ارتودنسی دندان چیست؟

ارتودنسی دندان چیست؟

همانطور که می دانید ارتودنسی یکی از شاخه های دندانپزشکی می باشد. ارتودنسی دندان ها و فک هایی را که در جای مناسب خود قرار نگرفته اند و نا منظم و نامرتب می باشند را اصلاح می کند و آن ها را مرتب در جای خود قرار می دهند.

ارتودنسی دندان یکی از روش هایی است که امروزه طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است و مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است.

خوب است بدانید که افرادی که دندان های نامرتبی دارند بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های پوسیدگی دندان قرار می گیرند و بنابراین به دندان هایی که مسئول جویدن غذا هستند فشار زیادی وارد می شود و در نتیجه به مرور زمان عوارض زیادی را برای دندان های شما به وجود می آورد.

باید به این نکته توجه داشته باشید که شما خودتان نمی توانید تعیین کنید که می توانید ارتودنسی دندان را انجام دهید یا خیر و برای انجام ارتودنسی دندان هایتان حتما باید با یک دندانپزشک مشورت کنید و ایشان با در نظر گرفتن و معاینه دندان های شما می تواند به شما بگوید که می توانید ارتودنسی دندان هایتان را انجام دهید یا خیر.

کلینیک دندانپزشکی مبین یکی از کلینیک های معتبر می باشد و خدمات زیادی از جمله ارتودنسی دندان، ایمپلنت و کامپوزیت دندان را انجام می دهد و شما می توانید با تعیین وقت قبلی به این مرکز مراجعه کنید و از آن ها بخواهید که هرکاری که دندانتان نیاز دارد را برایتان انجام دهد این مرکز بسیار قابل اعتماد و معتبر می باشد و شما می توانید بدون هیچ نگرانی کار دندان های خود را به کلینیک دندانپزشکی مبین بسپارید و از خدمات بی نظیر آن ها بهره مند شوید. همچنین این کلینیک دارای پزشکان متخصص و با تجربه می باشند که می توانند به شما مشاوره بدهند و شما را در این زمینه راهنمایی کنند و بهترین خدمات را به شما ارائه دهند بنابراین برای مراجعه به کلینیک دندانپزشکی مبین هیچ گونه شکی نداشته باشید و با خیال راحت به آن جا مراجعه کنید.

ارتودنسی دندان چگونه انجام می شود؟

ارتودنسی درمان به وسیله ی دستگاه ارتودنسی انجام می شود که این دستگاه به آرامی بر روی فک و دندان ها فشار ایجاد می کند و این کار را تا زمانی انجام می دهد که متوجه ی تغییرات شود و به نتیجه ی مطلوب برسد . ببیند که فک و دندان ها در حال تغییر کردن می باشند و مرتب می شوند.

سن، خصوصیات فیزیولوژیک و شدت بد شکلی و بد فرم بودن فک و دندان ها مشخص می کند که کدام روش ارتودنسی برای دندان های آن فرد مناسب می باشد و به همین دلیل است که قبل از انجام این کار پزشک حتما باید دندان های شما را به خوبی معاینه کند.

ارتودنسی به منظور هم ردیف کردن و مرتب کردن دندان ها و هماهنگ کردن فک به کار برده می شود و افراد زیادی که با این مشکل مواجه هستند اقدام به ارتودنسی دندان هایشان می کنند.

درمان های ارتودنسی در دو گروه دسته بندی می شوند گروه اول برای تصحیح دندان ها می باشد و گروه دوم برای رفع ناهنجاری های فک انجام می شود بنابراین درمان ارتودنسی به مشکل شما نیز بستگی دارد و با توجه به اینکه شما در کدام گروه قرار می گیرید این خدمات برایتان انجام می شود.

