خرید بهترین نهال گردو و نهال بادام برای مناطق معتدل از آریا نهال

به نقل از آریا نهال، اکنون که در اواخر دی ماه و اوایل بهمن 1400 قرار داریم، کشاورزان و باغداران بسیاری در پی خرید نهال گردو و نهال بادام پربار برای مناطق معتدل و سردسیر می باشند. اگر سری به وب سایت های فروش نهال گردو همانند نهالستان آریا نهال زده باشید، با لیست بسیار متنوعی از نهال های گردو و نهال بادام رو به رو خواهید شد که انتخاب را برای شما بسیار سخت خواهد کرد.

از همین روی در این مقاله قصد داریم به معرفی 4 نهال گردو و نهال بادامی که جز پرفروش ترین ارقام نهال درخت در بازار نهالستان ها می باشد را با شما به اشتراک بگذاریم پس لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بهترین نژاد نهال گردو در مناطق معتدل:

شاید در زمان قدیم، در مناطق معتدل خبری از سرماهای یکباره در فصل بهار نبود. یا حتی در فصل های پاییز و زمستان دما به زیر صفر نمی رسید، اما اکنون که اکوسیستم دچار تغییرات زیادی شده است، هر ساله کافیست سایت های خبرگزاری برسی نمایید که باغات گردوی فراوانی دچار سرمازدگی می شوند.

 از همین روی کاشت و پرورش ارقام نهال گردو دیرگل در مناطق معتدل و سردسیر هم بسیار مهم و ضروری شده است. در ادامه به معرفی 4 نهال گردو و نهال بادام دیرگل می پردازیم که جزء بهترین نهال های بازار محسوب می شوند.

خرید بهترین نهال گردو و نهال بادام برای مناطق معتدل از آریا نهال

نهال گردو چندلر پیوندی، از بهترین ارقام مناطق معتدل:

از بهترین و دیرگل ترین درختان گردو در دنیا، نهال گردو چندلر محسوب می گردد. این نهال گردو با نژادی آمریکایی بیش از یک دهه است که بیشترین فروش را به خود رقم زده است. شاید این سوال برای شما پیش آید که علت این استقبال باغداران از نهال گردوی چندلر چه می باشد، باید در پاسخ این سوال اعلام کرد:

نهال گردو چندلر بسیار دیرگل است.

از ارقام پایه پیوندی و اصلاح شده ی باغات گردو محسوب می گردد.

در ارتفاعات 700 الی 1500 متر توانایی باردهی و مقاومت مناسبی دارد.

با باردهی در اولین سال از ارقام زودبارده ی نهال گردو محسوب می گردد.

در دهمین سال به بلوغ کامل رسیده و توانایی باردهی 250 الی 300 کیلویی را دارد.

قیمت نهال گردو چندلر پیوندی هم در دی ماه 1400 در حدود 245.000 الی 255.000 قیمت گذاری شده است.

فاصله ی کاشت نهال گردو چندلر به فاصله ی 7*7 یا 7*8 می باشد.

شما همچنین می توانید به مشاهده انواع قیمت نهال گردو در صفحه خرید نهال گردو در سایت آریا نهال به بپردازید. مشخصات بیش از 17 رقم از انواع نهال گردو در لینک بالا قرار داده شده است.

نهال گردو فرنور پیوندی، دیرگل ترین درخت گردو در مناطق سردسیر و کوهستانی

نهال گردو فرنور پیوندی با نژادی فرانسوی، دل هر کشاورز اروپایی را برده است. اکنون در ایران بیشترین نهال گردویی که در مناطق سردسیر کشت می شود، درخت گردو فرنور می باشد.

نهال گردوی فرنور جزء دیرگل ترین و در عین حال پربارترین نهال های گردو در اروپا محسوب می شود. این نژاد همانند چندلر از اولین سال کاشت باردهی را آغاز میکند و در دهمین سال به نهایت باردهی ( 250 الی 300) کیلو گرم گردوی سبز می رسد.

مراقبت های لازم همانند کودهی اصولی درختان گردو، هرس درخت گردو، آبیاری صحیح و منظم نهال گردو، استفاده از خاک مرغوب، سم پاشی استاندارد و مواردی این چنین می تواند عمر درختان گردو فرنور را تا 70 سال هم به راحتی برساند.

نهال گردو فرنور با پایه ی متوسط، نهایت ارتفاعی که رشد خواهد داشت 8 الی 10 متر است که این ویژگی فوق العاده نوید فصل برداشت گردوی راحتی را به باغدار می دهد.

بهترین ارتفاعی که آریا نهال توصیه می کند نهال گردو فرنور کشت شود، ارتفاع 1500 الی 2300 متر از سطح دریا می باشد.

بهترین نهال بادام مناسب مناطق معتدل تا سردسیر چه نام دارد؟

احداث باغ بادام و پرورش نهال بادام، بسیار می تواند به نسبت نهال گردو ارزان تر و اقتصادی تر باشد. کافیست یک نگاهی به قیمت نهال بادام و نهال گردو کنید. با یک مقایسه ی کلی متوجه خواهید شد ارزان ترین نهال گردو هم در حدود 4 برابر نهال بادام قیمت دارد.

