هانی ژل و نقش تغذیه در سیستم ایمنی بدن

سلامت بدن شما و افزایش میزان بهره‌وری ارتباط مستقیمی با زندگی طولانی خواهد داشت. یعنی هر چه از مواد غذایی ارگانیک و به‌دست‌آمده در روش‌های طبیعی استفاده کنید؛ قطعاً عمرتان نیز طولانی‌تر می‌شود. در واقع استفاده از مواد غذایی نظیر عسل، گردو، گیاهان و صیفی‌جات و همین‌طور خوراکی‌های جایگزین گوشت قرمز و سفید مانند ماهی می‌تواند سبب رفع هرگونه بیماری‌هایی مرتبط در سالخوردگی و ازدست‌دادن حافظه شود.

به همین خاطر نقش اصلی تغذیه و مواد غذایی در تقویت سیستم ایمنی بدن شما، همان مسئله تأمین تمامی مواد معدنی و املاحی است که بدن در بخش‌های مختلف نیاز دارد. مثلاً پوست شما نیاز به یک ویتامین خاص خواهد داشت؛ همچنین شما می‌توانید تاثیر ژل رویال بر زیبایی پوست را اینجا بخوانید. دندان‌ها به‌واسطه دریافت کلسیم از مواد معدنی می‌توانند  ژل رویال سلامتی و طول عمر طولانی‌تری داشته باشند.

کدام مواد غذایی موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند؟

احتمالاً برخی از شما با مشکلاتی نظیر خستگی، تب‌های خفیف، سردردهای مزمن و مواردی چون ریزش مو و زرد شدن پوست و دردهای مفصلی روبرو می‌شوید. تمامی این موارد به معنای پایین آمدن سطح ایمنی بدن است. در این شرایط پزشکان علاوه بر مواد دارویی، مواد غذایی و رژیم‌های خاصی را نیز به شما پیشنهاد می‌کنند. مرکبات می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد، پرتقال، نارنگی، لیموشیرین و لیموترش در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند. این مواد غذایی می‌توانند گزینه‌های خوبی به‌عنوان میان وعده باشند. مرکبات سرشار از ویتامین C هستند.

مواردی چون: سیر به دلیل خاصیت ضد باکتری، چای سبز با مقدار مناسبی کافئین، میزان مقاومت بدن شما در برابر عوامل بیماری‌زا را بهبود می‌بخشند.

عسل در تقویت سیستم ایمنی بدن

عسل یکی از محبوب‌ترین و اصلی‌ترین مواد غذایی است که مواد مضر آن به‌طورکلی میل به صفر دارند. درصورتی‌که از کم‌خونی رنج می‌برید خیلی زود خسته می‌شوید می‌توانید از این ماده جادویی و بهشتی استفاده کنید. گفته می‌شود که عسل به‌صورت مستقیم دارای 14 خاصیت انحصاری درمانی است. عسل برای تنظیم فشارخون سال‌هاست که در جوامع پیشرفته مورداستفاده قرار می‌گیرد. اگر درگیر عارضه‌های قلبی هستید. پزشکتان برای شما رژیم‌های سنگینی در نظر گرفته است. عسل می‌تواند جایگزین هر چیزی باشد.درمان سرطان با طب سنتی

راهکارهای تقویت سیستم ایمنی بدن

اولین خط دفاعی در پیشگیری از سرماخوردگی انتخاب شیوه زندگی سالم است. پیروی از برخی دستورالعمل‌ها، می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک نماید. با کمک راهکارهای زیر، بدن در برابر حملات محیطی محافظت شده و زندگی سالم‌تری خواهید داشت:

  • سیگار نکشید.
  • از رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات استفاده کنید.
  • به طور منظم ورزش کنید.
  • وزن سالم را حفظ کنید.
  • مصرف مشروبات الکی را متوقف کنید.
  • خواب کافی داشته باشید.
  • برای جلوگیری از عفونت، دست‌ها را به خوبی بشویید.
  • سعی کنید استرس را به حداقل برسانید.
  • واکسن بزنید. واکسن‌ها سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با عفونت‌ها قبل از اینکه در بدن شما نفوذ کنند، تقویت می‌کنند.

