پارک ساحلی ماهیگیر و کاخ عادله سلطان در سفر به کیش و استانبول

جزیره کیش دارای سواحل بسیار زیبایی است که دور تا دور جزیره کشیده شده و در امتداد آن امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی فراهم شده است .از این رو میتوانید در تمام طول شبانه روز در امتداد این خط ساحلی به تفریح و خوشگذرانی مشغول باشید و چشم انداز زیبای آب های فیروزه ای و موج های خروشان لذت ببرید .

یکی از این سواحل مشهور اسکله‌ تفریحی کیش نام دارد که در ساحل شرقی جزیره قرار دارد و در امتداد آن ورزش‌ ها و تفریحات مهیجی فراهم شده است . تور کیش به عنوان مثال جت‌اسکی ، پاراسل ، غواصی و قایق سواری از جمله تفریحات موجود در این اسکله است که با هزینه های مناسب قابل انجام هستند . اسکله تفریحی بدنه ای کاملا چوبی داشته و صدها متر به درون آب پیش رفته ، از این رو قدم زدن بر روی آن تجربه ای لذت بخش خواهد بود . این اسکله به مکان های تفریحی مختلف و مراکز خرید ونوس و بولینگ مریم نزدیک است . همچنین در اطراف آن کافه و رستوران های مختلفی وجود دارد که برای صرف خوراک و یا میان وعده ایده آل هستند و با کمی پیاده روی سر از پارک های ساحلی زیبای دیگری در می آورید

پارک ساحلی سیمرغ

پارک ساحلی سیمرغ یکی از سواحل زیبا و آرام  در این جزیره است که در ضلع جنوبی جزیره کیش واقع شده و دارای آرامش مطلق و چشم اندازی بی اندازه زیباست . پارک ساحلی سیمرغ در امتداد ساحل قرار گرفته و در حدود پانزده هزار متر مربع مساحت دارد . به گفته سفر باتو در این محدوده کافه ها و رستوران های کوچکی قرار دارند ، که میتوانید همین طور که بر روی صندلی های آن نشسته اید و نوشیدنی مورد علاقه تان را میل کنید ، شاهد تماشای برخورد امواج با  ساحل باشید . این ساحل در امتداد جاده جهان و مسیر دوچرخه سواری قرار دارد و همچنین در اطراف آن بازار تفریحات آبی مهیج بسیار داغ است .

پارک ساحلی ماهیگیر 

این ساحل زیبا مکان مناسبی برای ساعت ها تفریح و خوشگذرانی است و در امتداد آن تفریحات آبی مهیجی فراهم شده است . در این پارک ساحلی کافه و رستوران های ساحلی متعددی وجود دارند که همگی فضایی دلنشین دارند و میز و صندلی خود را بر روی شن ها گذاره اند . بنابراین میتوانید حین صرف میان وعده از موسیقی و چشم انداز زیبای پیش رو لذت ببرید . در ورودی این ساحل تندیس بزرگی از شمایل مرد ماهیگیر وجود دارد که راه را به شما نشان می دهد . در امتداد این خط ساحلی آلاچیق های متعددی نیز دیده می شود که اگر خوش شانس باشید جای خالی می یابید و میتوانید ساعت ها در آن استراحت کنید .

مشهورترین و زیباترین بناهای شهر استانبول

شهر استانبول یکی از قطب گردشگری پر طرفدار در جهان است و جالب است بدانید این شهر در کنار برخی از معروف ترین شهرهای جهان نظیر پاریس ، لندن ، ونیز ، رم و ... قرار داشته و سالانه میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر دنیاست . این شهر همچنین لقب پایتخت فرهنگی قاره اروپا را بدست آورده که دلیل آن تاریخی هزاران ساله و وجود آثار باستانی ارزشمند است .

 سراسر این شهر پر از عمارت ها و کاخ های باشکوهی است که اغلب توسط امپراتوری عثمانی بنا شده اند و شکوه این سلسله را به رخ جهانیان می کشانند . در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به اتفاق برخی از باشکوه ترین کاخ های شهر استانبول را بشناسیم  :

۱- کاخ عادله سلطان

در ابتدا شما را با یکی از زیباترین کاخ های این شهر آشنا می کنیم که با وجود شکوه و معماری منحصر بفرد ، چندان معروف و شناخته شده نیست . این کاخ باشکوه و زیبا در بخش آسیایی و بر فراز ارتفاعات شهر قرار دارد . برای بازدید آن می بایست به تنگه بسفر بروید و در این مکان با چندین کاخ دیگر روبرو خواهید شد  .

کاخ عادله سلطان همانطور که از نام آن پیداست ، محل اقامت تابستانی عادله سلطان ( دختر سلطان محمود دوم ) بوده است و هم اکنون یکصد و پنجاه سال از احداث آن می گذرد . این بنا در سال ۱۸۶۱ میلادی توسط معمار مشهور سرکیس بالیان ساخته شد . تور استانبول باید افزود عادله سلطان پس از مرگ همسر ، فرزندان و برادرش تمام دارایی اش خود را وقف امور خیریه کرده و این کاخ در سال ۱۹۱۶ میلادی به خوابگاه دخترانه تبدیل شد . اما این پایانماجرا نبود و حدود هفتاد سال بعد ، بخش هایی از این کاخ در پی وقوع آتش سوزی آسیب دید و مدتها بعد بازسازی شد .  و امروزه به عنوان مکانی فرهنگی مورد بازدید و استفاده قرار می گیرد .

۲- کاخ بیلربیی

در ادامه شما را با یکی دیگر از شاهکارهای عثمانیان آشنا می کنیم و پیشنهاد می کنیم بازدید از آن را در الویت برنامه های خود قرار دهید . کاخ باشکوه و زیبای بیلربی توسط معمار مشهور ، سرکیس بالیان ساخته شده و قرن ها به عنوان اقامتگاه تابستانی برخی از سلاطین عثمانی مورد استفاده بود . ای بنا در سال ۱۸۲۹ میلادی  به دستور سلطان محمود اول ساخته شد . اما بیست سال بعد از اتمام ساخت آن بر اثر وقوع آتش سوزی ویران شد . اما معمار سرکیس بالیان دوباره آن را به همان شکل اولیه مرمت و باز سازی نمود و در سال ۱۸۶۱ میلادی مورد استفاده دوباره قرار گرفت  .

امروزه این کاخ به موزه تبدیل شده و درب های آن به روی عموم باز است . نکته جالب اینکه این کاخ یک ورودی از سمت دریا دارد و تا سالها پیش گردشگران با قایق وارد آن می شدند . اما امروزه ورود به داخل این عمارت از راه آبی امکان پذیر نیست ، اما قایق سواری در اطراف آن و تماشای منظره بیرونی امکان پذیر بوده که خود تجربه ای بسیار جالب و تماشایی خواهد بود

شما عزیزان می توانید جهت تهیه تور برای دیدنی های مهم استانبول به سایت ما مراجعه فرمایید