"اجاره دبی 30٪ کاهش یافته است ، بنابراین چرا نمی توان هزینه خدمات را کاهش داد؟"

رئیس دانوب می گوید ، هزینه های بالای خدمات دارایی دبی مانع سرمایه گذاران جدید خواهد شد

دبی: در صورتی که سرمایه گذاران جدید برای خرید دوباره احساس راحتی کنند ، هزینه های خدمات مربوط به املاک و مستغلات در دبی باید شروع به کاهش کنند. علاوه بر این ، درآمد اجاره 30-40 درصد در 24 ماه گذشته کاهش یافته است.

این به گفته ریزوان ساژان ، رئیس گروه دانوب و کسی است که بازوی کامل توسعه ملک را در اختیار دارد. اما فراخوان وی از مقامات املاک و مستغلات برای تحت فشار قرار دادن هزینه های خدمات پایین تر با موقعیت هایی که او در گروه دانوب یا ویژگی های دانوب برگزار می کند ، ارتباط ندارد.

در عوض ، از این واقعیت ناشی می شود که وی بیش از 150 واحد سرمایه گذاری در دبی ، و تعداد کمی نیز در شارجه و عجمان دارد. این ویژگی ها در طی 15 سال گذشته در بخش های بهتر از توسعه دهندگان مختلف در پروژه های مختلف خریداری شده است. (نمونه کارها همچنین شامل چند واحد از پروژه های خود دانوب است.)

"اگر اجاره به این میزان کاهش یافته باشد ، به هیچ وجه سرمایه گذاران املاک نمی خواهند مانند گذشته ، هزینه های خدمات بالا را پرداخت کنند." "این هزینه های خدمات زمانی معنا پیدا می کردند که درآمد اجاره بالا بود ... در حال حاضر.

"هنوز هیچ توجیهی وجود ندارد اگر هزینه های خدمات در سطح فعلی حفظ شود - تنها نتیجه مطلوب برای سرمایه گذاران املاک و مالکان در صورت پایین آمدن آنها خواهد بود."

به احساسات سرمایه گذار ضربه می زند

منابع صنعت می گویند سؤالات سخت توسط خریداران آینده نگر به اتهام خدمات مطرح می شود و آیا احتمال دارد آنها یکی دو سال پس از خرید شاهد افزایش شدید باشند. برخی از انبوه سازان در گذشته اخیر سعی کرده اند با ارائه هزینه های خدمات ثابت به مدت سه تا پنج سال ، نگرانی های این چنینی را رفع کنند و به این ترتیب خریداران را اطمینان دهند.

تبلیغات

ساژان می گوید ، اما انجام کارهای بیشتری نیاز دارد. وی افزود: "با سرمایه گذاران املاک ، آنها در مورد درآمد اجاره خود به وضوح نیاز دارند." وی افزود: "اما در یک بازار اجاره ای نامشخص ، با کاهش نرخ ، این وضوح از دست می رود. سرمایه گذاران حق دارند که هزینه خدمات کمتری را درخواست کنند.

وی گفت: "من اکثر پروفایل اجاره خود را طی چندین سال خریداری کردم و زمانی که هنوز هزینه های خدمات برای دیدن نرخ تورم در حال حاضر نبودم. اما اینگونه نیست که یک خریدار بخواهد اکنون وارد آن شود - هزینه خدمات بسیار زیاد است. "

برای کاهش نرخ تماس بگیرید

از طرف خود ، سازمان ررا (آژانس تنظیم مقررات املاک و مستغلات) موضع خود را روشن کرده است - هزینه های خدمات 2020 باید کاهش یابد. این بخشنامه را برای شرکتهای مدیریت انجمن مالکین صادر کرده است ، این نهاد در ارتباط با سازمان ررا برای تعیین هزینه خدمات و تهیه بودجه سالانه برای نگهداری ساختمانها است.

اما صاحبان خانه در جوامع می گویند که آنها هنوز هیچ تجدید نظر نزولی را مشاهده نکردند. یک سرمایه گذار با چندین واحد در دبی مارینا گفت: "ررا نکته خود را درمورد اتهامات خدمات 2020 روشن کرده است ... اکنون مسئولیت شرکت های مدیریت ارتباط با مالک است."

همچنین مواردی در مورد کمیته های حسابرسی سازمان ررا  برای تأیید هزینه های خدمات 2020 ارائه نشده است که به صاحبان املاک امیدوارند که تغییرات در وضعیت بازار در هر تصمیم نهایی منعکس شود. سرمایه گذاران می گویند هر گونه افت سطح فعلی قابل قبول است.

هیچ برنامه ای برای فروش ندارد

در مورد ساژان ، او هیچ برنامه ای برای فروش برخی از نمونه کارهای اجاره خود ندارد ... با وجود افت شدید درآمد که در این دو سال ایجاد کرده است. وی افزود: "این روشی نیست که من به املاک نگاه کنم. همیشه این سرمایه ها برای من طولانی مدت است."

اما رئیس دانوب اظهار داشت که از ابتدای سال تاکنون هیچ ملکی در دبی خریداری نکرده است. در حقیقت آخرین خریدهای وی سال گذشته در حیدرآباد هند انجام شد.

سجان گفت: "به این دلیل است که این واحدهای مسکونی در سال گذشته 3،000-4،000 روپیه یک فوت مربع داشتند." "من احساس می کنم که آنها احتمالاً در سه ، چهار سال آینده دو برابر خواهند شد."

در سراسر اجاره هیئت مدیره کاهش یافته است

ساژان در سبد اجاره دبی خود ، 15 درصد و بیشتر از نرخ معمول اجاره را پیشنهاد می دهد. وی گفت: "این یک افت درصد تعیین نشده نیست ، اما بسته به مکان ، اندازه واحد و غیره متفاوت است." وی افزود: "اما به عنوان یک صاحب خانه مسئول ، آن کاهش اجاره بها باید ارائه شود ... واقعیت بازار خواستار این بود که ما انجام دهیم.

"خوشبختانه ، بسیاری از واحد های خالی وجود ندارند - حتی با وجود همه آشفتگی های ماه های اخیر ، من هنوز هم سؤالاتی را انجام داده ام. این یک دلگرم کننده ترین نشانه است."

با توجه به نوع درآمد سالانه املاک اجاره ای وی در سال خوب ، ساژان کمتر انتظار دارد. تمام آنچه او می گفت این است: "کافی است که فرزندانم را راضی نگه دارم ... و فرزندانشان."

این گزارش به تنظیم شرکت دوبیرا  Dobiraرسیده است.