از مشاوره کسب و کار تا مشاوره برندینگ

مشاوره کسب و کار و برندینگ

امروزه مشاوره های کسب و کار و مشاوره برندینگ از جمله بهترین روش ها و راهکارهایی هستند که می توان به عنوان استراتژی برندسازی و رونق کسب و کار از آن ها استفاده کرد. در این مشاوره ها است که تفاوت کسانی که فقط از موفقیت و برند شدن حرف می زنند و کسانی که واقعا برای آن تلاش می کنند و زحمت می کشند مشخص می شود. در این مطلب که توسط آسابرندینگ، که یک شرکت تبلیغاتی و همچنین یک مرکز مشاوره کسب و کار در مشهد است، آماده شده است، به نکات جالبی از مشاوره کسب و کار و مشاوره برندینگ برای استفاده شما اشاره می شود.

در مشاوره کسب و کار و مشاوره برندینگ مهم این است که درست است که برند شما مسلما نشان دهنده هویت شما نیز میباشد اما مشاوره برندینگ بیان میکند که مهم ترین چیز آن است که پس از استراتژی های شما ، باید دید که مخاطبانتان چه تعریفی از شما در ذهن دارند و در برخی موارد نیز برعکس می باشد باید دید که شما مخاطبانتان را چگونه تعریف میکنید.

نقش مشاوره برندینگ در کسب و کار

در شرایط کسب و کار امروز و رقابت‌های بسیار نزدیک سازمان‌ها و شرکت های بزرگ و کوچک، دیگر برندسازی یک عامل ضروری برای حیات کسب و کار شما است و در صورت برندسازی نکردن، باید منتظر تصرف شدن بازار مصرف توسط رقیبان مختلف خود باشید.

بنابراین برند خود را بسازید و به بازار و مشتریان نشان دهید که شما بسیار از دیگران متفاوت هستید و می­‌توانید خواسته‌های مشتریان را برآورده نمایید. برندها در ذهن مخاطب در مورد محصول، کیفیت و کمیت آن احساس ایجاد می­‌نمایند. این احساس مشتریان، نشات گرفته از  استفاده محصولات و خدمات گوناگون شما است و تعیین کننده در انتخاب بعدی مشتری بین برند‌های دیگر می شود.

برندینگ با داشتن یک برند قوی بر پایه یک ایده بسیار قوی آغاز می‌گردد. ایده‌ای که شما و کارکنان تان را به کمک مشاوره برندینگ مناسب با کسب و کار شما در بر خواهد گرفت. برند شما طبیعتا به همه سازمان و شرکت شما نفوذ می‌کند. وقتی سازمان شما با یک برند قوی آشکارسازی می‌شود، می‌تواند تمام اهداف خود را در برند به خوبی نشان دهد و اطلاعات مفیدی را برای مشتریان گردآورد.

05

چقدر مشاوره برندینگ مهم است؟

مشاوره برندینگ شما را در مسیر درست برندینگ یاری نموده و می تواند به شما کمک کند تا برند خود را به بهترین روش به مشتریان هدفمند خود معرفی نمایید. در قسمت ذیل به چند دلیل برای اهمیت برندینگ اشاره می کنیم:

برندینگ، یک راه موثر برای افزایش قدرت تشخیص

اکثر مردم دوست دارند که با شرکت‌هایی وارد همکاری شوند که فعالیت آن‌ها در راستای نیاز روزانه آنها می باشد. از این رو اگر برندینگ شرکت شما ثابت بوده و با تشخیص آسان باشد، می‌تواند به مردم کمک کند تا به راحتی در خرید محصولات یا خدمات شما به خوبی تصمیم‌گیری نمایند. پس یکی از دلایل اهمیت برندینگ افزایش قدرت تشخیص مخاطبان شما است.

خاص بودن در بازارهای رقابتی

در بازار جهانی امروز، تک بودن برندها اهمیت زیادی دارد. اکنون تصور کنید که شما در مرحله دیگری از رقابت هستید و سازمان شما در اقتصاد جهانی رقابت می‌ نماید. چگونه می‌توانید در میان هزاران سازمان مشابه در سراسر جهان ایستادگی و مقابله کنید؟ مسلما استارت این کار با داشتن یک برند خاص و از پیش طراحی شده و برنامه ریزی شده زده می‌شود.

داشتن عملکرد و ظاهر حرفه‌ای در برندینگ

ایجاد یک برند با استفاده از عناصر بصری مانند یک لوگو راهی است که به نیازهای اولیه شما پاسخ  بسیار مناسبی می‌دهد و به مشتری می‌گوید که شما چه نوع شرکتی هستید و چه نوع فعالیت‌هایی انجام می‌دهید.

ظاهر حرفه‌ای باعث ایجاد اعتبار و اعتماد مشتریان می‌گردد. زیرا مردم تمایل به خرید یا معامله با شرکتی را دارند که ظاهری بسیار حرفه‌ای و معتمد داشته باشد. بنابراین ایجاد وجهه مناسب و سازمانی برای برند با تاثیرگذاری مستقیم در تصمیم‌گیری‌ها از جمله نکاتی است که اهمیت برند سازی را به خوبی نشان می‌دهد.