ایمپلنت دندان چیست؟

2

ایمپلنت دندان

در واقع ایمپلنت ها پیچ هایی از جنس فلز هستند که با بدن افراد سازگاری دارند و با جراحی لثه در داخل استخوان ها قرار می گیرند. و زمانی که این پیچ ها به خوبی داخل استخوان ها قرار گرفتند دندانپزشک با استفاده از پروتزهای دندانی روکش ایمپلنت را بر روی آن ها قرار می گیرد.استفاده از این روش برای افرادی که با مشکل از دست دادن دندان هایشان مواجه هستند بسیار مناسب می باشد. و زمانی که فردی دو یا چند تا از دندان هایش را از دست می دهد نیاز نیست که از دندان مصنوعی استفاده کند بلکه با ایمپلنت دندان می تواند به این مشکل کمک کند.

همانطور که می دانید زمانی که فردی دندان هایش را از دست می دهد این اتفاق تاثیر زیادی بر روی چهره ی آن فرد می گذارد و اعتماد به نفس فرد به شدت کاهش می یابد اما امروزه روش های زیادی از جمله ایمپلنت دندان و ... برای زیبا شدن چهره ی شما و داشتن اعتماد به نفس وجود دارد و شما می توانید با استفاده از این روش مثل قبل غذا بخورید و بجوید و با خیال راحت لبخند بزنید و نگران از دست دادن دندان های خود نباشید. توجه داشته باشید استفاده از روش ایمپلنت دندان برای خانم ها از سن 15 سالگی و برای آقایان از سن 18 سالگی مقدور می باشد و نباید زودتر از این سنین اقدام به ایمپلنت کرد.

طول عمر ایمپلنت نسبت به سایر روش ها بیشتر می باشد و ماندگاری بیشتری دارد و زمانی که از بین رفت شما دوباره می توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

تنها معایب ایمپلنت این است که هزینه ی بالایی دارد و خیلی از افراد نمی توانند از این روش استفاده کنند.

چه مراقبت هایی بعد از ایمپلنت دندان باید انجام داد؟

1-بعد از ایمپلنت به مدت یک روز از مسواک زدن بپرهیزید.

2-از شست و شوی دهان به مدت 8 ساعت بعد از ایمپلنت خودداری کنید.

3-بعد از ایمپلنت دندان مراقب چیزهایی که می خورید باشید زیرا ممکن است در روزهای اول به دندان های شما آسیب وارد شود. اما مصرف نوشیدنی ها مشکلی ندارد .

4-افرادی که کاشت ایمپلنت را انجام داده اند باید از کشیدن سیگار بپرهیزند و همچنین از خوردن قهوه و چای به مدت سه روز خودداری کنند همچنین مصرف مشروبات الکلی نیز طول عمر ایمپلنت را کاهش می دهد پس تا جایی که می توانید از نوشیدن مشروبات الکلی بپرهیزید.

کامپوزیت دندان چیست؟

3

کامپوزیت دندان

کامپوزیت همان موادی می باشد که برای پر کردن دندان ها از آن استفاده می کنند مواد کامپوزیت همرنگ دندان های شما می باشد و همچنین این مواد خمیری شکل هستند. پزشک برای انجام کامپوزیت یک لایه نازک از آن مواد را بر روی دندان فرد قرار می دهد و آن را تثبیت می کند و در نهایت همه ی دندان های فرد سفید و براق می شود.

کامپوزیت دندان نیز از دیگر خدماتی است که در کلینیک دندانپزشکی مبین به بهترین شکل ممکن برای شما انجام می شود.

کامپوزیت دندان برای چه افرادی مناسب می باشد؟

1-استفاده از این روش برای افرادی که می خواهند دندان های خیلی سفید و شفاف داشته باشند مناسب است.

2-افرادی که در دندان هایشان نامنظمی خفیف وجود دارد به جای ارتودنسی دندان می توانند از کامپوزیت استفاده کنند.

3-فاصله ی بین دندان ها با استفاده از این روش امکان پذیر می باشد.

بعد از انجام کامپوزیت حتما به توصیه های پزشک عمل کنید و کارهایی را که به پزشک به شما گفته است را به خوبی و با دقت انجام دهید تا مشکلی برای دندان شما ایجاد نشود.