 

30

تاثیر تغذیه مناسب در پیشگری از سرماخوردگی

دانشمندان مدتهاست که تشخیص داده‌اند افرادی که در فقر زندگی کرده و از سوء تغذیه رنج می‌برند، بیشتر در برابر بیماری‌های عفونی آسیب‌پذیر هستند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که کمبود روی، سلنیوم، آهن، مس، اسید فولیک و ویتامین‌های A، B6، C و E باعث ضعیف شدن بدن و سیستم ایمنی خواهد شد. به همین دلیل لازم است که تغذیه را جدی گرفته و برای تقویت سیستم ایمنی خود بیشتر به تغذیه و انتخاب مواد غذایی مصرفی خود دقت داشته باشید.

اگر شک دارید که رژیم غذایی شما تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند، می‌توانید در کنار مواد غذایی، برخی از مکمل‌های مولتی ویتامین یا مواد معدنی را مصرف نمایید. شما همچنین می‌توانید با استفاده از شربت هانی ژل، توانایی دفاعی بدن خود در مقابله و پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا را افزایش دهید.

مصرف چه مواد غذایی در دوران سرماخوردگی اهمیت دارد؟

اگر سرماخورده‌اید بهتر است به رژیم غذایی خود توجه ویژه‌ای داشته باشید، مواد غذایی زیر می‌توانند در دوران سرما خوردگی برای شما مفید باشند:

  • مرکبات

اکثر مردم در هنگام سرماخوردگی مستقیماً به سراغ ویتامین C می‌روند. البته که این بهترین کار است، زیرا ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. ویتامین C باعث افزایش تولید گلبول‌های سفید خون شده که کلید مبارزه با عفونت‌ها هستند. تقریباً همه مرکبات سرشار از ویتامین C هستند. مرکبات محبوب عبارتند از:

  • گریپ فروت
  • پرتقال
  • نارنگی
  • لیمو شیرین
  • لیموترش سبز

 

 سرطان چیست؟

سرطان از طریق آسیب ژنتیکی در ژنوم سلول‌ها ایجاد می‌شود. این آسیب‌ها یا به ارث می‌رسند یا در طی زندگی حاصل می‌شوند. آسیب‌های غیر ارثی حاصل از سبک زندگی غیرسالم هستند.

به طور عمده یک سوم سرطان‌ها ناشی از استفاده تنباکو هستند. یک سوم دیگر ناشی از رژیم غذایی و سبک زندگی و یک پنجم ناشی از عفونت‌ها. در کشورهای در حال توسعه برخی سرطان‌ها از طریق عفونت با میکروارگانیسم‌ها بروز می‌کنند. نظیر سرطان رحم (ویروس پاپیلومای انسانی)، کبد (ویروس هپاتیت)، نازوفارینکس (اشتین بار ویروس)، معده (هلیکوباکتر پیلوری). به جز سرطان پستان، 5 سرطان اصلی در زنان و مردان در کشورهای در حال توسعه مرتبط به سبک زندگی و عفونت‌ها هستند.

سرطان بیماری است که از تغییر سلول‌هایی ناشی می‌شود که باعث تقسیم و رشد غیر قابل کنترل سلول‌ها می‌شوند. بیشتر سلول‌های بدن عملکرد مشخص و طول عمر معینی دارند. مرگ سلولی که اپپتوسیس نام دارد بخشی از چرخه طبیعی حیات سلولی است.

