ورا غافل نشوید. این گیاه زیبا و پرفایده که در طب سنتی ایرانی به صبر زرد معروف است، از گیاهان مناسب آسپزخانه است. آلوئه‌ورا در سایه بهتر رشد می‌کند و در مجموع گیاهی سایه دوست است. برای آبیاری در فصل تابستان هر دو هفته یک بار اقدام کنید و در زمستان، هفته‌ای یک بار آبیاری گلدان‌تان را انجام دهید. دوست دارید این گیاه آپارتمانی و یا چند کاکتوس را به دکوراسیون آشپزخانه‌تان اضافه کنید؟ بنیس فلاور همراه شما خواهد بود.

111

 

۳- گل یاس سفید

اگر به گیاهان گلدار آپارتمانی علاقه دارید، یاس سفید یک پیشنهاد عالی به‌عنوان گیاه مناسب آشپزخانه است. این گیاه به خوبی در داخل خانه رشد می‌کند و می‌توانید آن‌را درون سبدها یا گلدان‌های گوناگون بگذارید. شکوفه‌های یاس سفید بسیار خوش عطر و جذاب هستند و می‌توانند بوی غذاهایی که در آشپزخانه می‌پیچد را کاهش دهند. در بهار و تابستان، این گیاه آپارتمانی به نور بیشتری نسبت به فصل زمستان نیاز دارد. در فصل تابستان، بهتر است خاک گلدان را مرطوب نگه دارید و در فصل زمستان اجازه دهید که خاک گلدان برای مدتی خشک باقی بماند.

 

۴- گلدان آگلونما

به گیاهان خوش یمن و مبارک علاقه دارید؟ پس آگلونمای چینی را از دست ندهید و آن‌را برای گیاه مناسب آشپزخانه خود سفارش دهید. آگلونما در نور کم و متوسط به خوبی رشد می‌کند و به همین دلیل در خانه‌های بسیاری، سازگاری خواهد داشت. به همین دلیل می‌توانید آگلونما را روی پیشخوان آشپزخانه بگذارید و هر چند وقت یک بار از تولد برگ‌های جدید آن لذت ببرید.

 

۵- سانسوریا، نیزه آفریقایی

از زیباترین و جذاب‌ترین گلدان‌های آپارتمانی، سانسوریا مدل نیزه آفریقایی است. این گلدان سانسوریا مانند بامبو، به خوش یمن بودن معروف است و می‌تواند یک گیاه مناسب آشپزخانه باشد. نیزه آفریقایی به مکان‌های پرنور علاقه‌مند است و در برابر خشکسالی مقاومت بالایی دارد. به همین دلیل می‌توانید تقریبا هر هفته یا هر دو هفته (با توجه به دما و میزان رطوبت محیط) به آن آب بدهید. دیدن این گیاه آپارتمانی خاص و جذاب در هنگام آشپزی، می‌تواند تجربه‌ای ناب و دلپذیر باشد.

 

۶- فیلودندرون اسکاندس

به دنبال گیاه مناسب آشپزخانه هستید؟ فیلودندرون اسکاندس یک انتخاب عالی و زیبا برای شماست. گیاهی که می‌تواند به عنوان آویز و یا گلدان رومیزی کاربرد داشته باشد و طراوت را به خانه و محل کارتان بیاورد. برگ‌های این نوع از فیلودندرون شکل قلب هستند و گاهی دو رنگ و گاهی تکرنگ خواهند بود. این گیاه در نور متوسط بهترین کارایی را دارد و هر چه میزان آن کاهش پیدا کند هم باز می‌تواند به زندگی‌اش ادامه بدهد. برای آبیاری این گیاه ابتدا نیمی از خاک آن‌را مرطوب کرده و بعد بقیه آن‌را خیس کنید.

 

۷- گلدان لیراتا یا چنگ ربابی

لیراتا، از جمله گیاهان پهن برگ و بزرگی است که به سرعت با محیط اطرافش سازگار می‌شود. این گیاه آپارتمانی را می‌توانید در گوشه‌ای از فضای آشپزخانه، سالن ناهارخوری و… بگذارید و از زیبایی و طراوت آن لذت ببرید. لیراتا به نور پشت پنجره علاقه دارد اما اگر در سایه هم قرار بگیرد رشد خواهد کرد. اگر لیراتا را به‌عنوان گیاه مناسب آشپزخانه انتخاب کرده‌اید، آبیاری آن‌را جدی بگیرید و مراقب گلدان‌تان باشید.

 

۸- گیاه غوره‌ای یا رشته مروارید

ساکولنت غوره‌ای یکی دیگر از گیاهان مناسب آشپزخانه است. گل‌های کوچک این گیاه آپارتمانی بوی دارچین می‌دهند و از آنجا که قادرند آب را برای مدتی طولانی در برگ‌های خود حفظ کنند، مقاومت بالایی دارند. غوره‌ای گیاهی چند ساله است و می‌توان آن‌را به‌صورت آویز و رومیزی استفاده کرد. برای آبیاری این گیاه صبر کنید تا خاک از آبیاری قبلی کاملا خشک شود و بعد دوباره آن‌را آب دهید.

 

۹- گیاه پتوس

پیچک شیطان یا پتوس از گیاهان آپارتمانی مشهوری است که می‌تواند در بین گیاهان مناسب آشپزخانه باشد. پتوس خیلی زود با محیط اطرافش سازگار می‌شود و می‌تواند به‌عنوان آویز یا گلدان رومیزی کاربرد داشته باشد. گیاه پتوس انواع گوناگونی دارد و می‌تواند با توجه به آرایشی که برایش در نظر می‌گیرید، رشد کند. پتوس، هفته‌ای یک یا دو بار به آبیاری نیاز دارد و در مجموع به خشکی مقاوم است. تابش نور مستقیم خورشید می‌تواند به طراوت و خوش‌رنگ شدن گل آپارتمانی پتوس کمک کند.

 

 

۱۰- زاموفیلیا یا زد زد پلنت

زاموفیلیا که نامش را به دلیل شکل ظاهری‌اش دریافت کرده و از مجموعه گیاهان مقاوم محسوب می‌شود، یک گیاه مناسب آشپزخانه است. زاموفیلیا بسیار مقاوم است و احتمالا تا به حال کسی نتوانسته این گیاه را خشک کند. زاموفیلیا به گوهر زنگبار هم معروف است و به آن زمرد سبز هم می‌گویند. بنیس فلاور می‌گوید، با نگهداری از این گیاه آپارتمانی، یکی از بهترین گیاهان را در کنار خود خواهید داشت.

112

 

در این مطلب بنیس فلاور برایمان از 10 گیاه مناسب آشپزخانه گفت. اگر دوست دارید این گیاهان را تهیه و با پیک فوری در تهران و کرج آنها را دریافت کنید، می‌توانید به سایت بنیس فلاور سر بزنید. در این سایت علاوه بر گیاهان آپارتمانی می‌توانید انواع باکس گل، دسته گل، گل رز جاودان و... را نیز تهیه بفرمایید.