ایجاد انگیزه در کارکنان به کمک برندینگ

بسیاری از کارمندان و پرسنل شما به چیزی بیشتر از یک کار ساده نیاز دارند. هنگامی که کارمندان تکالیف و ماموریت و دلیل بودنشان را درک نمایند، تمایل بیشتری خواهند داشت تا در مسیری که شما برای کار آنها تعیین نموده اید، با غرور قدم بردارند. داشتن یک برند بسیار قوی مانند یک پرچم قوی است که همه کارکنان در اطراف آن جمع شده اند. داشتن یک استراتژی صریح و روشن برای برند، نظم و ترتیب لازم برای موفقیت کارکنان شما را به خوبی فراهم می‌کند. در حقیقت یک استراتژی مناسب روشن می‌کند که کارکنان در واقع باید چگونه عمل کنند، چگونه برنده شوند و چگونه به اهداف دقیق و تعیین شده سازمان دست یابند. بنابراین اهمیت برندینگ در الهام بخشی به کارکنان خواهد بود.

تبلیغات از طریق مشتریان

سودآورترین و مفید‌ترین بخش تبلیغات، یادآوردی و یا تکرار زبانی برند شرکت شما توسط مشتریان است. زیرا مردم معمولا دوست دارند در مورد برندهای مورد علاقه خود با دیگران صحبت کنند و از برندهای خاصی که برای پوشش، خوراک و … استفاده می‌کنند با اطرافیان خود به اشتراک بگذارند.

به عنوان مثال این امکان وجود دارد که در مورد کفش جدیدتان که خیلی دوستش دارید برای فردی صحبت بکنید ولی نام شرکت سازنده و برند آن را بخاطر نداشته باشید؟ مطمئناً در صورت علاقه اولین چیزی که در ذهن خواهید داشت، برند آن است. بنابراین اهمیت برندینگ در تاثیر ماندگاری نام آن در ذهن‌ها است.

8

ایجاد انتظار منطقی از محصول

برندی که حیطه‌ی فعالیت آن واضح و شفاف باشد، کار مشتری را خیلی آسان می‌کند. زیرا مشتریان نیز دقیقا می‌دانند که چه انتظاری باید از برند مورد نظر خود و کالاها و خدمات او داشته باشند.

ارائه اهداف و وعده‌های کسب و کار به مشتریان

هر چند بیشتر سازمان‌های کوچک از فکرکردن درباره‌ی یک برند خوب در معنای وسیع و تاثیر آن در کسب و کار غافل می‌شوند. اما به یاد داشته باشید که برند شما، معرف محصول شماست. شما یا کارکنانتان مجموعا یک برند هستید. پس برند نشان دهنده‌ی این است که شما چه چیزی را به مشتری ارائه می‌دهید. می‌توان گفت مشخص کردن اهداف و خدمات ک برند، یکی از نکات برجسته در اهمیت برندینگ است.

ایجاد شفافیت در کسب و کار

سرگردانی از یک ایده به ایده دیگری بدون هیچ‌گونه راهنمایی کار بسیار آسانی است اما مسیری طولانی وپرهزینه و طاقت فرسا برای رسیدن به اهداف ایجاد می‌کند. ولی داشتن یک استراتژی برندینگ خوب یا گرفتن مشاوره کسب و کار به شما کمک می‌کند با تمرکز بر چشم‌انداز آینده خود، به عنوان یک سازمان باقی بمانید. همچنین داشتن یک برند به شما کمک خواهد کرد استراتژیک عمل کرده و در هزینه‌های خود نیز تا حد زیادی صرفه‌جویی کنید.

برقراری ارتباط عاطفی و صمیمی با مشتریان

یک نکته مهم اهمیت برندینگ در برقرای ارتباط عاطفی با مردم است. از آنجایی که تصمیم‌گیری برای خرید، با عواطف و احساسات آدمی تا حد بسیار زیادی ارتباط مستقیم دارد، بنابراین این امکان وجود دارد که مشتری هنگام خرید محصولات برند شما، احساس خوبی کند یا احساس بدی داشته باشد و یک برند قوی به مردم کمک می‌کند که در هنگام ارتباط با شرکت، آن حس خوب را به راحتی تجربه کنند.

بالا رفتن ارزش کسب و کار

آیا تا به حال به خدماتی که از برندهایی مثل کوکاکولا، اپل، فورد و…. دریافت می‌کنید، فکر کرده‌اید؟ آیا واقعا اجزا، محصولات و انبارها و کارخانه‌های آنها خیلی زیاد با کیفیت هستند؟ مسلماً این‌گونه نیست. و این برند شرکت‌هاست که آنها را از سایرین متمایز می‌نماید، نه خدمات ارائه شده توسط آنها. بنابراین اهمیت برندینگ در ارزش‌گذاری این شرکت‌هاست. برند خود ارزشی به‌ وجود می‌آورد که کیفیت خدمات ارائه شده توسط شرکت‌ها را، فراتر از آنچه که هست، به مخاطبین نشان می‌دهد.

ارائه خدمات تخصصی مشاوره کسب و کار، برندینگ، بازاریابی و تبلیغاتی و ... از جمله خدمات آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ در مشهد است. این شرکت تبلیغاتی با ارائه خدمات صفر تا 100 تبلیغات به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید هر آنچه که برای راه اندازی کسب و کار و یا رشد و توسعه آن نیاز دارید را با بهترین کیفیت دیافت نمایید.