معرفی قطعات کمپرسور اسکرو از وبسایت badro

کمپرسور‌های اسکرو از قطعات مختلف و متعددی به وجود آمده‌اند که هر کدام کار مخصوص به خود را انجام می‌دهند تا در نهایت سبب بهبود کیفیت کارایی دستگاه شوند. به نوعی می‌توان گفت که عملکرد بهتر دستگاه بیش از هر چیزی به قطعات کمپرسور اسکرو بستگی دارد. از این رو برای آن که بتوانید بهترین کمپرسور اسکرو موجود در بازار را خریداری کنید لازم است تا با قطعات آن بیش از پیش آشنا شوید. در ادامه مهم‌ترین قطعات کمپرسور اسکرو را بیان می‌کنیم تا علم و آگاهی شما در این زمینه‌ افزایش پیدا کند.

البته باید گفت که برای خرید بهترین کمپرسور اسکرو علاوه بر توجه به کیفیت قطعات باید فروشگاه مناسبی را نیز برای خرید انتخاب کنید. اگر به دنبال بهترین و باکیفیت‌ترین کمپرسور اسکرو هستید، مراجعه به سایت بادرو می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

فیلتر هوا برای جلوگیری از ورود گرد و غبار و رطوبت

فیلتر هوا یکی از مهم‌‌ترین قطعات کمپرسور اسکرو است که کارایی زیادی دارد و نبودش در کمپرسور می‌تواند مشکلاتی گوناگونی را رقم بزند. به طور کلی فیلتر کمپرسور برای موارد مختلفی استفاده می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

کمپرسور اسکرو معمولا در محیط‌هایی قرار می‌گیرد که گرد و غبار زیادی وجود دارد. گرد غبار می‌تواند اثرات مختلفی را بر روی کمپرسور گذاشته و پس از مدتی منجر به خرابی آن شود. از این رو وجود فیلتر هوا برای حل این مشکل اهمیت زیادی پیدا می‌کند. این قطعه گرد و غبار را  به طور کامل به خود جذب کرده و از آسیب رسیدن به سایر کمپرسور جلوگیری می‌کند.

از دیگر مواردی که می‌تواند به بخش‌های مختلفی از قطعات کمپرسور اسکرو آسیب وارد کند، رطوبت هوا است. ذرات هوا دارای رطوبت هستند که پس از فشرده سازی هوا وارد دستگاه می‌شوند. از این رو برای آن که رطوبت به دستگاه آسیبی وارد نکند، از فیلتر کمپرسور استفاده می‌کنند.

بلبرینگ‌ها برای چرخش یکنواخت روتورها

به طور کلی می‌توان گفت که بلبرینگ‌ها یکی از مهم‌ترین قطعات تجهیزات صنعتی هستند که کاربرد و مزایای مختلفی دارند. استفاده از بلبرینگ‌ها برای کاهش اصطکاک بسیار لازم است و این قطعه با کاهش اصطکاک سبب افزایش عمر دستگاه می‌شود و دیگر نیازی به تعمیر کمپرسور نیست. در کمپرسور اسکرو برای آن که از چرخش روتور‌ها مطمین شویم باید از بلبرینگ‌ها استفاده کنیم. بلبرینگ یا یاتاقان معمولا در انتهای دو روتور قرار می‌گیرند. همچنین باید گفت که انواع دیگری از بلبرینگ‌های در بخش‌های اصلی کمپرسور قرار دارند و دارای وظایف مختلفی هستند و از این رو آن‌ها را می‌توان جزو مهم‌ترین قطعات کمپرسور اسکرو دانست.

این که در کمپرسور‌ها از چه بلبرینگی استفاده شود عوامل مختلفی سهم دارند. به عنوان مثال نوع بلبرینگ‌ در کمپرسور‌های روغنی و بدون روغن بایکدیگر فرق دارد.

قطعات کمپرسور

قطعات کمپرسور اسکرو؛ شیر مکش

یکی دیگر از قطعاتی که در انواع کمپرسور‌ها علی الخصوص کمپرسور اسکرو مورد استفاده قرار می‌گیرد، شیر مکش است. هنگامی که به هوای فشرده نیاز باشد، شیر مکش باز می‌شود و هوا را وارد کمپرسور می‌کند که این هوا در داخل دو روتور برای فشرده سازی گرفتار می‌شود. شیر مکش دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آن‌ها برای مواردی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند و بر حسب نیاز خود می‌توانید از این شیر‌ها استفاده کنید. انواع شیر مکش عبارت‌انداز:

  • شیر دریچه
  • شیر بشقاب
  • شیر حلقه

هر کدام از این موارد در انواع و شکل‌های مختلفی در بازار وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید. در فروشگاه بادرو نیز می‌تواند با انواع مختلف شیر‌ها آشنا شوید و در صورت نیاز بهترین آن را برای خود خریداری کنید.

