آشنایی با عمان و ثبت شرکت در آن

بسیاری از تاجران ایرانی و خارجی به دلیل دسترسی مناسب عمان به اقتصادهای بزرگ برای سبک شرکت این کشور را انتخاب می‌کنند که از لحاظ مساحت به عنوان دومین کشور بزرگ در شبه جزیره عربستان به شمار می رود و از نظر ثبات اقتصادی و سیاسی در درجه بسیار خوبی قرار گرفته و به راحتی فرآیند تجاری در عمان انجام میشود و کارآفرینان بدون مشکل می توانند از راه دور به سرمایه‌گذاری خود بپردازند و قانونگذاران این کشور تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا بتوانند در یک محیط دوستانه و فوق‌العاده عالی به تجارت و کسب و کار بپردازند.

 به دلیل مزیت های بی شماره ثبت شرکت در عمان نظیر افتتاح حساب بانکی بین المللی و اخذ اقامت به واسطه ثبت شرکت در عمان بسیاری از افراد این کشور را انتخاب می کنند. متقاضیان این امکان را دارند که به دلیل داشتن چندین منطقه آزاد صنعتی و تجاری در عمان به ثبت شرکت در این مناطق نیز بپردازند و تعدادی از این مناطق هم اکنون فعال بوده و برخی دیگر قرار است که بعدها توسط برنامه‌های توسعه دولت عمان به وضعیت فعال در بیایند. منطقه آزاد صحار، منطقه آزاد ریسوت، منطقه آزاد صلاله،منطقه آزاد المزیونه، منطقه آزاد مسندم نمونه های از مناطق برای ثبت شرکت می باشند. انواع شرکت هایی که در کشور عمان به ثبت می‌رسند شامل ۱۰۰ درصد سهام عرب، سهام ایرانی، سهام ۷۰ درصد عرب و ۳۰ درصد ایرانی بوده است.

ثبت شرکت در عمان چگونه است؟

اول از هر چیزی در نظر داشته باشید که اگر قرار است برای ثبت شرکت اقدام کنید حتماً مجموعه‌هایی را انتخاب کنید که معتبر هستند و می‌توانند پروسه ثبت شرکت را برای شما انجام بدهند.  اگر برای ثبت شرکت در عمان تردید دارید بد نیست که کمی با مزیت های آن آشنا شوید تا بتوانید تصمیم قطعی بگیرید.

ثبت شرکت در عمان باید طبق قوانین و مقررات مخصوص به آن انجام شود و البته شما با این کار تابعیت عمان را دریافت خواهید کرد ولی تابعیت مضاعف طبق قوانین کشور عمان به شما ارائه نخواهد شد. با دریافت تابعیت عمان این اجازه به شما داده می شود که بتوانید صادرات و واردات خود را به تمام نقاط جهان انجام بدهید و دسترسی به همه نقاط فارغ از محدودیت های بین المللی برای شما انجام امکان پذیر خواهد شد. شاید یکی از دلایلی که سبب می‌شود تا ایرانیان زیادی برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت عمان را انتخاب کنند این است که شما تابعیت کشوری را به دست می آورید که عضو سازمان تجارت جهانی بوده و به این واسطه از موقعیت های اقتصادی عالی بهره مند خواهید شد و علاوه بر آن امنیت بسیار بالایی درخصوص این مورد مطرح می‌شود.

به عبارتی دیگر به صورت کلی ۵ گام اصلی برای ثبت شرکت در عمان مطرح می شود. در گام اول نوشتن برنامه بیزینس پلن یا تجارت برای ثبت شرکت، در گام دوم سپرده گذاری سرمایه شرکت در بانک که هیچ هزینه ای در قبال آن دریافت نمی شود و زمان آن یک روز بوده است، در گام سوم ثبت شرکت که مدت زمان انجام آن ۷ روز بوده است، در گام چهارم ثبت شرکت در اداره مالیات که زمان آن یک روز بوده و هیچ هزینه ی نداشته است، در گام آخر ثبت نام کارمندان شرکت که این مرحله نیز بدون هزینه بوده و برای انجام آن یک روز زمان نیاز است.

