معرفی ایران تمز: ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس

ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس و آموزش های iranthemes.com برای کسانی که تمایل دارند از مزایای یک فروشگاه با مؤلفه‌هایی ارزشمند بهره‌مند شوند موردتوجه است. میزان فروش بالایی که صاحبان کسب‌وکارها در کنار این بسترهای آنلاین تجارت تجربه می‌کنند را در کمتر پلتفرم تحت وب دیگری می‌توان یافت. از طرفی دسترسی به این فروشگاه‌ها از همان گام اول شمارا با هزینه‌های گزاف سرخورده و ناتوان نمی‌سازد. ازاین‌رو طرفداران این‌چنین فروشگاه‌هایی نه‌تنها در ایران بلکه در سطح جهان در حال گسترش است.

مراحل مختلف ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس

فروشگاه اینترنتی با وردپرس بر پایه یک سایت و هاست وردپرسی بنا می‌شود. در این راستا فروشگاه ساز ووکامرس به میان آمده و نیاز کسب‌وکارها را به بستر آنلاین خریدوفروش مرتفع می‌سازد. در ادامه باهم مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس را مرور می‌کنیم تا متوجه شوید راه سخت و پیچیده‌ای برای رسیدن به این منظور در مقابل ندارید.

تهیه یک دامنه قدرتمند و ماندگار

ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس یعنی احداث یک فروشگاه آنلاین با ووکامرس در سیستم مدیریت محتوای وردپرس که این کار مستلزم داشتن یک دامنه یا همان آدرس اینترنتی قدرتمند است. این آدرس هدایت خریداران را به سمت سایت شما بر عهده می‌گیرد، به‌شرط آنکه کاملاً مرتبط با کسب‌وکارتان گزینش‌شده باشد. البته استفاده از عبارات طولانی و سخت نیز ماندگاری نام سایت شمارا در اذهان کم‌رنگ می‌کند، پس به جد از این عمل خودداری نمایید.

خریداری یک هاست باکیفیت

در مرحله بعد باید به فکر تهیه یک انبار برای نگهداری، دسته‌بندی، طبقه‌بندی و ... داده‌ها و محصولات قابل‌فروشتان در سایت باشید. این انبار در قالب هاست عرضه‌شده و کیفیت آن تأثیر بسزایی در نحوه عملکرد و میزان برآورده شدن نیازهای فروشگاه اینترنتی شما دارد. ازاین‌رو سعی نمایید با پرداخت هزینه‌ای معقول‌تر نمونه‌های مرغوب‌تری را خریداری نمایید.

نصب وردپرس

حال باید مراحل نصب وردپرس را طی نمایید. بسته به هاستی که خریداری نمودید با محیط گرافیکی متفاوتی مواجه می‌شوید، اما مراحل نصب در تمامی مدل‌های آن یکسان است. البته برای دسترسی به کنترل پنل وردپرس راه سختی نیز در پیش ندارید و در تمامی مدل‌های آن به‌راحتی قادرید تا مراحل را به‌سرعت طی کنید، حتی اگر در این مسیر تازه‌وارد باشید.

اگر مشکلی داشتید از صفحه روبه رو در دوره راهنمای رایگان شرکت کنید: آموزش وردپرس

گزینش قالب مناسب

انتخاب قالب در مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس بسیار مهم است، زیرا قالب‌ها با مشتریان شما در ارتباط بوده و آن‌ها را به خرید ترغیب می‌سازند. در انتخاب قالب به هماهنگی و سازگاری قالب فروشگاهی را با افزونه ووکامرس دقت نمایید، همچنین امکانات متنوعی که در آن قالب تمایل به ارائه آن‌ها دارید، نیز نکته مهم دیگری است که در زمان تهیه قالب باید مدنظر آورید. در این راستا رصد رقیبان و جمع‌آوری اطلاعات در مورد نوع قالب، مزایا، امکانات موجود، رنگ‌سازمانی و ... برای یک انتخاب اصولی‌تر و بدون پشیمانی کمکتان می‌کند. به‌هرحال قالب‌های وردپرس فروشگاهی زبان گویای کسب‌وکارها در فضای وب هستند که اگر درست و متناسب با مشاغل انتخاب شوند، راه موفقیت مدیران وب‌سایت‌ها را هموارتر می‌سازند.

قالب پیشنهادی: قالب دیجی کالا

راه‌اندازی افزونه ووکامرس

نصب ووکامرس و اجرای تنظیمات آن شمارا تا حدی به آرزویتان که پیاده‌سازی یک فروشگاه آنلاین است، می‌رساند. افزونه ووکامرس را راه‌اندازی نمایید این افزونه فروشگاه ساز وردپرس به شمار می‌رود که امکان راه‌اندازی فروشگاه را در بستر وردپرس به مدیران این سایت‌ها می‌دهد. پس از راه‌اندازی قادر هستید تا امکانات آن را متناسب با نیاز خود شخصی‌سازی نمایید و با تغییر تنظیمات، آن را به حالت سفارشی‌سازی درآورید. دقت داشته باشید که افزونه ووکامرس بر روی هر سایتی قابل پیاده‌سازی است. ازاین‌رو اگر از پیش به احداث یک سایت وردپرسی پرداخته‌اید، برای ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس راه سختی در پیش نداشته و فقط با نصب افزونه ووکامرس بر روی همان سایت، به راحتی و در مدت زمان محدود صاحب یک فروشگاه آنلاین می‌شوید.

تهیه درگاه پرداخت اینترنتی

با مراجعه به شرکت‌های پرداخت اینترنتی و دریافت نماد اعتماد الکترونیک، فروشگاه خود را به یک درگاه پرداخت آنلاین مجهز سازید تا مشتریان بتوانند به خرید و پرداخت وجه اقدام نمایند. این فرآیند به شما این مزیت را اهدا می‌کند تا امکان پرداخت مستقیم و واریز وجه از سوی مشتریان را داشته باشید. البته در این راستا درگاه‌های پرداخت واسط نیز وجود دارند که مراحل کار را راحت‌تر نموده و فقط به ارسال مدارک هویتی و آدرس سایتان خلاصه می‌شود. ولی پرداخت مستقیم را از شما صلب نموده و منوط به واسطه می‌نماید، اما به دلیل مراحل راحت‌تر دسترسی به درگاه از سوی بسیاری از مدیران انتخاب می‌شود. درنهایت با نصب افزونه متناسب با نوع درگاه اینترنتی در ووکامرس، فروشگاه شما آماده درج محصولات و خدماتتان است.