به طور کلی انواع شیر مکش نیز از جمله مهم‌ترین قطعات کمپرسور اسکرو به حساب می‌آید که نبودش مشکلاتی را برای دستگاه به همراه دارد.

موتور برای عملکرد صحیح دستگاه استفاده می‌شود

کمپرسور اسکرو و کمپرسور پیستونی جزو بهترین و کارآمد‌ترین تجهیزات صنعتی به حساب می‌آیند که به دلیل کارایی و عملکرد مناسبشان معمولا از آن‌‌ها در مقیاس بزرگ استفاده می‌‌کنند. استفاده ار کمپرسور در مقیاس‌های بزرگ سبب می‌شود تا دستگاه به یک موتور قوی و استاندارد نیاز داشته باشد. برای آن که کمپرسور اسکرو بتواند کارایی بیشتری داشته و همچنین عملکرد آن بهبود یابد، به انواع موتور‌ها نیاز دارد. اکثر موتور‌های موجود در بازار از نوع برقی هستند که برای چرخش روتور‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. موتور‌هایی که در دستگاه‌ها جدید‌تر از آن‌‌ها بهره می‌گیرند، به سیستم کنترل هوشمند مجهز هستند که کنترل دستگاه را بسیار راحت و آسان می‌کند.

معرفی قطعات کمپرسور

سیستم کنترل برای حفظ سلامت کمپرسور اسکرو

از دیگر قطعات کمپرسور اسکرو که در عملکرد دستگاه تاثیر دارد می‌توان به سیستم کنترل اشاره کرد. با بهره گیری از سیستم کنترل اپراتور به راحتی می‌تواند سلامت و عملکرد درست و صحیح دستگاه را زیر نظر بگیرید. استفاده از سیستم در افزایش عمر کمپرسور‌ها نقش بسیار زیادی دارد و به نوعی از خراب شدن بخش‌ها مختلفی از کمپرسور‌ها جلوگیری می‌کند. به عنوان مثال هنگامی که دستگاه در حال کار است، این امکان وجود دارد یکی از قطعات کمپرسور اسکرو از کار بیوفتد. عدم کارکرد این قطعه سبب می‌شود تا کمپرسور دچار خرابی شود و یا در موارد نادر نیاز به تعویض کمپرسور باشد. اما سیستم کنترل از این مشکل جلوگیری می‌کند، چرا که اگر دستگاه با مشکلی روبه‌رو شود دستگاه را خاموش کرده و ادامه عملیات را نیز متوقف می‌کند.

قطعات کمپرسور اسکرو؛ مخزن ذخیره سازی

وجود مخزن ذخیره سازی لازمه اکثر کمپرسور‌ها است و این قطعه در کمپرسو‌ر‌های مختلفی نظیر کمپرسور پیستونی نیز مشاهده می‌کنیم. کمپرسور اسکرو نیز از دیگر دستگاه‌هایی است که به مخزن ذخیره هوا نیاز دارد. مخزن‌ها در ابعاد و انداره مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام از آن‌ها توانایی ذخیره سازی حجم مشخصی از هوا را دارند و از این رو باید متناسب با نیاز خود بهترین آن‌ها را از نظر اندازه خریداری کنید. باید گفت که مخزن‌های بزرگ قیمت بیشتری دارند و از این رو اگر می‌خواهید که با هزینه‌های اضافی روبه‌رو نشوید با توجه به میزان هوا فشرده‌‌ای که نیاز دارید، مخزن‌ها را بخرید.

هواساز برای کاهش صدا و لرزش کمپرسور

همواره صدا و لرزش کمپرسور‌ها یکی از معضلات و مشکلاتی بوده که در زمان استفاده از دستگاه با آن‌ها روبه‌رو بوده‌ایم. راهکارهای مختلفی برای حل این موضوع  مورد استفاده قرار گرفته‌اند، اما می‌توان گفت که بهره گیری از هواساز‌ها بهترین راهکار برای حل این مشکل ‌ است. هواساز با توجه به تکنولوژی خاصی که در آن استفاده شده، صدا و لرزش تا حد زیادی کاهش می‌دهد و از این رو خود را یکی از مهم‌ترین قطعات کمپرسور اسکرو معرفی کرده است.