سئو چقدر می تواند به رونق کسب و کارهای اینترنتی کمک کند؟

در دنیای مدرن امروزی، همه چیز به سمت اینترنتی شدن پیش می‌رود. هر روزه به تعداد کاربران اینترنت افزوده شده و این بستر توجه افراد زیادی را به سمت خود جلب می‌کند؛ بنابراین در چنین فضایی راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی می‌تواند بسیار موثر و سودآور باشد. جهت رسیدن به موفقیت در بستر اینترنت و جلب توجه مخاطبان باید به سئو سایت توجه داشته باشید. طی این مطلب قصد داریم به شکل کامل در مورد مزایای سئو و روش‌های پیاده‌سازی آن روی سایت‌های فروشگاهی حرف بزنیم. با ما همراه باشید. 

سئو تا چه حد می‌تواند به موفقیت کسب و کار اینترنتی کمک کند؟

یک فروشگاه اینترنتی و یا به طور کلی یک وب‌سایت خدماتی زمان به درآمد می‌رسد که بتواند توجه کاربران زیادی را به سمت خود جلب کند. جهت رسیدن به رتبه‌های برتر صفحه نتایج گوگل و جذب مخاطبان حتما باید سایت خود را برای موتورهای جستجو، به‌خصوص گوگل، بهینه‌سازی کنید. به طور کلی اقداماتی که روی یک سایت جهت بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجو انجام می‌دهید، سئو نام دارند. بگذارید از همین ابتدا حقیقت را بیان کنیم؛ در فضای رقابتی اینترنت، عدم توجه به سئو مسلما منجر به شکست پروژه شما خواهد شد و هیچ‌گاه نمی‌توانید به موفقیت برسید. رعایت اصول مربوط به بهینه‌سازی سایت و پیاده‌سازی روش‌های صحیح آن می‌تواند دیر یا زود سایت‌تان را به نتایج برتر گوگل برساند. با توجه به تمام نکاتی که شرح داده شد، توجه به سئو دارای اهمیت بالایی است و در کسب و اینترنتی خود باید حتما اصول گوناگون آن را رعایت کنید.

نکات سئو در کسب و کار اینترنتی

جهت راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی باید به نکات مختلفی در زمینه سئو توجه داشته باشید تا با سرعت بیشتری به رتبه‌های برتر صفحه نتایج برسید. در ادامه قصد داریم برخی از مهم‌ترین نکات لازم سئو در زمینه راه‌‍اندازی کسب و کار اینترنتی را شرح دهیم. 

1. معرفی محصولات

معرفی محصولات یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک فروشگاه اینترنتی محسوب می‌شود که کاربر با توجه به آن خرید خود را به انجام می‌رساند. در بخش معرفی محصولات باید به خوبی و با رعایت اصول سئو محصول مدنظر را معرفی کرده و نقاط قوت و ضعف آن را شرح دهید. صداقت شما در معرفی محصولات می‌تواند باعث افزایش اعتبارتان نزد کاربران شده و رضایت آن‌ها را به همراه داشته باشد. شما همچنین می‌توانید با راه اندازی یک بخش بلاگ، مطالب مختلفی را در قالب راهنما طراحی کرده و محصولات‌تان را در آن معرفی کنید. تمامی این موارد نیاز به محتوای یونیک دارند تا ارزش خود را به خواننده نشان دهند. اگر در بخش معرفی محصولات و ارائه مطالب جذاب قدرتمند عمل کنید، شک نداشته باشید که هر روزه بر تعداد مخاطبان شما افزوده شده و رتبه سایت‌تان نیز بهبود پیدا می‌کند. 

