جاگذاری پروتز سینه بعد از سرطان سینه در راز جراحی

برای آن دسته از افرادی که به سبب ابتلا به سرطان سینه ، در شرف انجام جراحی ماستکتومی سینه هستند ، خواندن مقاله جاگذاری پروتز سینه بعد از سرطان سینه در راز جراحی ، می تواند بسیاری از دغدغه های ذهنی شان را قبل از جراحی برطرف نماید. بازسازی سینه با پروتز سینه ، یکی از عمل های جراحی زیبایی با جنبه درمانی است ، که غالبا پس از عمل ماستکتومی برای برداشتن بافت های سرطانی سینه ، برای اینکه ظاهر سینه فرد پس از خالی کردن تومورها بهبود یابد ، انجام می شود. یکی از گزینه هایی که قبل از عمل برداشتن بافت سینه در جلسه مشاوره با پزشک مورد بحث قرار می گیرد ، ترمیم بافت از دست رفته پستان بعد از جراحی می باشد. برای بازسازی بافت پستان ، روش های مختلفی وجود دارد. ترمیم پستان معمولا از طریق جاگذاری ایمپلنت سینه و یا ترمیم اتولوگ ( برای ترمیم بافت سینه از بافت بدن خود فرد برای جایگزینی استفاده می شود. ) ، انجام می شود ، که به سبب متداول بودن جراحی پروتز سینه بعد از ماستکتومی ، ما در ادامه مقاله به بررسی جزئیات این روش ترمیم سینه می پردازیم.

پروتز سینه

چرا پس از ماستکتومی ترمیم بافت سینه اهمیت دارد ؟

پس از عمل برداشتن بافت سرطانی پستان ، بخشی از بافت سینه بیمار از دست می رود و از آن جایی که سینه ، یکی از اندام هایی است که نقش مهمی در خوش اندام دیده شدن خانم ها ایفا می کند ، بیمار ممکن است اعتماد به نفس خود را از دست بدهد. بنابراین اولین فایده بازسازی پستان با پروتز ، بهتر شدن احساس بیمار و بازیابی اعتماد به نفس از دست رفته او می باشد.

جاگذاری پروتز سینه بعد از سرطان سینه ، فواید دیگری نیز دارد که مهمترین آن ها عبارتند از :

برقراری توازن و تناسب در قفسه سینه ، که جلوه زیبایی در زیر لباس دارد. 

برگرداندن فرم سینه به صورت دائمی ، به حالت اولیه و طبیعی آن

عدم نیاز به استفاده از بزرگ کننده های خارجی در لباس زیر

بهترین زمان برای جراحی ایمپلنت بازسازی پستان

همانطور که گفتیم پروتز سینه ، یکی از بهترین گزینه ها برای ترمیم بافت پستان بعد از جراحی سرطان سینه می باشد. جراح سینه می تواند عمل پروتز سینه ، را به صورت همزمان با جراحی ماستکتومی یا بعد از آن انجام دهد. چنانچه این جراحی بلافاصله بعد از جراحی برداشتن بافت پستان انجام شود ، می تواند نتایج مطلوب تری را به دنبال داشته باشد و بافت طبیعی سینه را حفظ کند.

البته پزشک باید بعد از جراحی سرطان سینه تائید کند ، که بدن عاری از هرگونه بافت سرطانی است و در مواردی که بیمار بعد از تخلیه بافت پستان ، نیاز به شیمی درمانی یا رادیو تراپی داشته باشد ، معمولا جراحی ترمیمی سینه تا زمان بهبودی کامل بیمار ، عقب انداخته می شود.

چگونه برای جراحی پروتز سینه آماده شویم ؟

قبل از آماده شدن برای جراحی ، لازم است اطلاعاتی در خصوص موارد زیر را به دست آورید :

طریقه مصرف داروها

مدت زمان انجام روند جراحی

عوارض احتمالی بعد از جراحی

توصیه های مراقبتی بعد از جراحی

همچنین پیش از جراحی بازسازی پستان ، لازم است موارد زیر را رعایت کنید :

سه ماه قبل از جراحی ، استعمال دخانیات را ترک کنید.