خرید بهترین نهال گردو و نهال بادام برای مناطق معتدل از آریا نهال

اما در مقابل نهال گردو باردهی بسیار بیشتر و بازاری بسیار پر رونق تر را به خود اختصاص داده است. به یاد داشته باشید در هر درخت بادامی که به بلوغ رسیده باشد توانایی باردهی 30 الی 40 کیلویی دارد در صورتی که این عدد در درختان گردو 70 الی 80 کیلو گردوی خشک می باشد.

پس در کنار مزایای نهال بادام که قیمت آن می باشد، به مقدار باردهی و بازار صادارات آن هم توجه نمایید که رقابت را به نهال گردو باخته است.

حال در ادامه به معرفی 2 نهال بادام دیرگل که جزء پربارترین و مقاوم ترین ارقام بادام در ایران محسوب می شوند را معرفی خواهیم کرد.

نهال بادام دیرگل آذر، بهترین نهال بادام در مناطق سردسیر

نهال بادام آذر از نحوای غربی ایران و کشور دوست و برادر عراق به ایران وارد شده است. این نهال بادام یکی از بهترین نهال های بادام در مناطق معتدل و سردسیر محسوب می گردد. در برابر سرمای زیر 0 درجه مقاومت بی نظیری دارد و در فصل بهار شما را از آسیب های ناگهانی سرماهای بهاره به دور نگه می دارد.

از این نهال بادام در استان های آذربایجان غربی، شرقی و کرمانشاه بسیار مورد استفاده و بهره برداری قرار گرفته است. بیشترین سطح کشت باغات بادام در دهه های گذشته از این درخت بادام آذر بوده است.

درخت بادام آذر با مقاومت بسیار مناسب در برابر گرما و کم آبی، توانسته در تابستان های نسبتا گرم هم عملکرد بسیار مناسبی را رقم زند.

باردهی نهال بادام آذر از سال دوم پس از کشت آغاز شده و تا 25 الی 30 سال توانایی باردهی خوبی را دارد. قیمت نهال بادام این نژاد هم در زمستان 1400 در حدود 35000 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

همچنین شما می توانید در صفحه ی خرید نهال بادام سایت آریا نهال لیست بیش از 15 نهال بادام پربار را مشاهده نمایید. برای مشاهده ی قیمت نهال بادام و یا خرید نهال بادام کافیست اینجا کلیک یا لمس نمایید تا در سایت نهالستان آریا نهال به برسی کامل انواع نهال بادام بپردازید.

دومین نهال بادام مناسب مناطق معتدل تا سردسیر، نهال بادام سنگی

شاید با شنیدن نام بادام سنگی این سوال برای شما پیش آید که چرا باید نژاد بادامی را کشت نمود که مغز آن در پوسته ی سختی و سنگی ای قرار دارد. در جواب به این سوال باید عنوان کرد نهال بادام سنگی با باردهی بادام هایی که پوسته ای سفت و سخت دارد، باردهی شما را از شر پرندگان در فصل برداشت بادام، در امان نگه خواهد داشت.

کافیست یک سری به باغات نهال بادام کاغذی بزنید تا ببینید که برای درختان بادام نگهبانی قرار داده اند تا پرندگانی که نزدیک درخت می شوند، بترساند و دور نماید. واقعیت امر این است در کنار تمام مزایای مناسب نهال های بادام کاغذی، باید عنوان کرد فصل برداشت سختی در پیش روی باغدار خواهد بود.

اما در مقابل درخت بادام سنگی فصل برداشت به مراتب ساده تری را رقم خواهد زد. در کنار این مزایا، می توان عنوان کرد این نژاد هم مقاومت فوق العاده در برابر سرما و گرما دارد و به کم ابی مقاومت بسیار مناسبی دارد. از این نهال بادام می توانید در آب و هوای معتدل تا سردسیر بهره مند شوید. قیمت نهال بادام سنگی هم اکنون در حدود 35.000 هزار تومان می باشد.

خرید نهال گردو و نهال بادام از نهالستان آریا نهال تنها با یک تماس

خرید نهالی سالم با ضمانت واقعی بازگشت کالا، دغدغه ی بسیاری از کشاورزان و باغداران می باشد. تصور کنید مبلغ قابل توجهی را هزینه کرده باشید اما درصد بالایی از نهال ها در فصل بهار جوانه نزند. بسیار ضرر مالی زیاد و آزرده خاطر خواهید شد.

از همین روی خرید نهال استاندارد با ضمانت بازگشت کالا بسیار مهم و ضروری می باشد. نهالستان آریا نهال با ضمانت بازگشت کالا، مجوز رسمی جهاد کشاورزی و قیمت رقابتی، نهالستانی مطمئن در بین وب سایت های فروش نهال گردو و نهال بادام محسوب می گردد.

کافیست اکنون به وب سایت آریا نهال به نشانی (ariyanahal.ir) مراجعه نموده و لیست بیش از 200 نهال میوه از جمله نهال گردو و نهال بادام را مشاهده و تنها با یک تماس، نسبت به دریافت مشاوره و خرید نهال اقدام نمایید.

نشانی وب سایت: https://ariyanahal.ir/

شماره تماس کارشناسان فروش و مشاوره: (09143336024) (09143336029)

نشانی: آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان 17 شهریور، بعد از پلیس راه