2. بهبود سرعت

سرعت یکی از مهم‌ترین موضوعات در سئو سایت و راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی است که عدم توجه به آن نتایج ویران‌باری را به همراه خواهد داشت. معمولا کاربران برای خرید یک محصول نام آن را در گوگل سرچ کرده و نتایج اولیه را در تب‌های جدا باز می‌کنند. سپس هر سایتی که با سرعت بیشتری بارگذاری شود، کاربر به سراغ آن رفته و در صورت پسندیدن محصول مدنظر، خرید خود را انجام می‌دهد. به همین دلیل سرعت بالای یک سایت می‌تواند نقش بسزایی در جذب کاربران و بهبود رتبه داشته باشد.

اکنون ممکن است این سوال در ذهن‌تان ایجاد شود که چگونه می‌توان سرعت بارگذاری صفحات مختلف یک فروشگاه اینترنتی را بهبود بخشید؟ در قدم نخست بهتر است تا از تصاویر بهینه شده برای معرفی محصولات خود استفاده کنید. استفاده از تصاویر بهینه و کم حجم نقش فوق‌العاده‌ای در افزایش سرعت بارگذاری صفحات مختلف سایت‌تان خواهد داشت. از طرف دیگر موارد مربوط به کدنویسی و سئو تکنیکال نیز می‌توانند نقش موثری را در بهبود سرعت ایفا کنند. جهت رسیدن به نتیجه دلخواه می‌توانید از متخصصان سئو کمک بگیرید.

3. خرید بک لینک و انتشار رپورتاژ آگهی

در یک کسب و کار اینترنتی، خرید بک لینک و انتشار رپورتاژ آگهی می‌توانند تاثیر معجزه‌آسایی در بهبود رتبه سایت داشته باشند. البته در تهیه و انتشار رپورتاژ و بک لینک باید به موارد مختلفی توجه داشته باشید تا نتیجه برعکس نداشته باشد و باعث جریمه شدن سایت‌تان از سوی گوگل نشود. هرگونه اقدام اسپم‌وار یا ربات‌گونه از سوی گوگل شناسایی شده و جریمه این موتور جستجو را به همراه خواهد داشت. هنگام تهیه رپورتاژ و یا خرید بک لینک حتما از متخصصانی که در این زمینه مهارت دارند مشاوره بگیرید و از راهنمایی‌های آن‌ها استفاده کنید. 

4. توجه به طراحی ظاهری

توجه به طراحی ظاهری سایت از اهمیت بالایی برخوردار است. در یک کسب و کار اینترنتی باید به موارد مختلفی اهمیت دهید تا بتوانید از رقبای خود سبقت بگیرید. استفاده از یک طراحی ظاهری زیبا می‌تواند مخاطب را جذب سایت کند. اگر ظاهر سایت زیبا و گیرا نباشد، کاربر پس از وارد شدن، خیلی زود از آن خارج شده و به سایتی دیگر مراجعه می‌کند. از این رو اگر از وردپرس برای فروشگاه خود استفاده میکنید سعی کنید از طراحی قالب ودپرس اختصاصی بهره بگیرید تا سایت شما شبیه به صدها سایت دیگر نباشد.

5. طراحی ریسپانسیو

حتما سایت‌تان را به شکل طراحی کنید که در تمامی دستگاه‌ها، اعم از گوشی هوشمند، تبلت و کامپیوتر شخصی، به خوبی نمایش داده شود. اگر در طراحی به کاربران هر یک از این دستگاه‌ها توجه نداشته باشید، آن‌ها را از دست خواهید داد. رقابت بین انواع کسب و کار اینترنتی بسیار داغ است؛ هرگونه اقدام، چه بزرگ و یا چه کوچک می‌تواند نقش مهمی در دیده شدن یک سایت ایفا کند. یکی از این اقدامات طراحی ریسپانسیو است که باید حتما به آن توجه داشت. 

6. ارائه پیشنهادات

پس از معرفی هر محصول، می‌توانید در انتهای مطلب یا صفحه پیشنهادات دیگری را نیز برای کاربران درنظر بگیرید تا بتوانید مدت زمان بیشتری آن‌ها را در فروشگاه خود نگه دارید و یا حتی باعث شوید آن‌ها از شما محصولات بیشتری را خریداری کنند.