در بدن سلول‌های پیر یا بدعملکرد از طریق مرگ سلولی حذف شده و سلول‌های جوان جایگزین آن‌ها می‌شوند. سلول‌های سرطانی فاقد ساختاری که تقسیم و مرگ سلولی را القا می‌کند هستند. این سلول‌ها رشد کرده و از اکسیژن و مواد مغذی سایر سلول‌ها استفاده کرده و تبدیل به تومور می‌شوند. باعث نقص سیستم ایمنی شده و تغییراتی ایجاد می‌کنند که در عملکرد صحیح اعضای بدن اختلال ایجاد می‌کنند. سلول‌های سرطانی می‌توانند در یک نقطه مانده و یا از طریق لنف نودها منتشر شوند.

31

مصرف چه غذاهایی در سرماخوردگی مجاز است؟

همانطور که می‌دانید با عدم مراقبت از خود و بدون داشتن یک تغذیه مناسب در زمان سرماخوردگی، نخواهید توانست با این بیماری مقابله کرده و بدن شما ضعیف می‌شود. با داشتن یک تغذیه مناسب در سرماخوردگی می‌توانید علائم بیماری را کاهش داده و زودتر بهبود یابید. در ادامه به برخی از مواد غذایی که می‌توانید در این دوران مصرف نمایید، اشاره کرده‌ایم:

مایعات

با مصرف آب و مایعات، با کم آبی بدن و گلو درد مبارزه کنید. دریافت مایعات کافی برای نازک شدن مخاط و کاهش احتقان مهم است. می‌توانید از آب میوه طبیعی و میوه‌های تازه نیز برای تأمین آب بدن استفاده نمایید.

مایعات همچنین می‌توانند در زمان بی‌اشتهایی به شما کمک کرده و جایگزین مواد غذایی مفید شوند. بهتر است نوشدینی بدون لاکتوز را انتخاب کنید که قند کمی داشته یا حداقل 6 گرم پروتئین در هر وعده دارند. اگر اشتها دارید، همیشه بهتر است یک وعده غذایی کامل و متعادل بخورید.

گوشت

سیستم ایمنی بدن شما برای عملکرد صحیح به پروتئین کافی نیاز دارد. از دست دادن اشتها در دوران سرماخوردگی، غیر معمول نیست، اما برای سالم ماندن نیاز به تغذیه مناسب دارید. سعی کنید از سوپ گوشت برای تامین پروتئین بدن خود و تقویت سیستم ایمنی بدن در مبارزه با عفونت‌ها استفاده کنید.

آب سبزیجات

آنتی اکسیدان‌ها ترکیبات مفیدی در میوه‌ها و سبزیجات هستند که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به بهبودی از بیماری مانند آنفولانزا کمک می‌کنند. ممکن است وقتی مریض هستید میل به خوردن غذاهای جامد نداشته باشید. شما می‌توانید همان آنتی اکسیدان‌ها را از یک لیوان آب سبزیجات دریافت کنید.

سوپ مرغ

سوپ مرغ ممکن است یکی از بهترین غذاهایی باشد که برای آنفولانزا یا به عنوان تغذیه در سرماخوردگی مصرف می‌شود. ترکیبات موجود در سوپ مرغ برای تقویت ایمنی با یکدیگر همکاری می‌کنند. خوردن سوپ مرغ گرم، عملکرد بدن را بهبود بخشیده و از مجاری بینی نیز در برابر باکتری‌ها و ویروس‌ها محافظت می‌کند.

سیر

سیر دارای ترکیباتی است که سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با سرماخوردگی و سرفه تقویت می‌کند. در حین تهیه سوپ مرغ، مقداری سیر داخل آن بریزید. سیر طعم تندی به غذاها می‌بخشد، اما سرشار از ترکیباتی است که ایمنی بدن را برای جلوگیری از سرماخوردگی و سرفه افزایش می‌دهد.

زنجبیل

زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند در هنگام ابتلا به آنفولانزا به تسکین دردها کمک کند. برای تغذیه در سرماخوردگی می‌توانید زنجبیل تازه را خرد و دم کرده و به صورت چای میل کنید یا پودر زنجبیل رنده شده را به غذاها اضافه کنید.

https://www.larisco.ir