در سفر با تور دبی  به کجاها سر بزنیم؟

دبی یکی از مدرن ترین و محبوب ترین شهرهای توریستی جهان است و هر ساله گردشگران زیادی به این شهر می آیند تا جاذبه های خلاقانه و منحصر به فرد آن را تجربه کنند. در این گوهر رنگارنگ و رنگارنگ خاورمیانه مردمی از فرهنگ های مختلف را می بینید و از جاذبه های بی نظیر دنیا دیدن می کنید. نزدیکی دبی به ایران و آب و هوای معتدل آن در فصل پاییز باعث شده بسیاری از ایرانیان این فصل را برای سفر به شهر مجلل و مدرن دبی انتخاب کنند. شهری است که سنت و مدرنیته در کنار هم مکانی جذاب را ایجاد کرده اند. می توانید در هتل های مجلل و گران قیمت اقامت کنید و به مراکز خرید که از مجلل ترین مراکز دنیا هستند بروید و همچنین خانه های قدیمی و موزه های سنتی را در مناطق تاریخی شهر ببینید. با توجه به این اطلاعات، تقاضای زیاد برای تورهای دبی شاید غیرمنطقی به نظر نرسد.

دیدنی های معروف دبی

تور دبی به خاطر نقاط مختلف گردشگری اش معروف است. برای دیدن تمام جاذبه های دبی می توانید برنامه سفر دبی را نیز مطالعه کنید. در اینجا تعدادی از بهترین های شناخته شده آورده شده است تا در سفر خود آنها را از دست ندهید:

برج خلیفه: مشهورترین مناظر دبی بدون شک برج خلیفه است که عنوان بلندترین برج جهان را به خود اختصاص داده است. این برج با ارتفاع منحصر به فرد 830 متری و معماری دیدنی درست در مرکز شهر دبی قرار دارد و هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند.

دبی مال: به گزارش سفر باتو ، یکی دیگر از مراکز خرید دبی، دبی مال است که برای تسهیل کار گردشگران دقیقا در کنار برج خلیفه قرار گرفته است. این مرکز خرید مجلل به دلیل وسعت، تنوع برندها و محصولات و البته سرگرمی های هیجان انگیز در لیست بهترین های دبی قرار دارد. از جمله قسمت های جذاب دبی مال می توان به پیست یخ، آکواریوم، پارک واقعیت مجازی، اتاق وحشت و ... اشاره کرد.

آکواریوم دبی: این آکواریوم نیز یکی از بهترین ها در نوع خود است که با آکواریوم ها، تونل ها و آب انبارهای بزرگ خود انواع ماهی های رنگارنگ کوچک و بزرگ را به نمایش می گذارد. این آکواریوم نیز در دبی مال قرار دارد و به راحتی قابل دسترسی است.

فواره دبی: درست روبروی برج خلیفه در سفر به دبی می توانید به صورت رایگان از آبنمای دبی دیدن کنید. این آبنمای موزیکال در شب روشن می شود و با رقص نور تا آخر شب منظره بی نظیری را ارائه می دهد.

پارک آبی آتلانتیس: در حال حاضر نه تنها بهترین پارک آبی دبی، بلکه در بین بهترین های جهان نیز می باشد. این پارک آبی با سرسره ها، آکواریوم ها و بازی های بی نظیر روز هیجان انگیزی را برای شما رقم خواهد زد که از انتخاب آن پشیمان نخواهید شد.

باغ گل معجزه: یک باغ بسیار بزرگ که قرار است در آن مجموعه ای باورنکردنی از گل آرایی ها و گل ها را مشاهده کنید. در این باغ همه چیز پوشیده از گل های روشن و رنگارنگ است و مکانی متفاوت برای عکاسی و سلفی گرفتن برای شما.

استفاده از تاکسی

 

تاکسی یکی از راحت ترین وسایل حمل و نقل عمومی در دبی است و قیمت چندانی ندارد. شرکت های مختلفی در این راستا فعالیت می کنند که هر کدام برند و ویژگی های خاص خود را دارند. این تاکسی ها را به راحتی می توانید در میادین اصلی شهر، روبروی مراکز خرید، هتل ها، رستوران ها و ... پیدا کنید.

 

بلیط الکترونیکی نول

نول  یک کارت الکترونیکی بلیط برای تمام وسایل حمل و نقل عمومی در دبی است. با این کارت می توانید سوار اتوبوس، مترو، تراموا، اتوبوس های آبی و حتی تاکسی شوید و برای پرداخت کرایه از آن استفاده کنید. کارت نول همچنین برای پارکینگ های عمومی، پارک های عمومی دبی، موزه اتحاد و بیش از 2000 فروشگاه در سراسر شهر استفاده می شود.

استفاده از مترو

علاوه بر تاکسی می توانید از مترو و تراموا برای حمل و نقل بین شهری نیز استفاده کنید. به محض ورود به دبی وارد ترمینال های 1 و 3 فرودگاه شوید و به هر نقطه از شهر بروید. فقط یک کارت مترو بخرید و آن را بارگذاری کنید تا بتوانید در روزهای دیگر هم از آن استفاده کنید.

استفاده از اتوبوس

اداره راه و ترابری دبی دارای 1518 اتوبوس است که 119 خط را پوشش می دهد و تمام مناطق شهر را پوشش می دهد. توجه داشته باشید که امکان پرداخت نقدی بلیط اتوبوس وجود ندارد و باید کارت صفر داشته باشید.

استفاده از مونوریل

مونوریل دبی سیستم فروش بلیط خود را دارد و با سایر سیستم های حمل و نقل عمومی ادغام نشده است. بسته به جایی که می خواهید سفر کنید، می توانید بلیط های تراموا رفت و برگشت را از ایستگاه خریداری کنید و سوار قطار شوید. لطفا توجه داشته باشید که بلیط های خریداری شده فقط در همان روز معتبر است. قطارها از ساعت 9 صبح تا 10 شب حرکت می کنند و هر 11 دقیقه یکبار حرکت می کنند.

تاکسی های اینترنتی

تاکسی های اینترنتی یکی دیگر از گزینه های حمل و نقل بین شهری در دبی است. می توانید این کار را با استفاده از برنامه جهانی Uber یا برنامه محلی Careem انجام دهید.