اگر برای ثبت شرکت به مجموعه های معتبر مراجعه کنید که در کار حرفه ای و متخصص باشند قطعاً شما هیچ نگرانی بابت ثبت شرکت در عمان خواهید داشت بلکه تمامی این فرایندها توسط کارشناسان خبره و کاربلد انجام می گردد

701

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در عمان

مدارکی نظیر اسکن پاسپورت با حداقل یک سال اعتبار، داشتن یک قطعه عکس رنگی سه در چهار، پرینت حساب بانکی از ۶ ماه آخر، گواهی سوء پیشینه،مدارک هویت ترجمه رسمی عربی یا انگلیسی  برای ثبت شرکت در عمان نیاز بوده است. اگر برای ثبت شرکت به موسسه معتبری مراجعه کنید که دارای متخصصین خبره و مجرب باشد می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن بر شما فرایند ثبت شرکت در عمان را انجام بدهند.

وقتی که شما در رابطه با صادرات و واردات شرکتی را در امور به ثبت برسانید باید برای دریافت کارت بازرگانی از اتاق بازرگانی طبق اصول اقدام کنید و و اعتبار این کارت ها با توجه به درجه شرکت ثبت شده از یک تا سه سال خواهد بود و البته قابل تمدید نیز می باشد

میزان مالیات ثبت شرکت در عمان

چند نکته مهم در خصوص مالیات در ثبت شرکت در عمان مطرح می شود. مهمترین موضوع این است که کارخانه ها و شرکت هایی که در حوزه صنعتی مشغول به کار هستند و حتی ممکن است از مالیات تا میزان ۱۰ سال معاف باشند که این خود یک مزیت و فرصت بسیار مهم تلقی می شود. کارکنان و اشخاص مالیات بر درآمد نداشته‌اند و اصلاً عددی برای آن وجود ندارد و صفر بوده است. یکی دیگر از امتیازهای خوبی که برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در عمان مطرح می شود این است که در این کشور درآمد حاصل از فروش نیز مالیات نخواهد داشت و با توجه به قوانین دولت عمان تا سقف مبلغ خاصی از درآمد عمانی توسط این کشور سود خالص سالیانه مالیات بر درآمد دریافت نمی شود و شامل مالیات نخواهد بود. البته در خصوص مالیات کشور عمان مثل کشورهای آمریکا و اروپا شامل قوانین سخت نخواهد شد و افراد نگرانی های کمتری بابت این موضوع خواهند داشت.

دریافت اقامت با ثبت شرکت در عمان

برای این که شما هر نوع امور حقوقی را انجام بدهید باید از مشاوره های دقیق و حساس شده استفاده کنید که به شما کمک می‌کنند تا تمامی امور حقوقی خود را در زمان کوتاه به نتیجه برسانید و همچنین آرامش در طی فرایند انجام پروسه امور حقوقی برای شما مهیا گردد.

چندین مزیت مهم در خصوص ثبت شرکت در عمان با گرفتن اقامت درجه یک برای شما حاصل می شود این موارد به صورت خلاصه شامل این موارد می باشد: دریافت اقامت کشورهایی نظیر کانادا و  آمریکا، امکان سفر نامحدود به کشورهای زیادی از شورای همکاری خلیج فارس، امکان تحصیل برای سرمایه‌گذاران در مدارس و دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی با وجود شعبه در عمان، سرمایه گذاری در بازار های فوق العاده، دریافت قامت برای شما و شرکا و خانواده‌تان، افتتاح حساب حقوقی و حقیقی، اقامت با درجه ممتاز شهروندی برای یک سال،اخذ اقامت درجه یک با ثبت شرکت در عمان که جزو امتیازات ویژه عمان بوده که به سرمایه‌گذاران خارجی خود می دهد و ....

اگر قصد سرمایه گذاری در عمان را دارید بد نیست که بدانید پول عمان دارای ارزش زیادی می باشد که به دلیل نرخ بسیار پایین تورم، درصد پایین فساد در بازار کسب و کار، تولید ناخالص ملی ۷ درصد،  مورد تایید بانک جهانی، جزء کشورهای محبوب و پر درآمد،عضو سازمان شورای همکاری خلیج فارس CCC کشورهای بحرین قطر امارات عربستان عمان کویت می باشد.