می توانید مصرف ویتامین ها و مکمل های خود را ادامه دهید. البته لازم است در این خصوص با پزشک خود مشورت کنید.

لازم است پیش از جراحی ناشتا باشید و به این منظور پزشک دستوراتی را به شما ارائه می نماید ، که لازم است آن ها را رعایت کنید.

بهتر است از یکی از دوستان یا آشنایان خود بخواهید ، که در روند جراحی با شما همراه باشد و پس از آن ، شما را به منزل بازگرداند.

از آن جایی که این جراحی با بیهوشی عمومی انجام می شود ، دردی را حین جراحی احساس نخواهید کرد.

روند جاگذاری پروتز سینه بعد از سرطان سینه

در این جراحی از پروتزهای سیلیکونی ، که بافت آن ها مشابه بافت سینه است و یا از پروتزهای سالینی یا آب نمکی ، پر شده با محلول آب نمک استریل ، استفاده می شود. در صورتی که پس از ماستکتومی ، جراح سینه به دلایلی که به آن اشاره کردیم ، نتواند از ایمپلنت های سینه به صورت همزمان برای ترمیم بافت سینه استفاده کند ، جراحی بازسازی تاخیری نیاز می باشد. در این حالت برای اینکه جراح بافت سینه را برای جراحی تاخیری آماده کند ، از کیسه بالون مانندی به نام بسط دهنده استفاده می کند ، که تا رسیدن به اندازه دلخواه در بافت سینه بسط پیدا می کند. در هنگام کار گذاشتن دائمی پروتز در بافت سینه ، بسط دهنده برداشته می شود.

برش های جراحی پروتز سینه

برای جاگذاری پروتز سینه ، با توجه به اندازه و نوع ایمپلنت و شرایط بیمار ، جراح از یکی از برش های زیر استفاده می کند :

برش هلالی در زیر چین طبیعی پستان

برش در اطراف هاله پستان

برش زیر بغل

پس از ایجاد برش در محل مناسب به صلاحدید جراح سینه ، ایمپلنت ها جاگذاری می شوند. سپس برش های ایجاد شده توسط بخیه ها بسته می شوند. ممکن است برای تخلیه خون و مایعات اضافی پس از جراحی ، از درن گذاری برای بیمار استفاده شود ، که این درن ها معمولا 1 تا 2 روز پس از جراحی ، با مراجعه به پزشک برداشته می شوند.

پس از بازسازی پستان با پروتز

ممکن است یک تا دو هفته پس از جراحی ، بیمار احساس خستگی نماید. برای کاهش و کنترل درد و ناراحتی بیمار ، پزشک برای او مسکن تجویز می کند.

برای مشاهده نتیجه نهایی معمولا باید 8 هفته صبر نمایید ، تا ورم و کبودی به طور کامل از بین برود.

در دوره نقاهت که معمولا 6 تا 8 هفته می باشد ، لازم است از ورزش ها و فعالیت های بدنی شدید و سنگین پرهیز کنید. همچنین برای داشتن رابطه جنسی پس از جراحی ، با پزشک خود مشورت نمایید.

ممکن است عوارضی چون تورم ، درد ، ترشح مایعات در سینه یا تغییرات پوستی را مشاهده نمایید ، که لازم است به جراح خود اطلاع دهید.

سخن پایانی

علاوه بر کاربرد پروتزها در بازسازی بافت پستان پس از سرطان سینه ، می توان از پروتزها به منظور حجم بخشیدن به اندام های مختلف بدن و بزرگ کردن آن استفاده کرد. یکی از عمل های جراحی زیبایی پرطرفدار ، پروتز باسن و پروتز سینه می باشد که در آن از ایمپلنت ها ، برای افزایش سایز استفاده می شود. پس کاربرد پروتزها به بافت سینه محدود نمی شود و دارای کاربردهای وسیعی هستند. رسانه ما از شما عزیزان دعوت می کند ، برای ارتقاء دانش خود در زمینه های مختلف جراحی و دست یابی به بهترین و جامع ترین مقاله ها ، به سایت راز جراحی مراجعه نمایید.