پاییز امسال از تنگه چاهکوه قشم بازدید کنید

قشم بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس است که مسافران زیادی را به تماشای سواحل فوق‌العاده زیبای خود دعوت می‌کند. جاذبه‌های تفریحی، تاریخی و فرهنگی فراوان، این‌ جزیره را به یکی از مقصد‌های جالب سفر برای مسافران داخل و خارج از کشور تبدیل کرده است. اگر دوست دارید زمان بیشتری از سفر خود را در مقصد بگذرانید، می‌توانید از تور قشم از تهران که با هواپیما انجام می‌شود، استفاده کنید.

استفاده از تور قشم علی بابا یا دیگر سایت‌ها و به‌طور‌کلی استفاده از خدمات تور باعث می‌شود شما دغدغه و نگرانی خاصی نداشته باشید و نهایت استفاده را از سفر خود ببرید. در این‌ مطلب می‌خواهیم درباره تنگه چاهکوه قشم صحبت و اطلاعاتی را درباره آن بیان کنیم. پس با همراه باشید.

تنگه چاهکوه قشم

تنگه چاهکوه یکی از زیبا‌ترین نقاط جزیره قشم است که می‌تواند تجربه فوق‌العاده‌ای در سفر شما باشد. بهتر است زمان سفر خود را به تنگه چاهکوه قشم در فصل‌های سرد سال قرار دهید تا از آب‌وهوای گرم آن دور باشید. حتما برای رزرو هتل در قشم هم محل مناسبی را در‌نظر بگیرید تا با خیالی آسوده استراحت کرده و برای روزهای پر‌هیجان سفر‌تان آماده باشید.

چهره سنگ‌ها در اثر گذشت زمان در تنگه چاهکوه قشم به تصویر جذابی بدل شده که هر‌فردی را به حیرت وا‌می‌دارد. این‌ دره را در تاریخ به دره مقدس چاهکوه می‌شناختند و آب دره را مقدس می‌دانستند. حتی در گذشته از آب این ‌دره برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌کردند.

قسمت‌های مختلف دره چاهکوه قشم

تعداد بازدید‌کنندگان دره کم است و اگر علاقه به یک ماجراجویی ویژه دارید، حتما بازدید از آن را در برنامه‌های خود داشته باشید. معمولا افرادی که صخره‌نوردی می‌کنند یا علاقه بسیاری به کشف طبیعت و دیدن قسمت‌های مختلف آن دارند، به دره چاهکوه قشم سر می‌زنند. حتما در رزرو هتل قشم یا تور خود دقت کافی داشته باشید تا برای بازدید از این ‌نقاط در روز‌‌های قبل به‌خوبی استراحت کنید و انرژی کافی داشته باشید. در ادامه درباره قسمت‌ها و بخش‌های مختلف دره مواردی را بیان خواهیم کرد.

پاییز امسال از تنگه چاهکوه قشم بازدید کنید

ابتدای ورودی دره با سه سر نگهبان برخورد خواهید داشت که تندیس‌هایی طبیعی هستند. بعد از این‌ قسمت به محلی می‌رسید که آب شیرین در آن ذخیره می‌شود و به چهارچاه معروف است. هر‌چه به قسمت‌های جلوتر می‌روید تا میان دره به قسمت‌های عریض‌تر خواهید رسید.

هر‌چه از شمال به جنوب بروید، دره کم‌عرض‌تر شده و شیب آن نیز افزایش می‌یابد و قسمت‌های انتهایی حالت صعب‌العبور پیدا می‌کنند. دیدنی‌های دره کم نیست و شما با اشکال بی‌نظیری مواجه خواهید شد که چشمان هر‌فردی را به خود جلب می‌کند.

امکانات و تفریحات دره چاهکوه قشم

در سفر به دره چاهکوه قشم حتما دوربین خود را همراه داشته باشید تا بتوانید تصاویری بی‌نظیر ثبت کنید. در دره امکانات مناسبی از‌جمله سرویس بهداشتی، هایپرمارکت و حتی رستوران وجود دارد که آسایش را برای مسافران تامین می‌کند. البته در خود دره و میان راه امکانات خاصی وجود ندارد و باید برای بازدید، خود را مجهز و تا برگشت از آذوقه و امکانات طبیعی استفاده کنید. توصیه می‌شود اگر حرفه‌ای نیستید، حتما ‌همراه افرادی به دره بروید که تجربه قبلی دارند و در بسیاری از موارد مهارت لازم را کسب کرده‌اند.

پاییز امسال از تنگه چاهکوه قشم بازدید کنید

در هنگام رزرو تور و رزرو هتل قشم حتما درباره برنامه‌های سفر تور اطلاعات لازم را بپرسید. اگر دوست دارید از دره چاهکوه قشم بازدید کنید، بهتر است بین ساعات هشت صبح الی پنج عصر این ‌برنامه را قرار داده و برای آن حداقل سه ساعت را برنامه‌ریزی کنید. برای دسترسی به دره باید از میدان درگهان قشم وارد جاده غربی شده و تا دو‌راهی دیرستان حدود 20 کیلو‌متر را طی کنید.

بعد از آن باید تا روستای چاهوی شرقی بروید و قبل از این‌ روستا وارد راه سمت چپ بشوید. از این‌ قسمت حدود دو کیلو‌متر تا تنگه چاهکوه فاصله دارید. همه مسیر به‌غیر‌ از دو کیلومتر پایانی آسفالت شده است. اگر با تورهای قشم علی بابا به تنگه چاهکوه سفر می‌کنید، می‌توانید از اطلاعات دیگری هم در صفحه تور با‌خبر شوید و جزئیات بیشتری را از سایت دریافت کنید.

کلام آخر

جزیره قشم همواره طرف‌داران خاص خود را دارد و به همین دلیل تور‌های زیادی برای سفر به قشم خدمات متنوعی را به مسافران ارائه می‌کنند. تنوع در خدمات و امکانات یک تور می‌تواند تاثیر زیادی در قیمت تور قشم داشته باشد. یکی از مواردی که در انتخاب تور مورد‌نظر خود باید به آن توجه کنید، این است که زمان سفر، مدت اقامت و دیگر عواملی را بررسی کنید که در قیمت تور اثر می‌گذارند. در نهایت اقدام به رزرو توری متناسب با شرایط خود کنید. با جستجوی تور قشم علی بابا می‌توانید از سایت علی بابا اقدام به رزرو تور کرده و درباره بازدید از دره چاهکوه هم سوال کنید.